Loading...
dk

Nu lægger Tesla sag an mod kunder | Tesla Forum

cth
cth Dec 20 '21

Fra Computerworld:

Tesla sagsøger sure kunder

Tesla tager nu kampen op mod dårlig omtale.

Det Elon Musk-ledede selskab er begyndt at sagsøge kunder for flere millioner kroner.

Ifølge Bloomberg har selskabet sagsøgt to kinesiske kunder for 5,2 millioner kroner hver.

Den ene af kunderne sagsøes for at have delt "uverificerede, ubegrundede og æreskrænkende" ytringer om Tesla.

Den pågældende kunde ejer selv en Model S, og han har anklaget selskabet for at have solgt ham en brugt bil og giver urigtige oplysninger om bilens tilstand.

Den anden kinesiske kunde er blevet sagsøgt efter, at hun påstod offentligt, at der var en bremsefejl i hendes Model 3, som næsten fik dræbt hendes familie.

Tesla har benægtet alle anklager.

Cubic
Cubic Dec 20 '21

Pas på cht. Du er i Tesla`s kikkert nu, og der er et brev på vej til dig. He He

cth
cth Dec 20 '21

Ja den tanke har jeg haft.

Søde Tesla jeg elsker min bil :-)

Cubic
Cubic Dec 21 '21
Citat fra cth

Ja den tanke har jeg haft.

Søde Tesla jeg elsker min bil :-)

:)

burns
burns Dec 21 '21
Jeg har da oplevet at bremserne på min Model S ikke virkede da jeg kørte af motorvejen efter en længere tur i regnvejr. Bremserne i bund hele vejen op ad rampen og med regen på max og jeg havnede stadig ude på den tværgående vej hvor der heldigvis ingen trafik var. Fuck jeg var nervøs der.

Der er samme effekt som når kan sprøjter vand på bremserne når man vasker bilen, blot at det holdt meget længere af en eller anden grund. 

Har heldigvis kun oplevet det denne ene gang i trafikken, men kunne være blevet rigtig grimt.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 21 '21

Har jeg også prøvet for 5-6 år siden. Det var en grum oplevelse!

bskaarup
bskaarup Dec 21 '21
Citat fra burns Jeg har da oplevet at bremserne på min Model S ikke virkede da jeg kørte af motorvejen efter en længere tur i regnvejr.

Det er ikke kun Tesla. Jeg oplevede noget tilsvarende i min VW Golf. Heldigvis med lav hastighed og en hæk var endestationen. Efterfølgende var der ingen problemer. 

NOELON
NOELON Dec 21 '21

oplevede det samme for 8 år siden på motorvejen til Hillerød, men i Roadsteren. Det viste sig at være en bremseklods der flækkede, men som heldigvis tog ved før en mulig kollision. Det var Tesla service i Kastrup som fandt ud af fejlen. Har ikke oplevet noget på S'erne efter 375.000 km.

CaptainChaos
CaptainChaos Dec 21 '21
Jeg kan godt forstå at Tesla sagsøger hende kvinden, men det ting hun har gjort.

Men den anden sag med manden lyder ret mærkelig.

PS: har i været på værksted med de biler? jeg ville da aldrig køre i en bil hvor jeg ikke kunne stole på bremserne, hvis det skete ville jeg få den hentet af vejhjælp på stedet.
burns
burns Dec 22 '21
Citat fra CaptainChaos Jeg kan godt forstå at Tesla sagsøger hende kvinden, men det ting hun har gjort.

Men den anden sag med manden lyder ret mærkelig.

PS: har i været på værksted med de biler? jeg ville da aldrig køre i en bil hvor jeg ikke kunne stole på bremserne, hvis det skete ville jeg få den hentet af vejhjælp på stedet.
Jeg var skam forbi Tesla og de var så uforstående at de lavede en prøvekørsel med tørre bremser og lavede en hård opbremsning (som selvfølgelig virkede som det skulle) og sagde at det virkede som det skulle. Jeg mistede en stor del af respekten for Tesla på det tidspunkt.

