Loading...
dk

Shell har forstået det | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 14 '22

@Ice2EV: Har Tesla ikke mere eller mindre løst det ved at have batterier ved SuC'erne der håndterer peak belastning?

Jeg synes faktisk Teslas måde at håndtere betaling er tæt på perfekt. Man kunne argumentere for at det på travle stationer/tidspunkter skulle koste ekstra at lade til mere end 80%

P85DK
P85DK Jan 14 '22

@MOS - jeg er enig i at minutpris kunne være kunne være en mulig løsning

@PeterE - det er jo to forskellige problemstillinger der tales om. Der er brugernes synspunkt, hvilket primært er så billigt som muligt og så mange muligheder som muligt. På den anden side er der udbyderne som skal finde den rigtige forretningsmodel hvor de kan tjene penge, så infrastrukturen bliver udbygget ordentligt og bliver stabil.

Jeg kan på ingen måde se at det offentlige skal ind i ladestandere. Det offentlige har intet at lave der.

PeterE
PeterE Jan 14 '22

@P85DK jeg er 100% enig, beklager at jeg skrev 'offentlig' ude af sammenhæng. Jeg mente 'ladestadere der ikke står derhjemme på privat grund' - altså, så vi også kan få gang i denne del af den grønnere omstilling for alle dem der ikke bor i hus. Og ja, på markedsvilkår.

P85DK
P85DK Jan 14 '22

:-)

ast
ast Jan 18 '22

Når du lader i Haverslev kan du lige snuppe corona kvik test mens du alligevel venter i SUC. De har netop åbnet et kvikkest center, som nabo til Tesla Superchargerne, og der næsten ingen ventetid. 

TM3Norge
TM3Norge Jan 22 '22
Det er satt opp ett skilt for 120 kW og ett skilt for 300 kW lading i Frederikssundsvej. Er det 5 kr/kWh pris uansett for begge?
Sider: « 1 2 3