Jeg tænker, at det springende punkt er, om der står "lader til elbil" eller "opladningsmulighed til elbil". Et rødt kraftstik er jo ikke en lader, men en mulighed for at kunne lade (hvis man har den rigtige adapter).
Jeg synes faktisk godt, du kan tillade dig at være en smule gnaven, hvis det ellers hjælper på humøret ;-)
Og hvis man skal være lidt konstruktiv, så kunne du bede udlejeren om at opsætte en rigtig ladeboks og indtil da annoncere med "opladningsmulighed via rødt kraftstik", så andre ikke bliver vildledt.
Jeg ved ikke, hvor almindeligt det er at køre rundt med en samling adaptere i bilen. Men man ved aldrig, hvornår man pludselig står i en situation, hvor man har brug for dem. Så jeg vil da klart anbefale, at man anskaffer sig kabel til Type-2 stik (har de fleste i forvejen), samt adaptere til de mest almindelige udtag - specielt hvis man skal på længere (ferie-)ture uden for ens sædvanlige pendlerrute.
Jeg anbefaler adaptere til rød CEE16 kraftstikkontakt, blå CEE16 kraftstikkontakt, almindelig mormor-stikkontakt samt Schuko-stikkontakt. I modsætning til et Type-2 kabel koster og fylder sådanne adaptere ikke ret meget og det giver ro i sjælen at have sikret sig på forhånd.
Hvis man vil sikre sig yderligere, kan man overveje adpatere til svensk komfurstikkontakt (bruges også en del steder i DK) og rød CEE32 kraftstikkontakt (sjældnere end CEE16) samt alle mulige adaptere til franske og italienske stikkontakter, hvis man kører meget på de kanter.