Loading...
dk

Model S 2018 til salg hos Tesla Hillerød. Ny S bliver dyr. | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Aug 3 '22

Ulempen ved EQS/EQE og Taycan er: Merc/Porsche har en ide om du skal bruge tid på deres matrikel for hver 15-20.000 km. 

Når man kører 40-50.000 om året, så burger man altså 3 dage om året på at holde i deres indkørsel. Når der dertil er 3-6 ugers ventetid på at booke en værkstedaftale, så vælger jeg hellere et mærke der tillader jeg selv, eller ham mekanikeren på hjørnet, der kan i morgen laver min service, og fortsat overholde min garanti.

 

Dertil så er der ikke en eneste af hverken Taycan, EQS/EQE eller andre der nærmer sig de præstationer som S tilbyder.

En EQE med tilvalg for at dække standard udstyr i en S lander på 1,3 mill, og er fortsat næste dobbelt så langsom.

En EQS er mega fed, den er fortsat ikke hurtigere end EQE AMG 53, som er konstateret bowlam ved siden af S.

Er der nogen af dem der går længere på en ladning en en S....... Måske, men når Norge laver årets gigatest med 35-40 modeller, så bliver det sjovt at se om EQS/EQE/Taycan reelt kan slå S i range. Jeg tror det ikke, specielt når man ser en Model 3 nakke en EQS med 30 kWh mere batteri. Der var sgu nogen på direktionsgangen hos Mercedes der fik røde øre.

 

Om acceleration betyder noget eller ej, så er der et marked for at have den hurtigste knallert på havnen. Ellers solgte VW ikke en shitload Polo/Golf GTI'er til folket.

 

PS: Jeg kommer aldrig nogen sinde(med mindre der dumper en 759 mill lotto kupon i min hånd) i nærheden af at købe nogen af dem, hverken S, EQS, EQE eller Taycan.

cth
cth Aug 3 '22

Ice2EV du kan have ret.

Vi har stadig tilgode at se noget rækkevidde hos de andre.

Jeg tror nu også jeg har brugt mindst 3 dage om året hos Tesla og med mange ugers ventetid.

Så lige der er de meget ens :-)

PeterE
PeterE Aug 4 '22
Citat fra Ice2EV

Ulempen ved EQS/EQE og Taycan er: Merc/Porsche har en ide om du skal bruge tid på deres matrikel for hver 15-20.000 km. 

Når man kører 40-50.000 om året, så burger man altså 3 dage om året på at holde i deres indkørsel. Når der dertil er 3-6 ugers ventetid på at booke en værkstedaftale, så vælger jeg hellere et mærke der tillader jeg selv, eller ham mekanikeren på hjørnet, der kan i morgen laver min service, og fortsat overholde min garanti.

 

Dertil så er der ikke en eneste af hverken Taycan, EQS/EQE eller andre der nærmer sig de præstationer som S tilbyder.

En EQE med tilvalg for at dække standard udstyr i en S lander på 1,3 mill, og er fortsat næste dobbelt så langsom.

En EQS er mega fed, den er fortsat ikke hurtigere end EQE AMG 53, som er konstateret bowlam ved siden af S.

Er der nogen af dem der går længere på en ladning en en S....... Måske, men når Norge laver årets gigatest med 35-40 modeller, så bliver det sjovt at se om EQS/EQE/Taycan reelt kan slå S i range. Jeg tror det ikke, specielt når man ser en Model 3 nakke en EQS med 30 kWh mere batteri. Der var sgu nogen på direktionsgangen hos Mercedes der fik røde øre.

 

Om acceleration betyder noget eller ej, så er der et marked for at have den hurtigste knallert på havnen. Ellers solgte VW ikke en shitload Polo/Golf GTI'er til folket.

 

PS: Jeg kommer aldrig nogen sinde(med mindre der dumper en 759 mill lotto kupon i min hånd) i nærheden af at købe nogen af dem, hverken S, EQS, EQE eller Taycan.

Du stiller store, men ikke urimelig krav - synes jeg :) 

Men ja, det er lidt en jungle og det er op til den enkelt hvad med på den ene side vil betale for og på den anden side acceptere af forstyrrelser i dagligdagen. Jeg kunne sagtens lokkes væk fra Tesla, selvom jeg er nysgerrig på hvad en ny S kan. 

