Loading...
dk

Nye Supercharger placeringer | Tesla Forum

Cubic
Cubic Sep 23 '22

@Seppe. Ja de står bare og samler spindelvæv ;) . Fredag kl 14:00

cth
cth Sep 25 '22

Esbjerg her i weekenden

jramskov
jramskov Sep 26 '22
Det må vel næsten være et eller andet med opkoblingen til nettet der mangler siden Fredericia ikke er online endnu.
jramskov
jramskov Sep 26 '22
Så er Fredericia åbnet ifølge admin for Tesla Owners Danmark.
Seppe
Seppe Sep 27 '22

Den er også på kortet i bilen nu

CanEl
CanEl Sep 28 '22

så er alle 16 standere oppe at køre i Ikast.

Kristian70k
Kristian70k Sep 30 '22

Kongensgade passer mig fint, så kan jeg lige ha et kundebesøg til fods, hente bilen når den er fuld.. så nappe et mere i bil, og så hjem over.. :) 

cth
cth Oct 5 '22

Fredericia

https://jyllands-posten.dk/article14445811.ece?shareToken=okcv3rs7vnd9orle2al6om8e

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 5 '22
jramskov
jramskov Oct 5 '22

Tesla har nu >10.000 ladere i Europa fordelt på mere end 900 lokationer: https://teslaownersdenmark.dk/menu/news/news_id/49

Arpe
Arpe Oct 6 '22

Så har vi svaret på de fleste nye danske superchargere:
https://www.tesla.com/findus/list/superchargers/Denmark

Som i kan se så er de fleste "coming soon" angivet med 2 lokationer, det virker til at den ene lokation er den korrekte hvor superchargeren skal placeres mens den anden lokation er den som tilfældigt bliver angivet på hjemmesiden via "find us". 

Så behøver vi ikke længere gå i udvisheden! 

Arpe
Arpe Oct 6 '22

Alt i alt synes jeg det ser ud til at være nogle fornuftige lokationer. Ser ud til de går mere efter shopping centrer og indkøb fremfor hurtig adgang fra motorvejen. 

Så skal de bare sættes i gang! 

Ice2EV
Ice2EV Oct 6 '22

Hobrovej 452 er samme adresse som AAL Storcenter med Bilka.

Hvis de nogensinde kommer igang med den 3 limfjordsforbindelse, som har været i vælten side 60'erne. Samt husene er opkøbt af vejdirektoratet for snart mange år siden. Så vil der være en afkørsel med max 3-4 minutter til chargeren.

Gætter på den skal ligge enten mellem Netto og Jysk, der er p pladser den kun benyttes af de nordjyske unge til at mødes fredag aften og sparke dæk og vise stereo anlæg frem.

Alternativt på bagsiden af Storcenteret mellem Thansen/Power/Bio City syd.

MOS
MOS Oct 6 '22

Dog lidt mærkeligt, at det skal hedde Randers West, når den kommer til at ligge øst for den eksisterende Randers SuC. Den burde vel snarere hedde Randers East.

Aalborg Central kommer heller ikke just til at ligge i centrum. Den burde vel retteligt hedde Aalborg Peripheral.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Oct 6 '22
KimT
KimT Oct 6 '22

Jeg undre mig over Rødekro. Det tyder på de vil flytte over på den anden side af vejen - der hvor Clever planlægger at bygge danmarks største ladeplads (https:///...tation-ved-aabenraa/). Men hvorfor vil de så også bygge en 15km længere sydpå ved Kliplev ??

PS "pinligt" nu når der åbenbart bliver kæmpe ladeplads med Clever/Tesla/Ionity, at Eon så (efter 1 års fravær) har vagt at stille deres gamle 50 kWh ladestander op på den anden side af hækken

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 6 '22
Ice2EV
Ice2EV Oct 6 '22

Jeg forstår fortsat ikke Nykøbing Mors.

Hvis det skal have nogen effekt, var det smartere med 3 stk V3 ved Skive og det samme ved Thisted.

Så har du lademuligheder både nord/syd + Øst/vest gående begge steder.

I Nykøbing er det absolut kun nord/syd trafik samt lokale der gider sidde på SUC.

fmm1000
fmm1000 Oct 6 '22

Torr det er det muliges kunst. 
Ikast er f.eks. på mange måder helt gak, men der ligger jo en McD og sikkert fin adgang til strøm. Den havde været meget bedre placeret tæt på Herning, så man også kunne nå den, når man kommer nord fra. Som det er nu skal man kører en stor omvej, når man kører til fra Herning nord fra. 

jramskov
jramskov Oct 6 '22

Aarhus Central (Vestre Ringgade 41) må være forkert. Der er simpelthen ikke mulighed/plads til en SuC der. Det er lige på hjørnet af et stort kryds og der ligger en stor boligblok der. Dermed er jeg heller ikke sikker på man kan stole på de andre adresser.

KimT
KimT Oct 8 '22

Så har de fjernet adresserne igen. Det var nok en fejl de var kommet på......

Arpe
Arpe Oct 10 '22

Jeg brugte lige lidt tid på at finde hurtigladere i Danmark, er det kun mig der er overrasket over at Clever ikke er større?

PS. hvis nogen kender et sted hvor disse data også kan findes eller bliver opdateret så skriv endelig, det er lidt besværligt at optælle selv. I dag brugte jeg https://chargefinder.com/en.

jramskov
jramskov Oct 11 '22

Clever har lynladere på vej mange steder, så deres antal vil stige kraftigt. Bla. 60 stk ved Lillebælt Syd/Nord og de har lavet en en aftale med Salling, så der vil komme lynladere ved rigtig mange af deres butikker. Clever er dog pt ret uinteressante for alle andre end dem med et Clever abonnement pga. deres kWh priser. 9-10kr/kWh er godt nok voldsomt og langt mere end hvad alle andre tager.
Sperto er blevet opkøbt af Nordlys, så kunne forestille mig at de kommer til at udbygge med større hastighed nu.

Det viser også hvordan EON i lang tid ikke har udbygget særligt meget.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»