Loading...
dk

Justering af ladestrøm og tidspunkter | Tesla Forum

jonsiii
jonsiii Oct 2 '21

Endelig bliver der mulighed for at stille amps og opladningstidspunkt i app'en:

Min 3'er er dog kun på version 2021.32.21, så jeg må vente lidt endnu (kører bare på Std release).

cth
cth Oct 2 '21

Min S er også på 2021.32.21

Har savnet den der med justering af ladestrøm.

Hvor finder du den inf. du har vist?

bskaarup
bskaarup Oct 2 '21

Det står i beskrivelsen af app'en: https://apps.apple.com/dk/app/tesla/id582007913?l=da

Findes endnu ikke til Android.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 2 '21
PL
PL Oct 4 '21

Det lyder rigtig fornuftigt. Men der kan vist gå noget tid endnu inden 2021.36, da den version ikke ser ud til at være dukket op nogle steder endnu: https://www.teslafi.com/firmware.php

bskaarup
bskaarup Oct 6 '21

Så kom den også til Android. Så venter vi bare på 2021.36.

cth
cth Oct 6 '21

jeg har haft den nogle uger på android... kan ikke se noget nyere

P85DK
P85DK Oct 6 '21

Der er kommet en del flere informationer under opladning. Når den er sat til opladning, så viser den både hvortil den oplader fx 90% og så antal km. Det underlige er så at km antallet skifter hele tiden under opladningen mellem to yderpunkter. Min 90% skifter under opladning mellem 363 og 373 km og forskellige punkter i mellem de to.
 

bskaarup
bskaarup Oct 6 '21
Citat fra cth

jeg har haft den nogle uger på android... kan ikke se noget nyere

Der står "*Bilsoftwareversion 2021.36+ påkrævet" og den version har du vel ikke i bilen?

cth
cth Oct 6 '21

2021.32.21 har jeg og da jeg fik den blev app på android tlf. fornyet til den nye version 4.1.1-667

Måske misforstod jeg bare hvad du skrev. Men læste det som om at ny app var kommet på android nu.

Men det er nogle uger siden.

Forummets indlæg er redigeret af cth Oct 6 '21
jonsiii
jonsiii Oct 7 '21

Sådan. Havde lige en snak med en kollega:

Der er også en option med "forvarm batteri" eller noget i den dur.

Cubic
Cubic Oct 12 '21

Når vi nu er ved optimeret opladning ;)

Er der nogen der har en dybere indsigt i hvordan min M3 håndtere det at oplade når det er billigst, altså hvor ved den det fra?  :o

Jeg kan finde det frem i en app, og se det helt konkret. Slummer bilen sig bare frem til det via tidspunktet ?

PL
PL Oct 12 '21
Quote from Cubic

Når vi nu er ved optimeret opladning ;)

Er der nogen der har en dybere indsigt i hvordan min M3 håndtere det at oplade når det er billigst, altså hvor ved den det fra?  :o

Jeg kan finde det frem i en app, og se det helt konkret. Slummer bilen sig bare frem til det via tidspunktet ?


 

Som jeg har forstået det, er løsningen udviklet til det amerikanske elmarked, hvor det er normalt at der er faste definerede "off peak hours". Så at man betaler fast takst, men at prisen (også fast) er lavere mellem fx 01:00 og 05:00. I bilen (og i fremtiden nok også i app'en) kan man så sætte hvornår dine off peak hours slutter. Det vil i dette tilfælde være kl. 05:00. Så bliver bilen ladet op inden da. 

Men løsningen er ikke så meget bevendt på det danske elmarked. Enten har man fleksafregning, og så skifter det fra nat til nat, hvornår det er bedst, ellers også har du fast pris, og så er det kun i vinterhalvåret mellem 17 og 20, man skal undgå (som regel).

Hvis du vil have styring på at lade billigst i DK med fleksafregning, skal du have en tredjepart til at styre det. Det kan fx være Barry, TrueEnergy eller Clever. Der er vist også flere, der kan.

Cubic
Cubic Oct 12 '21
Citat fra PL
Quote from Cubic

Når vi nu er ved optimeret opladning ;)

Er der nogen der har en dybere indsigt i hvordan min M3 håndtere det at oplade når det er billigst, altså hvor ved den det fra?  :o

Jeg kan finde det frem i en app, og se det helt konkret. Slummer bilen sig bare frem til det via tidspunktet ?


 

Som jeg har forstået det, er løsningen udviklet til det amerikanske elmarked, hvor det er normalt at der er faste definerede "off peak hours". Så at man betaler fast takst, men at prisen (også fast) er lavere mellem fx 01:00 og 05:00. I bilen (og i fremtiden nok også i app'en) kan man så sætte hvornår dine off peak hours slutter. Det vil i dette tilfælde være kl. 05:00. Så bliver bilen ladet op inden da. 

Men løsningen er ikke så meget bevendt på det danske elmarked. Enten har man fleksafregning, og så skifter det fra nat til nat, hvornår det er bedst, ellers også har du fast pris, og så er det kun i vinterhalvåret mellem 17 og 20, man skal undgå (som regel).

Hvis du vil have styring på at lade billigst i DK med fleksafregning, skal du have en tredjepart til at styre det. Det kan fx være Barry, TrueEnergy eller Clever. Der er vist også flere, der kan.

Det lyder som det jeg har forestillet mig :)

Det er ret svært at få en trediepart til at styre det, da jeg har en Tesla Wall Connector  Gen.3, som ingen kan tilgå, da det er låst af Tesla :(

 

PL
PL Oct 12 '21

TrueEnergy styrer det via bilen og ikke laderen. Jeg ved ikke med de andre.

CaptainChaos
CaptainChaos Oct 12 '21
Der findes mange 3parts løsninger, fælles for de fleste af dem er dog at de skal have adgang til din Tesla konto og dermed har kontrol over din bil.
Det er jeg ikke fan af og det er ens forsikringsselskab nok heller ikke, det er rimeligt nemt at sende API commands til bilen, så er det bare spørgmålet om man gider at kode det selv...
cth
cth Oct 12 '21

Jeg skal heller ikke overgive min bil til 3. parter.

Cubic
Cubic Oct 12 '21

Nej det lyder ikke helt, som noget jeg er tryg ved.

Hvor finder man info om API Commands ?

CaptainChaos
CaptainChaos Oct 12 '21
Citat fra Cubic

Nej det lyder ikke helt, som noget jeg er tryg ved.

Hvor finder man info om API Commands ?

Der findes kun uofficielle dokumentation, jeg har brugt denne:
jonsiii
jonsiii Oct 19 '21

Gad vide hvornår Tesla begynder at tilbyde den slags service direkte uden om 3. part? Det ser ud til at Powerwall kan finde ud af det, og bilen er jo bare en "envejs-Powerwall".

Sider: 1 2 »