Jeg har en Model Y...
Se evt denne tråd omkring denne:
http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7974
Her til aften dukkede optionen for at købe accelration-boost, fra 5.0 ned til 4.4 fra 0-100 km/h.
Man kan købe det, og så prøve det af i 48 timer. Det måtte man jo så gøre. App'en vil ikke acceptere ens kreditkort hvis man har ekstra sikkerhed med nem-id slået til for "store beløb". Men det kunne dog lade sig gøre via web-site, konto, køb opgradering, hvilket jeg så gjorde via web-site.
Et minuts tid efter, så re-bootede bilen (den var i park, og jeg sad i bilen og ventede det ville ske), og opdateringen blev så installeret (uden jeg accepterede andet end betalingen på web-site)...
Den efterlod en masse fejlmeddelelser og "inkompatible opdateringer", og man var nu reduceret til totalt sneglefart (fuld speed, ca 15 km/t). Der stod dog, at hvis man forlod bilen og kom tilbage ville det blive afhjulpet.
Altså. Ud af bilen, gå væk, lad den låse, vent 10 sekunder, og kom tilbage, og så var alting opdateret korrekt.
OG WOW - det kan godt nok mærkes, hel vild forskel - absolut pengene værd. Jeg returnerer den ikke.
Blot til info.