Og siden alle 4 bremser satte ud så kan jeg kun gætte på en designfejl. Flere andre biler får jo monteret vindskjolde ved bremserne for at undgå at der ryger vand på den, men Tesla er ligeglade.

cth
cth Dec 22 '21

Ja hvad var det nu for et bilmærke der havde mange bremse problemer en overgang på grund af dårligt design..

kan ikke lige huske det.

Har aldrig selv oplevet det på nogen biler.

Kiefer
Kiefer Dec 22 '21

Jeg oplevede nogenlunde det samme tilbage i 2014 på vores første Model S, at den pludselig ikke ville bremse. Det skete et par gange inden jeg fik den ind til Tesla. De skulle lige bygge et SC i Aarhus først.... Tesla fixede et eller andet på den og så oplevede jeg ikke problemet igen. Jeg fandt aldrig ud af hvad det var. 

/Martin

Cubic
Cubic Dec 22 '21

Rent teknisk, er det ikke muligt at man kan køre ret langt uden bremse effekt, jo det kan forøge bremselængden ganske lidt, og i virkeligheden ikke noget man bliver overrasket over, eller sletter ikke opdager, hvis det er pga. vand. Jeg vil tro at det er pga noget andet, feks el tynd oliefilm fra asfalt, eller noget fra en anden bil.

I det øjeblik man træder på pedalen, kommer der et enormt hydraulisk tryk på kaliberen, og dette enorme tryk bryder den vandfilm der er på skiverne lynhurtigt, og ville normalt være væk når hjulet er drejet en omgang.

burns
burns Dec 22 '21
Citat fra Cubic

Rent teknisk, er det ikke muligt at man kan køre ret langt uden bremse effekt, jo det kan forøge bremselængden ganske lidt, og i virkeligheden ikke noget man bliver overrasket over, eller sletter ikke opdager, hvis det er pga. vand. Jeg vil tro at det er pga noget andet, feks el tynd oliefilm fra asfalt, eller noget fra en anden bil.

I det øjeblik man træder på pedalen, kommer der et enormt hydraulisk tryk på kaliberen, og dette enorme tryk bryder den vandfilm der er på skiverne lynhurtigt, og ville normalt være væk når hjulet er drejet en omgang.

Det viser så bare at du ikke kender til problemet og årsagen. Jeg ved hvad jeg oplevede og det var skræmmende! Og det kunne have endt rigtig grimt, men jeg var heldig.

Og jeg kan opleve det samme efter bilvask og nej, den film forsvinder ikke sådan lige med det samme. Det kan tage flere sekunder og det har jeg oplevet flere gange. Og også her en enkelt gang lige ved at køre ud fra en sidevej uden at kunne stoppe (det går ned af bakke fra mit hus og ned til et T-kryds).

Vær glad for at du ikke har oplevet det. Og at du ikke har kørt nogen ned pga dette.
Cubic
Cubic Dec 31 '21
Citat fra burns
Citat fra Cubic

Det viser så bare at du ikke kender til problemet og årsagen. Jeg ved hvad jeg oplevede og det var skræmmende! Og det kunne have endt rigtig grimt, men jeg var heldig.   Og jeg kan opleve det samme efter bilvask og nej, den film forsvinder ikke sådan lige med det samme. Det kan tage flere sekunder og det har jeg oplevet flere gange. Og også her en enkelt gang lige ved at køre ud fra en sidevej uden at kunne stoppe (det går ned af bakke fra mit hus og ned til et T-kryds).   Vær glad for at du ikke har oplevet det. Og at du ikke har kørt nogen ned pga dette.

