Loading...
dk

Aarup Supercharger | Tesla Forum

MOS
MOS Apr 15 '21

Selvom der er lidt hemmelighedskræmmeri, så går jeg ud fra, at artiklen handler om Teslas nye supercharger ved Aarup. Det er i hvert fald eksakt samme placering som Teslas eget SuC kort.

https://fyens.dk/artikel/nu-sker-det-stor-fastfoodk%C3%A6de-etablerer-restaurant-ved-afk%C3%B8rsel-55

 

Er der nogle bud på, hvilken fastfoodkæde, der er tale om?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 15 '21
KimT
KimT Apr 15 '21

Hvis man kikker på en af de gamle artikler, står der at der er plads til flere : https://fyens.dk/artikel/fastfood-ved-rundk%C3%B8rslen

Så mon ikke det bliver Sunset og McD

MOS
MOS Apr 15 '21

Sunset ville også være mit første gæt. McD lyder plausibelt, hvis/når der kommer én mere.

PL
PL Apr 15 '21
Hvis der kommer 20 V3’ere har vi slet ikke tid til at spise :-)
Forummets indlæg er redigeret af PL Apr 15 '21
griffel
griffel Apr 15 '21

- Det kommer da an på hvilken bil vi har...... Jeg får rigeligt tid med min TMS fra 2015, så jeg bestiller altid den store menu :-D :-D 

ankjaers
ankjaers Apr 16 '21


 

Citat fra PL Hvis der kommer 20 V3’ere har vi slet ikke tid til at spise :-)

Du kan altid købe den lille pose med gulerødder

Kiefer
Kiefer Apr 19 '21
Citat fra griffel

- Det kommer da an på hvilken bil vi har...... Jeg får rigeligt tid med min TMS fra 2015, så jeg bestiller altid den store menu :-D :-D 

Nemlig. Oplevede i går i Hedensted at komme ind med 20% tilbage på bilen og ville lige toppe op til 120km rækkevidde så jeg var 100% sikker på at kunne nå helt hjem selv med et svinkeærinde. Det tog så 25-30 minutter at lade bilen op.... Startede på 75KW og så faldt det ellers løbende...

Men skulle næsten tro det var i samarbejde med ejeren af SuC stedet, så man er sikker på folk køber den store menu...

 

 

MOS
MOS Apr 19 '21
Citat fra Kiefer

Nemlig. Oplevede i går i Hedensted at komme ind med 20% tilbage på bilen og ville lige toppe op til 120km rækkevidde så jeg var 100% sikker på at kunne nå helt hjem selv med et svinkeærinde. Det tog så 25-30 minutter at lade bilen op.... Startede på 75KW og så faldt det ellers løbende...

Jamen, men 20% på batteriet har jeg da allerede en rækkevidde på 120 km?! ;-) 

 

Edit: Arh, lad os sige 24%, så er jeg på den sikre side. Men det tager vel ikke en halv time at lade 4%?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 19 '21
Kiefer
Kiefer Apr 19 '21

MOS: 20% i min bil er ca. 68-70KM... Ved 100% opladning siger bilen den kan køre 350km ved typical range.

Og jeg bruger så 250w/km på motorvej i modsætning til "visse andre" ;)

/Martin

Jens_N_B
Jens_N_B Apr 22 '21

Aarup er nu ikke længere på Tesla's kort over kommende Superchargere! Der er nu planlagt en i Odense. Det giver ikke mening.
Der er flere ændringer: https://www.tesla.com/da_DK/findus?

 

Mvh. Jens

Få 1500 km gratis supercharge, ved at benytte mit referral link ved bestilling af en ny Tesla -  https://www.tesla.com/referral/jensnohr71245

KimT
KimT Apr 22 '21

Randers Vest giver da ingen mening når de har ved Graceland.

fmm1000
fmm1000 Apr 22 '21
Mon ikke de så lukker Graceland?
jramskov
jramskov Apr 23 '21

Udvidelse af Middelfart og en i Odense ville give ret god mening. 

Thisted, Hørsholm og Maribo er også kommet på kortet. 

Hillerød er forsvundet.

 

TorbenS
TorbenS Apr 23 '21

Teslas kort er ikke mere sikker end vejrudsigten

jramskov
jramskov Apr 23 '21

Nu synes jeg du er lidt hård ved DMI ;-)

P85DK
P85DK Apr 23 '21

Odense er vel i forbindelse med det nye servicecenter? Hørsholm er placeret meget godt i et trafik knudepunkt. Jeg tænkte lige at det er da dejligt med gratis strøm så tæt på, men kom hurtigt til den konklusion at det gider jeg nok ikke alligevel, hjemmelader er bare convenience når det er bedst.

De har lige rykket Korskro placeringen to afkørsler hen, hvilket virker lidt mærkeligt. Korskro er den mest optimale placering i det område. Men den er stadig på hvilket er det vigtigste. Det har den nu været siden 2014 ...

PeterE
PeterE Apr 23 '21

Ok godt med Hørsholm, jeg husker stadigvæk et Tesla Clubhouse event (hed det vist) hvor de udtalte: 'Der kommer aldrig en SuC i Nordsjælland' :)

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 23 '21
KimT
KimT Apr 23 '21

Nu er de jo ikke gratis mere for nye købere - og for os der stadig har gratis SuC har de jo nedsat hastigheden ;-) Så det er jo ikke stor sandsynlighed for at de bliver overendt af lokal.

webercarbmann
webercarbmann Apr 25 '21

Mon de nye superchargere bliver V3 kun med CCS plug som den i Ikast? 

 

TorbenS
TorbenS Apr 25 '21

Ja

Sider: 1 2 »