Loading...
dk

Munroe analyserer en ny TMY med 4680 celler og gigacasting | Tesla Forum

Cubic
Cubic Jul 15 '22

@P85DK  Det vores samarbejdspartner fortæller :

Genbrug af celler og min bare r.. , vi har så mange af de brugte kasserede blokke, at vi er ved at drukne i dem, og kan ikke aflevere dem nogle steder, og det er GMR/Exide (Samme firma)

P85DK
P85DK Jul 16 '22

Hvis de har en bunke 18650 celler eller lignende de bare skal af med, så kan jeg godt bruge dem til et lille sommer projekt

Cubic
Cubic Jul 16 '22

Hov jeg kan se at jeg skrev forkert, jeg mente ikke GMR, men GNB.

Det er bare at give dem et kald, og spørge om de vil smide nogle ud på en palle, så du selv kan fjerne det.

 

Tilbage til GMR, som jeg har arbejdet lidt sammen med, for nogle år siden, de har med 99% sikkerhed også nogle skrot batterier, da de har en del maskiner som bruger Litium celler/blokke.

GMR ligger i Horsens,GNB ligger bl.a. i Vejle, begge tæt ved motorvejen.

 

Må man spørge hvad det er for et projekt du roder med.... Ledninger hmmm, Luft slanger......hmmm, jeg ved det, en transportabel respirator :)

Forummets indlæg er redigeret af Cubic Jul 16 '22
P85DK
P85DK Jul 16 '22

Ikke luft, men vandkøling af VESC :-) Jeg skal også lige finde en der vil hjælpe med at bygge et par 24Ah og 36 Ah 12s batterier med en BMS der kan klare 150A :-) Og lidt CAD/3D til propel :-) Det er efter at der er lavet en del glasfiber/carbon arbejde.

Det ideelle ville være at lave et par stykke når man alligevel er i gang

Når alt er på plads så skulle det gerne se sådan her ud

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Jul 16 '22
Ice2EV
Ice2EV Jul 16 '22

Damn COOOOOOL

Cubic
Cubic Jul 16 '22

Ej, det er sejt.

webercarbmann
webercarbmann Jul 17 '22

@P85DK  - bøjer mig i støvet hvis du får det til at spille!  

Jeg har prøvet at rode med gamle laptop 18650.  Adskille, teste/måle ud....   Det er muligt men det er altså ikke en hobby jeg har meget lyst til at forfølge.   

Kunne man skaffe gode brugte celler der måske bare er skiftet ud fordi de bruges i medicinal grej eller andet er det en anden sag.  

 

Jeg er sådan lidt splittet omkring det med genbrug af Li-ion cellerne i det nye batteri.  Hvis det nye structural battery virkelig ikke kan skilles ad men kun knuses ned som "High grade ore" så giver det ikke meget mening af bulk mængder af brugte Li-ion batterier ikke har værdi.  

Hvis man skal genbruge cellerne er der ligesom to veje at gå:

1. Knus det hele ned og sorter vådt eller tørt. 

2. Adskil intelligent ved at vikle cellerne op. 

Jeg er ikke sikker på hvad det er Reedwood materials / JB Straubel gør, men jeg vil tro at det er en variant af 1.

 

jramskov
jramskov Jul 17 '22
Det er eddermame for sejt!
jramskov
jramskov Jul 31 '22

Munroe snakker giga castings og hvorfor det er vejen frem: https://youtu.be/WNWYk4DdT_E

Sider: « 1 2