Loading...
dk

Tesla & bitcoin | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '21
Endelig begynder tesla at tage mod bitcoin som betaling -:) prisen på bitcoin steg i øvrigt med 12% i dag på nyheden om at Tesla netop har købt bitcoin for 9 mia. :-) HODL all the way to Mars!!!
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 8 '21
jonsiii
jonsiii Feb 8 '21

Hehe, så du lader 50 kWh på en SuC. Bitcoin-transaktionen til at betale med, bruger bagefter 660 kWh. Det er komplet sindsygt. =)

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '21
Varer nok ikke længe inden roadster 2 skal bestilles ;-)
hjjagd
hjjagd Feb 8 '21

Det er nok lettere overdrevet jonsiii, men mange kender nok ikke omkostningen ved at mine Bitcoins. Kan da også se at Tesla får på puklen på andre platforme for at være miljøsvin pga engagement i dette.

 

TSLA
TSLA Feb 8 '21

Det er et miljømæssigt selvmål af de store!

TSLA
TSLA Feb 8 '21

Men selvfølgelig er det ikke miljøet der driver Musk, men penge, måne og status:-(

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '21
Med fare for at få ørerne i maskinen, må jeg opfordre til at læse lidt op på mining af bitcoin 2021, og overveje hvor meget energi der bruges på internettet generelt, samt af de tradtionelle finansielle institutioner. Det ligner til forveksling alle de slemme historier om elbiler som fossilindustrien konstant belemrer os med. I dette tilfælde er det blot med bankmafiaen som bagmand :-)
TSLA
TSLA Feb 8 '21

Jeg er ret sikker på at det kræver MEGET mere at betale sin nye Tesla med Bitcoins end at overføre dem fra fex Lån & Spar.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '21
Enig. Dog handler det ikke nødvendigvis om mængden af energi der anvendes, da størstedelen af bitcoin mines i den kinesiske provins Sichuan ved hjælp af vandenergi. Langt størstedelen af bitcoin mines via vedvarende energi modsat eksempelvis guld.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 9 '21
P85DK
P85DK Feb 9 '21

Jeg gad godt se et bestyrelsesreferat fra det møde hvor de besluttede at investere i bitcoin. Det har absolut intet med deres forretning at gøre, hverken kerne eller perifert og det kan ikke ses som en valuta hedging, da de ikke er eksponeret overfor bitcoin. Det er jo ren og skær spekulation.

PeterE
PeterE Feb 9 '21

Hvis jeg tager den positive vinkel et øjeblik, så er det da forfriskende at en aktør af Teslas størrelse nu vælger at tage et alternativt og mere hypet betalingsmiddel i brug. Og at de samtidig køber BTC er vel naturligt nok, og en provokation til bankerne. Og ja, det bestyrelsesmøde gad jeg også gerne se referatet fra... Dogecoin er er noget helt andet :)

TSLA
TSLA Feb 9 '21

Mht. forbrugt energi fra vandkraft kunne denne jo anvendes langt mere fornuftigt til reel produktion. Derudover enig i at det er ren spekulation!

PeterE
PeterE Feb 9 '21
Citat fra TSLA

Mht. forbrugt energi fra vandkraft kunne denne jo anvendes langt mere fornuftigt til reel produktion. Derudover enig i at det er ren spekulation!

Og? Det er vel ikke første gang i verdenshistorien at en børsnoteret virksomhed forsøger at tjene penge, uanset om det er på kerneforretningen eller på spekulation i valuta eller værdipapirer? Det kontroversielle - og lidt gale - er at Tesla booster BTC, og at Elon selv forsøger at booste Dogecoin...

TSLA
TSLA Feb 9 '21

At det ikke er første gang i verdenshistorien gør det vel ikke bedre?

PeterE
PeterE Feb 9 '21
Citat fra TSLA

At det ikke er første gang i verdenshistorien gør det vel ikke bedre?

Jeg har svært ved at se problemet ud fra et forretningsperspektiv, selvom jeg sagtens kan se at det er kontroversielt. 

 

De skriver selv: 

'

Investments

In January 2021, we updated our investment policy to provide us with more flexibility to further diversify and maximize returns on our cash that is not required to maintain adequate operating liquidity. As part of the policy, we may invest a portion of such cash in certain specified alternative reserve assets. Thereafter, we invested an aggregate $1.50 billion in bitcoin under this policy. Moreover, we expect to begin accepting bitcoin as a form of payment for our products in the near future, subject to applicable laws and initially on a limited basis, which we may or may not liquidate upon receipt.

We will account for digital assets as indefinite-lived intangible assets in accordance with ASC 350, Intangibles–Goodwill and Other. The digital assets are initially recorded at cost and are subsequently remeasured on the consolidated balance sheet at cost, net of any impairment losses incurred since acquisition. We will perform an analysis each quarter to identify impairment. If the carrying value of the digital asset exceeds the fair value based on the lowest price quoted in the active exchanges during the period, we will recognize an impairment loss equal to the difference in the consolidated statement of operations.

The cost basis of the digital assets will not be adjusted upward for any subsequent increases in their quoted prices on the active exchanges. Gains (if any) will not be recorded until realized upon sale.'

 

P85DK
P85DK Feb 9 '21
Citat fra PeterE

Jeg har svært ved at se problemet ud fra et forretningsperspektiv

?? Tesla er en batteriproducent med direkte relateret produkter indenfor solceller og biler. At deres øverste chef så har set at hans trofaste følgere køber hvad han tweeter betyder ikke at de skal udvide deres forretning til også at være valutaspekulanter indenfor kryptovaluta - som stadig kan betegnes som primært værende en valuta for folk som ikke ønsker myndighedernes indblik i deres forretning eller ren og skær pyramidespilsagtig spekulation. Elon er en posterboy for pyramidespilsagtig spekulation med sine tweets :-)

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '21
Jeg er blot glad for at kunne betale min næste tesla med bitcoin, som i øvrigt er mined for længe siden, dengang man i princippet kunne mine bitcoin med sin mobiltelefon :-) betalingen med bitcoin isoleret set som i mit tilfælde er mined for længe siden, burde ikke have specielt stort energiforbrug ved overførsel, da denne proces ikke kræver alverden rent energimæssigt.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 9 '21
Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '21
Elon har nok endelig valgt at sætte sig ind i begrebet bitcoin modsat mange andre... kender umiddelbart ikke nogen som har overvejende dårligt at sige om bitcoin når de først har forstået potentialet og/eller teknologien bag blockchain. Selv mange af de store finansielle institutioner anerkender nu bitcoin, og ser et stort potentiale i bitcoin som store of value og som et glimrende og bedre alternativ til eksempel guld.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 9 '21
P85DK
P85DK Feb 9 '21

@Gustavsfar1 - jeg tror ikke der er nogen der betvivler potentialet og teknologien i blockchain, men det er anvendelsen af den teknologi i bitcoin og det enorme negative potentiale der følger et ureguleret bitcoin marked.

At du har været heldig at erhverve dig bitcoin tidligt og vil bruge dem på en ny Tesla har jeg ikke ondt i røven over - jeg stoler på at du oplyser SKAT om din investering og gevinst.

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 9 '21
Som betalingsmiddel ved direkte overførsel skal man ikke beskattes. Kun ved spekulation og næring.
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »