Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

PeterE
PeterE May 14 '22
Om det skal være SuC i Nordsjælland bliver efterhånden lidt en 1000 års drøftelse, og det bliver nok aldrig til noget. 

Selvom: 
- behovet er tilstede, svenske og norske turister på tur til fx Louisiana savner opladning.
- trafikken og trafikale knudepunkter er tilstede, Lyngbyvejen og senere Helsingør motorvejen er blandt landets mest brugte motorveje.
- gode placeringer er tilstede, kommunerne i Nordsjælland understøtter i mellem til større grad anlæg af ladefaciliteter. Fx ved Storkereden eller Lærkereden nær DTU. Der er mange andre bud.

Os der bor der mangler ikke SuC, de fleste bor i hus eller ejendomme med gode muligheder for at oplade om natten.  

Og nej, det er ikke mit citat - en Tesla chef-type udtalte på et Tesla Clubhouse event på Langelinie: ‘Der kommer aldrig SuperChargere i Nordsjælland’ - men ok, det er nogle år siden. 
webercarbmann
webercarbmann May 15 '22

Vedrørende Maribo SUC så var jeg forbi forleden. Vi har familie tæt på.  Der kommer en fastcharger lige ved motorvejsafkørslen ved en ny OK vaskehal, men der er sat af til 6 stalls - så det er nok ikke en Tesla charger der kommer der. De bygger altid 2x4 stalls af de nye V3.  Det kan være at Tesla SUC bliver bygget i samme område, og de bare endnu ikke er gået i gang endnu.  Det er den oplagte placering.  Der kommer en "gul måge" lige ved siden af også. 

Ellers er der lokal snak om en placering (.....af sådan noget elektrisk halløj....) lidt længere mod Nakskov.  På hjørnet mellem Vester Landevej og Skibevej. Jeg tror dog at der bliver den først nævnte placering. Hvor kommer jeg ikke til at savne Nørre Alslev. 

cth
cth May 15 '22

Tænker det er en OK lader som den ved afkørsel 50 på fyn.

Johannelund
Johannelund May 16 '22
CLEVER har lige meddelt at de vil være en betydelig konkurent til Tesla SUC<br />
De vil opsætte følgende<br />

106 af 586 ladestandere er lynladere<br />
<br />
Ladestanderne sættes op ved Amagercenteret, Frederiksbergcentret, Lyngby Storcenter, Nørrebro Bycenter, Glostrup Shoppingcenter, City 2 i Taastrup, Ishøj Bycenter, Hvidovre C, Helsingør Bycenter, Slotsarkaderne i Hillerød, Vestsjællandscenteret i Slagelse, Aalborg Storcenter, Friis Shippingcenter i Aalborg, City Vest i Aarhus, Herningcentret, Kolding Storcenter og Randers Storcenter.

Men igen intet vest for E45
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 16 '22
cth
cth May 16 '22

Fint... jo flere desto bedre, så vi kan få de ågerpriser ned.

P85DK
P85DK May 16 '22
Citat fra Johannelund

Men igen intet vest for E45

Enten har de nogle rigtig dygtige data scientist der ser noget vi ikke ser, ellers burde de måske få nogle data scientister med adgang til den rigtige data :-)

Johannelund
Johannelund May 16 '22
@p85dk
Du kan så begynde at tælle hvor mange hurtigladere dvs 50> der findes, vil tro at Tesla SUC Ikast har over halvdelen, man kan sku ikke planlægge en opladning efter et opladningssted der kun har max 2, men selvfølgelig der kommer nogle enkelte til engang hver 2 måned.
P85DK
P85DK May 16 '22

@Johannelund - jeg må melde pas, jeg ved ikke hvad du prøver at sige.

bskaarup
bskaarup May 17 '22

Herning Centret - 32 ladepunkter, heraf 16 lynladepunkter

Det er da vest for E45?

jramskov
jramskov May 17 '22
Citat fra bskaarup

Herning Centret - 32 ladepunkter, heraf 16 lynladepunkter

Det er da vest for E45?