Nej det gør jeg ikke, og der viser så bare at du ikke læser hvad jeg skriver.......................... 

burns
burns Jan 1 '22
Citat fra Cubic
Citat fra burns
Citat fra Cubic

Det viser så bare at du ikke kender til problemet og årsagen. Jeg ved hvad jeg oplevede og det var skræmmende! Og det kunne have endt rigtig grimt, men jeg var heldig.   Og jeg kan opleve det samme efter bilvask og nej, den film forsvinder ikke sådan lige med det samme. Det kan tage flere sekunder og det har jeg oplevet flere gange. Og også her en enkelt gang lige ved at køre ud fra en sidevej uden at kunne stoppe (det går ned af bakke fra mit hus og ned til et T-kryds).   Vær glad for at du ikke har oplevet det. Og at du ikke har kørt nogen ned pga dette.

Nej det gør jeg ikke, og der viser så bare at du ikke læser hvad jeg skriver.......................... 

Jeg har læst det og forstået det og min kommentar forbliver uforandret. Jeg kan også opleve det når der er diset/støvregn og med kraftig vind og jeg tager bilen ud fra carporten. Her kan der også være et par sekunder uden bremseeffekt uanset hvor hårdt man træder ned. Jeg har efterhånden vænnet mig til at teste bremserne lige efter start, men det kan være farligt at træde på bremserne på motorvejen når der ligger nogen bagved. Jeg har aldrig oplevet det på landevejen, kun lige efter start og på motorvej.
Cubic
Cubic Jan 1 '22
Citat fra burns
Citat fra Cubic
Citat fra burns
Citat fra Cubic

Jeg har læst det og forstået det og min kommentar forbliver uforandret. Jeg kan også opleve det når der er diset/støvregn og med kraftig vind og jeg tager bilen ud fra carporten. Her kan der også være et par sekunder uden bremseeffekt uanset hvor hårdt man træder ned. Jeg har efterhånden vænnet mig til at teste bremserne lige efter start, men det kan være farligt at træde på bremserne på motorvejen når der ligger nogen bagved. Jeg har aldrig oplevet det på landevejen, kun lige efter start og på motorvej.

Jeg tror ikke at du helt forstod. At "råbe" løser ikke noget.

Jeg kom egentlig bare med det syn som mine 3 bekendte mekanikere har om sådan et problem, men det er noteret, at jeg ikke kommer med forslag til dig igen.

Godt Nytår

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 1 '22
@burns Jeg forstår dig godt at du har mistet tilliden til Tesla når de ikke har fikset problemet, hvis jeg var dig vil jeg forsat insistere på at de skal kigge problemet end til det er løst ellers ville jeg skille mig af med bilen.

Bremserne skal virke på alle biler og hver gang ellers skal de ikke kører på offentlig tilgængelig vej, alt andet er uansvarligt og ulovligt. Og vand kan ikke være årsagen til problemet, jeg betvivler dig ikke at bremserne holder op med at virke når de er våde, men det er enten en design fejl eller et problem et andet sted.

Jeg har selv være hos Tesla mere end 7 gange med et problem og 6 gange med et andet, så jeg forstår din frustration. De problemer jeg har haft har heldigvis aldrig været noget der gjorde bilen usikker at køre i.
cth
cth Jan 1 '22

Svært at skille sig af med en bil med det problem uden at gå på kompromis med ens samvittighed.

desuden ville det jo blive opdaget, når nu tesla er inf.

burns
burns Jan 2 '22
Citat fra Cubic
Citat fra burns
Citat fra Cubic
Citat fra burns
Citat fra Cubic

Jeg tror ikke at du helt forstod. At "råbe" løser ikke noget.

Jeg kom egentlig bare med det syn som mine 3 bekendte mekanikere har om sådan et problem, men det er noteret, at jeg ikke kommer med forslag til dig igen.

Godt Nytår

Så har dine 3 mekanikervenner jo ikke erfaring nok om Tesla Model S årgang 2015 hvad bremserne angår.

Og da jeg ikke råbte så må du tale om dig selv hvad råben angår. 

Sider: 1 2 »