Loading...
dk

Audi Etron Q4 priser | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Apr 17 '21
Det hele. Alt bms til infotainment. Alt. 
jramskov
jramskov Apr 17 '21
@P85DK Missionen er vel at skubbe til udviklingen og skiftet over til elbiler og vedvarende energi. Der passer en mindre og billigere vel fint ind?
P85DK
P85DK Apr 17 '21

Amerikanerne kører ikke små biler, cross over SUV markedet Model Y størrelsen er stadig den hurtigst voksende model kategori. De får fint opfyldt den del af visionen med Cybertruck og Model 3 og Y. Tesla er ikke premium nok til at kunne lave en bil i Audi A1 størrelsen og tage nok penge for det. Jeg tror de overlader den del til andre, da der er rigeligt med potentiale i de markeder de allerede fokuserer på.

cth
cth Apr 17 '21

Der er godt nok meget hype om den Q4 i øjeblikket...bare fordi den koster 50.000 mindre end forventet :-)

Man skal åbenbart op på 412.000 for at få en "brugbar" og så har den vist stadig ikke firehjulstræk...

Som på ID4 er frunken ikke eksisterende. Fyldt op med teknik.

Kan man godt undre sig over.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 17 '21
jonsiii
jonsiii Apr 17 '21

Der blev svaret igen. 50k nedsættelse på SR+

https://elbil.no/dumper-prisen-pa-tesla-model-3-med-50-000-kroner/

cth
cth Apr 17 '21

Ja det hele kan jo enden med billigere biler til os :-)

jramskov
jramskov Apr 18 '21
@P85DK: Der findes en verden udenfor USA :) 
selsoe
selsoe Apr 18 '21

Sjovt nok koster den i Danmark 400.000, hvilket er en stigning ift tidligere synes jeg? Var der ikke engang SR+ kostede 370.000?

bskaarup
bskaarup Apr 19 '21

https://web.archive.org/web/20201101000000*/https://www.tesla.com/da_dk/model3/design

Oktober 2020: 370

November 2020: 380

I dag: 400

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Apr 19 '21
T3S7A
T3S7A Apr 19 '21

Så kan Tesla jo snart reklamere med at de sætter den 30.000kr ned. Men faktisk er der ingen ændring fra okt. 2020

P85DK
P85DK Apr 19 '21
Citat fra jramskov @P85DK: Der findes en verden udenfor USA :) 

Det skulle man tro, men ikke for amerikanere. For Tesla er markedet for pick-up trucks i USA langt mere interessant og profitabelt end småbiler i Indien og hatchbacks i Europa.

Kiefer
Kiefer Apr 19 '21

Helt enig, det er Trucks og SUV der er markedet i USA. Alt andet er uinteressant for dem derovre.

Ford F-150 er den mest solgte bil "over there".  Vel også derfor at Model Y er den de satser mest på. 

jramskov
jramskov Apr 19 '21

@P85DK Tror vi snakker forbi hinanden. Jeg snakker ikke om det amerikanske marked. De har fabrik i Kina og snart også Giga Berlin. De snakker om at Giga Berlin i sidste ende skal producere 2 mill biler årligt. Det kan ikke være Model Y og Model 3 alle sammen. Der er brug for billigere og mindre elbiler og Tesla er måske dem med de billigste batterier. Samtidig har de en mission der lyder "to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible."

P85DK
P85DK Apr 19 '21

Tja, ved ikke om vi taler forbi hinanden :-) Jeg tror der er meget meget meget lang tid til de begynder på billige og mindre elbiler.

VW group ser ud til at have lidt mere fart på i øjeblikket.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 19 '21
jth
jth Apr 19 '21
VAG har jo 3-4 kopier af samme bil. De har vel reelt 4-5 forskellige modeller.
jramskov
jramskov Apr 19 '21

@P85DK Kommer an på hvad du mener med "meget, meget, meget lang tid" :) Jeg tror bestemt vi ser en mindre Tesla præsenteret inden 2024. På seneste earnings call viste de på et slide at Cybertruck, Semi, Roadster og *Future Product* er under udvikling. Vi ved selvfølgelig ikke hvad "future product" er, men jeg tror det er en mindre model.

P85DK
P85DK Apr 19 '21

@jth - det er jo ligesom pointen med at lave en platform, det er jo kun smart :-) Men 4-5 forskellige modeller er vist det samme Tesla har eller hva'? Men VW group har 12 modeller i dag eller lige på trapperne Porsche Taycan, Audi e-tron, Audi e-tron sportback, Audi e-tron GT, Audi Q4 e-tron, Audi Q4 e-tron sportback, Audi A6 e-tron, VW ID3, VW ID4, VW e-UP, Skoda Enyaq, SEAT Mii og så har de sikkert noget mere i støbeskeen. De rammer alle meget godt deres loyale kundegrupper.

Jeg tror også det er fremtiden for bildesign, at vi kommer til at se teknik og platform fra relativt få udbydere og så forskellige design ovenpå. Yamaha satser fx benhårdt på det og det giver mulighed for Pininfarina og dets lige kan få en ny storhedstid.

@jramskov - du har jo lov til at håbe :-) Roadsteren kom jo i 2020 og den blev præsenteret i 2017 og de første forbedringer kom allerede i 2019 hvor Elon kunne fortælle at den ville blive endnu vildere end hvad de sagde i 2017.

Så ja, det lyder meget sandsynligt med en endnu ikke annonceret model på markedet i 2024 ;-)

jramskov
jramskov Apr 19 '21

Roadsteren har Elon længe sagt er "desserten", alle andre produkter har højere prioritet og er vigtigere for missionen, så det anser jeg ikke som en god sammenligning. Du kunne også vælge at sammenligne med Model Y, de første blev faktisk leveret tidligere end Tesla havde lovet. Hvad med produtionsfaciliteter? Tjaee, de udvider jo fortsat løs i Kina og Model 3 fabrikken mente de ville tage to år at bygge - det tog et år. 

Jeg står ved mit gæt om at vi ser Tesla præsentere en ny model inden 2024 og at det bliver en model mindre end Model 3 ;-)  

P85DK
P85DK Apr 19 '21

Du cherry picker vist lidt her ;-) Elon melder jo ud i øst og vest afhængigt af hvad han har røget den dag og hvilke tegnefilm han har genset. Den med prioriteringen for Roadsteren glemte han vist lige at fortælle dem som lagde $250.000 i depositum da den blev annonceret - han glemte vist at sige det i ret lang tid.

Men jeg kan godt gå med til at de præsenterer en ny model inden 2024, men hvornår kommer den så på markedet og hvilke markeder?

jth
jth Apr 19 '21
@P85DK

Tesla laver jo også biler på samme platform: S og X samt 3 og Y.

Min kommentar går mere på Taycan er reelt den samme vil som e-tron GT; ID4 den samme som Enyak og Q4 e-tron. VAG kunne jo annoncere 6 varianter af samme bil på tværs af deres brands. I mine øjne er det reelt een model.
Sider: « 1 2 3 »