Det er cirka der Ikast SuC burde have været placeret.

MOS
MOS May 18 '22
Citat fra P85DK

@Johannelund - jeg må melde pas, jeg ved ikke hvad du prøver at sige.

Mon ikke han mener antal lynladere med en effekt på over 50 kW? Selvom der efterhånden er en del hurtigladere på 50 kW, så er der ganske få lynladere med en effekt over 50 kW ude vest på.

Han har også en pointe med, at ladestationer med kun 2 ladepunkter ikke er særlig gode at planlægge efter. Der er simpelthen for stor risiko for, at begge er enten optagede og/eller måske defekte. Teslas SuC med typisk 8 eller flere ladepunkter er sjældent optagede alle sammen. Og selv hvis de alle er optagede, så går der typisk ikke mere end 5 min., før der er en ledig stander igen.

Johannelund
Johannelund May 24 '22
Tjaa det måtte jo ske<br />
Det er kun en spørgsmål om tid, så er alle Tesla SUC åbne for alle ev-biler
Se https://electrek.co/...st-charging-network/
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund May 24 '22
Arpe
Arpe Aug 6 '22

Tesla har opdateret supercharger kortet, nu er Hørsholm kommet på til Q1 2023. Ser ud til at de fleste af de gamle superchargere har beholdt deres forventede Q3/Q4 2022 åbningsdato. 

https://www.tesla.com/da_dk/findus 

Har også fundet en enkelt ekstra øst for Hannover og nogle stykker i Sverige. Ser ud til at det er en mindre opdatering, men vi har en del der skal stå klar til Q3 in Danmark, nu må de gerne snart starte på dem. 

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Aug 6 '22
P85DK
P85DK Aug 6 '22

Det er godt nok en speciel placering for Hørsholm, men positivt at den er tilbage på kortet

Arpe
Arpe Aug 6 '22

Placeringen på Tesla kortet har aldrig været særligt præcis, mon ikke McDonalds på Christianshusvej 24, 2970 Hørsholm, er et godt bud.

Ville ønske Tesla også fik sig en placering i Nyborg når nu Odense ikke giver mening fra motorvejen. 

fmm1000
fmm1000 Aug 6 '22

Nyborg ville være helt fantastisk for os, der kommer fra Nordjylland. Om vinteren kan vi ikke nå Slagelse i et hug. Odense er for bøvlet og Middelfart er for tidlig at lade. 

Området ved Ikea i Gentofte ville, da også være et perfekt sted for en Supercharger.

jramskov
jramskov Aug 6 '22

Thisted er flyttet til Nykøbing Mors - var det ikke 4 ladere der er på vej der?

P85DK
P85DK Aug 7 '22

@Arpe - McDonalds i Hørsholm/Kokkedal har ikke pladsen, kunne være overfor, men det er pladser til de der vil have forretning der.

De havde før sat den ved Isterødrundkørslen hvor der er et stykke ubrugt lige op til motorvejen som ville være perfekt.

Men korrekt, deres placeringer er næsten lige så præcise som deres deadlines ...

KimT
KimT Aug 7 '22

Kliplev synes jeg ikke jeg har set før - den stod vel i Padborg før. Underligt at de så har bibeholdt Rødekro East

cth
cth Aug 7 '22
Quote from fmm1000

Nyborg ville være helt fantastisk for os, der kommer fra Nordjylland. Om vinteren kan vi ikke nå Slagelse i et hug. Odense er for bøvlet og Middelfart er for tidlig at lade. 

Området ved Ikea i Gentofte ville, da også være et perfekt sted for en Supercharger.

IKEA Gentofte kan være ret svær at komme ind på som det er nu.

Der kan være ekstrem trængsel både på stedet og hen til.

Men ja nede bagved over mod NOVO kan der godt stå et antal ladere og hvis man laver indkørsel sammen med den udkørsel der er i forvejen.....

Der er aldrig nogen der parkerer der. Så plads er der.

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 7 '22
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»