Kiefer
Kiefer Aug 4 '22

Ice2EV: Med Mercedes og Porsche der ved du at du skal bruge en dag for hver 20.000km på værkstedet. Ved Tesla kommer det uden varsel...

Jeg har brugt lige så mange penge på service og vedligeholdelse på vores Teslaer som jeg brugte på vores tidligere Mercedes. Der er i min optik ikke den store forskel for så vidt angår ting der går i stykker på en Tesla som på andre biler. 

InsideEVs har lavet en test af EQS med 70mph og kørt 395 miles ~632km. Det synes jeg er ok og kun overgået af en Lucid Air:

https://insideevs.com/reviews/583112/mercedes-eqs-70mph-range-test/

 

Ice2EV
Ice2EV Aug 5 '22

EQS kommer med 108 kW batteripakke og en fin range, men løber S100 LR længere, så må det være skuffende i Stuttgart.

Men testen Indsideevs laver, foretages ikke som i Norge. Samme rute, temperatur, tid og udgangs SOC samt temperatur på bil og batteripakker. 

 

Når jeg ser bort fra smøring af bremser og skifte af sommer/vinterhjul. Så har vores 7 år gamle 140.000 km C klasse kostet 10 gange så meget i service som vores 3,5 år gamle 140.000 km model 3. 

Delvist fordi den er dobbelt så gammel og Mercedes kræver service 12måneder/25.000 km. Når man så kun triller 8-14.000 om året, så koster det ca 50 øre pr km at køre til original service.

 

Modellerne må alt andet lige anses for at være i samme størrelse. Tesla'en har bare væsentlig flere kræfter at brænde ned i asfalten og dertil hørende strespåvirkning. Men den holder fortsat bedre end merceren.

Merceren fik nye for og bagbremser inden den havde gået 60.000 km. og igen ved 120.000. Tesla'en kører fortsat på de originale.

Iøvrigt så blinker centerdisplayet i Merceren og fremkommer med sorthvide streger af og til. Det sker ikke med Tesla'en, endnu. Mercedes er altså heller ikke fejlfri, jeg er faktisk ganske skuffet over den. Tænker tit jeg bare skulle have haft en Focus stc istedet, halv pris, mere plads bedre skruet sammen(og så er det fanme en Ford, som eller plejer at være de eneste der staver lort med F ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Aug 5 '22
cth
cth Aug 5 '22

Er der noget med en model S plaid + med over 800 km rækkevidde?

Hvordan gør de det?

120 Kw batteri?

selsoe
selsoe Aug 5 '22

Så vidt jeg ved er Plaid + droppet eller udskudt på ubestemt tid.

Bianco
Bianco Aug 5 '22

Konkurrenter til Tesla S...

Merc S - Hvis du vil have god gammeldags luksus/komfort i Mill. plus klassen, så er der ikke andre valg.

Tesla S Plaid ligger vel her omkring - Knap så luksus/anden luksus end Merc S, og knap så sporty som en Taycan. Men mere praktisk end begge. Og der er ingen der kan slå den på 0-100 mm. Jeg mener at den er helt sin egen og ikke har nogen direkte konkurrenter.

Taycan - Jeg formoder at man vælger den for sports aspektet, så derfor sammenligner jeg med mindste model med 4-hjulstræk og nogle af de sporty tilllæg som torq vektoring og firhjulsstyring. Og så er startprisen 1,2 mill. 

Merc E - Hvis man vil have en rejsebil, så er den oplagt, men hvis man tilvælger den lille komfort pakke og div. sikkerhedsting så er man over 800.000,- og så er man formentlig i Tesla S long range territorie. 

Så jeg tror faktisk den interessante cross-shopping bliver mellem Merc. E og Tesla S long range.

cth
cth Aug 5 '22

Model S LR til 800.000.

Så skal den være brugt.

Den nye kommer over 1 mill. mener rigtig mange.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af cth Aug 5 '22
cth
cth Aug 10 '22

artikel om model S og X

 

https://jyllands-posten.dk/article14293450.ece?shareToken=2ug1cbm5uedbcnf4d5osve27

Sider: « 1 2