At q4 så ofte ender emd at koste det samme som en model Y når man har krydset lidt udstyr af er en anden sag.
MIn genbo har lige fået en Q4. Men han var lidt træt af, at den ikke har bak-kamera. Den har kun sensorer, så den bipper, hvis man kommer tæt på. Det kostede ekstra hvis det skulle være kamera. Og sådan var det hele vejen rundt. Der får man altså mange ting med som standard i en 3 eller Y.
En anden ting, han kunne ikke forstå, at den ikke kan køre så langt på en opladning, som der står. Han viste mig sin app, hvor kan kunne se forbruget på de sidste ture. Han havde ligget på 260 - 280 wh/km selvom han havde gjort sig umage med at køre pænt, for at se hvor langt han kunne få rækkevidden op. På min 3 var forbruget "siden sidste ladning" på omkring 170 wh/km, men det nænnede jeg ikke at fortælle ham.
Men sådan er det, når man absolut vil køre i en høj SUV med en udformning som en kummefryser. Så må man leve med at skulle lade mere.