Loading...
dk

Audi Etron Q4 priser | Tesla Forum

P85DK
P85DK Apr 19 '21

@jth - ID4, Enyak og Q4 har reelt kun drivetrain og batteri til fælles, der er da ikke en knap, et panel, en rude, et sæde eller andet der er ens. De er produktionsmæssigt nok lige så forskellige som Model 3 og Model Y, det samme gør sig gældende for Porsche Taycan og Audi e-tron GT. Så hvis de i dine øjne reelt er een model, så vil jeg foreslå en tur forbi Louis Nielsen ;-)

Hvis vi skulle bruge din briller så har Tesla i øjeblikket kun 2 modeller i produktion :-)

jth
jth Apr 19 '21

Ja, du har selvfølgelig ret. 

Jeg har altid gået mere op i drivlinje end farven på knapperne i kabinen. Jeg har haft Porsche, Audi, VW og Skoda. Forskellen mellem min VW og Skoda var marginal - mange af knapperne var de samme.

VAG har en størrelse hvor det giver mening at lave 20 forskellige modeller baseret på samme platform med større eller mindre forskelle i karrosseri og kabine. Tesla er stadig i vækstfasen så det giver mere mening at have få modeller med høj salgstal i stedet for at have 8-10 aftapninger af samme bil (3 sedan, 3 hatchback, 3 stationcar, 3 fastback, 3 coupe, 3 SUV, 3 SUV coupe, 3 sport, ....)

En Audi ICE bilejer kan selvfølgelig aldrig nedværdige sig til at købe en VW ID4 eller Skoda Enyak, så VAG er selvfølgelig nødt til at have en Audi variant af ID4. 

jramskov
jramskov Apr 20 '21

@P85DK: På samme måde du cherry picker? ;-) Reelt ved vi intet/minimalt om hvad der deres planer er, men hvis jeg skal gætte på hvornår den nye model bliver tilgængelig et sted (Kina først?), tror jeg det bliver senest i 2025.

P85DK
P85DK Apr 20 '21

Arghhh - cherry picking? Opførelse af fabrikker før tidsplanen er vist nogle andre kompetencer end udvikling og produktion af biler. Alle deres modeller med undtagelse af Model Y har fået deres lancering udskudt igen og igen.

Senest er det Model S og X der skulle være påbegyndt leveringer nu, men er udskudt minimum et kvartal. At produktionen for Roadsteren er blevet nedprioriteret da det er desserten er nok en sandhed med modifikationer, umiddelbart kan der spekuleres i at de ikke er klar til at de lovede præstationer i en serieproduceret bil. Tesla (Elon) har det historisk med at love for meget i 90% af tilfældende.

Men under alle omstændigheder bliver det spændende at se hvad Tesla, VAG og alle de andre kommer med af nye biler de næste par år.

Jeg savner virkelig en stor flot 4 personers cabriolet og den behøver ikke være 0-100 på 2s eller kunne køre 400 km/t på toppen (chok).

MOS
MOS Apr 20 '21
Citat fra P85DK

Jeg savner virkelig en stor flot 4 personers cabriolet og den behøver ikke være 0-100 på 2s eller kunne køre 400 km/t på toppen (chok).

Værs'go':

Ikke stor nok? Så er der denne:

Men den kender du jo allerede... Var det ikke noget med interiøret, der havde en forkert farve?

jramskov
jramskov Apr 20 '21

@P85DK: I dit tidligere indlæg nævnte du Roadster og intet andet som eksempel, det var det jeg reagerede på ;-)

Ja, det er underligt med Model S og X produktionen - gad vide hvad årsagen er? Kan det være mangel på chips som rammer stort set alle? 

P85DK
P85DK Apr 20 '21

Tjek ;-)

@MOS - Det har bestemt ikke gjort Model 3 kønnere. Jep, den Model S kender vi og den er bestemt et hæderligt forsøg, omend latterlig dyr.

Et serieproduceret EV alternativ til Maserati GrandCabrio vil blive købt med det samme herhjemme.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 20 '21
Sider: « 1 2 3