Loading...
dk

Bagdøre åbner ikke... | Tesla Forum

tkatv4
tkatv4 Jun 29 '21

...Som fordørene !.

Foran i vores (M3, dec. '20 'refreshed') trykker man kort på udgangsknappen, og så er dørlåsen helt løsnet og man kan skubbe døren op. Enkelt, intuitivt og de fleste finder ud af det, når de har lokaliseret knappen :-)

Bagi bilen udløser et kort tryk på udgang, at dørlåsen udløses men kun halvt. Dvs. døren kommer på klem, men kan ikke åbnes. I kombination med at vinduet rulles lidt ned (klar til yderligere frigivelse af døren) udløses normalt total forvirring hos de ellers håbefulde passagerer. - Og det ER også ret ulogisk, synes jeg.

Så jeg har meldt problemet ifbm. anden forestående garanti-reparation hos Tesla. Men har nu fået mail om, at den forskellige opførsel af for- hhv. bagdøre er 'by design'.

But why??  - Nogle idéer vel ét eller andet sikkerhedstrip :-/   ....eller hur?

 

/tka

Hundested

bskaarup
bskaarup Jun 29 '21

Model 3 har børnesikrede låse på de bageste døre, så de ikke kan åbnes med de indvendige knapper. Tryk på Betjeningsknapper > Låse > Børnelås på touchskærmen.

Har du aktiveret det?

tkatv4
tkatv4 Jun 29 '21

@bskaarup:

 

Nej børnelås er ikke aktiveret. - Og hvis knappen fastholdes nede, mens man presser ud, kan dørene godt åbnes. - Det er bare meget u-intuitivt ifht. til fordøre, hvor der blot skal trykkes én gang på knappen (...og det er selvfølgelig specielt ulogisk, at det ikke virker ens for og bag..)

tkatv4
tkatv4 Jul 31 '21

Så kom bilen fra service. - Med besked om at bagdøre virker som de skal. - Og altså forskelligt fra fordøre. Weird !!

Beskyttelse pladen i bunden af dørkarm havde de glemt at lime fast, selvom jeg helt eksplicit fik at vide, at det var gjort.

Fejlmeddelelser fra TPMS kunne ikke identificeres (...dog forståeligt, da det mest var i vinter)

14 dages fejlmeddelelser og forkert funktion af ladeport (kunne ikke åbnes ved tryk/berøring) kunne heller ikke verificeres. - Men problemet var så også forsvundet af sig selv tilsyneladende (også) uden grund

 

...Det er næsten ligesom, når man går til lægen :-D