Loading...
dk

priser med de nye afgifter | Tesla Forum

Jenskh
Jenskh Sep 14

Fruen er blevet mere og mere begejstret for min model 3 og har længe snakket om at hun vil have den  den kommende mindre Tesla tidligere kendt som Model 2.

Nu kommer hun så hjem og siger at vi skal se at bestille en Model Y i år fordi med de  nye afgifter vil priserne på elbiler stige meget fra nytår.

Jeg har forsøgt at forstå de nye afgifter, men kan ikke lige gennemskue betydningen for priserne på en Model Y og en kommende Model 2.

Er der en herinde som kan/har lavet en beregning på hvilken betydning afgiftsændringen har for priserne på en Model y

KimT
KimT Sep 15

Som udgangspunkt ændres selve modellen vel ikke. Det er bare %-satsen der ændres.

Så det betyder stadigt at biler under ca. 400.000 ingen afgift har.

Første hit på google - siger at biler under 500.000 stiger ca. 12.000 https://sydnyt.dk/...e-i-afgift-fra-2022/

Kan dog ikke generalisere da det er et fradrag for "km/l" bilen kører. Så f.eks en forslugen Jaguar til 500.000 uden afgift, vil få en større afgift end en TM3 til samme pris.

NoMoreICE
NoMoreICE Sep 15

En model Y stiger ca. 12000

Forummets indlæg er redigeret af NoMoreICE Sep 15
NoMoreICE
NoMoreICE Sep 15

Model Y afgift

Ice2EV
Ice2EV Sep 15

Man skal tage i betragtning at konkurrencen er større, end den har været.

Måske Giga Berlin produktion af Y og måske M2, vil ikke skulle fortoldes, og kan måske gå hen og blive enten 10-15% billigere eller batteripakken bliver større.

I bedste fald måske endda både billigere og større range. ;-) Ligesom Model 3 har fået 50 km mere de sidste 2 år og samtidig blevet en smule billigere.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Sep 15
Jenskh
Jenskh 5 timer siden

Mange tak for svar - jeg regner altså med en Model Y kommer til at koste 12.000 mere i 2022. Det må vi overveje.

Vi havde egentligt tænkt os at bil nr. 2 skulle være den lille nye Tesla, men den er jo først til salg i DK en gang i 2023 eller 2024 i DK.

Det ser ud til at afgiftsstigninger betyder at priserne til den tid ligger 10-12% højere.

Hmmm?

CaptainChaos
CaptainChaos En time siden
Citat fra Jenskh

Mange tak for svar - jeg regner altså med en Model Y kommer til at koste 12.000 mere i 2022. Det må vi overveje.

Vi havde egentligt tænkt os at bil nr. 2 skulle være den lille nye Tesla, men den er jo først til salg i DK en gang i 2023 eller 2024 i DK.

Det ser ud til at afgiftsstigninger betyder at priserne til den tid ligger 10-12% højere.

Hmmm?

De har slet ikke annonceret den bil du taler om, så hvis i vil have en elbil så syntes jeg i skal kigge på hvad i kan få "nu".
Stort set alle elbiler er meget velkørende og man har slet ikke lyst til en ICE bil når man har kørt elektrisk :)
Metguy2000
Metguy2000 En time siden

Citat fra NoMoreICE

Model Y afgift

Meget fint regneark til beregning af afgiften. Hvordan er det med afgiften på brugte biler. Når de fra EU og er min 6 mdr. gl. og har kørt 6.000 km, kan regnearket så bruges?