Loading...
dk

Tesla SuC i Odense | Tesla Forum

MOS
MOS Apr 11

@PeterE

Jeg synes, det er helt fint, at der er SuC'er til begge behov. Jo flere Teslaer (og evt. andre elbiler, der kan lade ved Tesla SuC), der kommer, jo flere SuC'er er der behov for. Og på et eller andet tidspunkt giver det vel også mening at fordele dem til der, hvor der også kommer mange biler. Jeg synes bestemt, det er et skridt i den rigtige retning.

Til længere ture, ville jeg nok overveje, om jeg er i humør til en hyggetur med mad/shopping, eller jeg bare vil hurtigst muligt frem. Dem, der ikke har tid/lyst til at tage omvejen forbi Rosengårdcentret, kan jo lade i Slagelse eller Middelfart. Eller ved nogle af de andre ladeoperatører, der har ladere langs motorvejen (bl.a. også ved Odense). Der er efterhånden mange muligheder.

Johannelund
Johannelund Apr 11
@PeterE
Citat gratis opladning i forbindelse med indkøb
Som jeg er orienteret er det kun de gamle biler fra før 2017 der har gratis SUC. Nyere Tesla betaler for SUC, og jeg forventer at de SUC ved diverse indkøbscentre også bliver med betaling når de åbner for andre bilmærker og kun med ccs opladning. Tror ikke du skal regne med at Tesla vil droppe betalingen.
Og kører du i en gammel Tesla skal den opgraderes til ccs opladning, som på nuværende koster 2450 kr
cth
cth Apr 11

Jeg er sikker på at Peter med 'gratis' netop hentyder til gamle model S og X

At de kan lade gratis ved indkøbscenter SuC og ikke kun ved motorvejs SuC.

Ja du er rigtig orienteret. Gratis er kun for model S og X før 2017 eller noget deromkring plus/minus nogle i 2017.

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 11
PeterE
PeterE Apr 12
I har ret, jeg tænker selvfølgelig på de 4000 biler med forudbetalt SuC - og det er også dem jeg ser flest af på SuCerne når jeg en sjælden gang kommer der :)
HJJ
HJJ Apr 12
Ja folk med gratis ladning ses jo mest på Teslaladere og det føles som er forkert at lade gratis,
selv om an har betalt for det! De fleste kommer der sjældent og det er da flot
MOS
MOS Apr 12

@HJJ

Hvordan føles det mere forkert at lade gratis på SuC, end at træne i et fitnesscenter, hvor man har betalt sit medlemsskab forud?

jramskov
jramskov Apr 13

Det forstår jeg heller ikke. I øvrigt er det bare med at få udnyttet jeres "gratis" SuC opladning nu - SuC priserne er lige steget med omkring 1kr og er nu 4,5kr/kWh.

fmm1000
fmm1000 Apr 13

Prøv at se alle dem, der lader “gratis” på Clever. Der er godt nok tit kø. Forskellen er bare, at Cleverkunder forudbetaler “gratis” hurtigladning hver måned, hvor os med de gamle S og X forudbetalte gennem bilens pris. 

jramskov
jramskov Apr 13

Ja, der er ret ofte folk der beklager sig over at der holder Teslaer og lader ved Clever ladestandere når nu de har adgang til Tesla SuC. Jeg har aldrig forstået den kritik.

cth
cth Apr 13

4.5 kr. lidt det jeg frygtede ville ske.

At Tesla ville begynde at skrue priser op.

Strøm koster ikke 4.5kr KwH og slet ikke for Tesla

Men de skal vel bruge de ekstra penge for at udvide eller........er det ren profit fordi de kan.

jonsiii
jonsiii Apr 13

Det sparer måske lidt udvidelser, da det nu er samme pris på f.eks. Uno-X i Nyborg:

Lynladning er nødladning.

Det giver måske bedre muligheder for selskaber, der vil rulle normalladning ud i boligkvarterer.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Apr 13
PeterE
PeterE Apr 13
Citat fra cth

4.5 kr. lidt det jeg frygtede ville ske.

At Tesla ville begynde at skrue priser op.

Strøm koster ikke 4.5kr KwH og slet ikke for Tesla

Men de skal vel bruge de ekstra penge for at udvide eller........er det ren profit fordi de kan.

Det handler jo ikke kun om prisen på strøm, hele ladestationen/anlægget skal også betales. 
cth
cth Apr 13

Det er vist også det jeg formoder.... synes jeg var i min tekst :-)

Forummets indlæg er redigeret af cth Apr 13
SuneH
SuneH Apr 20

Jeg ladede i Odense mandag, 2. påskedag. Bilen foreslog selv Odense, da det passede med ruten. Helt problemfrit, selvfølgelig. Ankom med 9% og varmt batteri. Ramte kortvarigt 250 kW. Model 3 LR RWD.

Sider: « 1 2 3 4 5