Loading...
dk

Referrals er tilbage | Tesla Forum

selsoe
selsoe Mar 28 '23

Referrals er tilbage! Som i gamle dage, kan venner og bekendte bruge dit henvisningslink og I optjener så begge "credits" som kan bruges til Supercharging eller softwareopdateringer. Det hele fremgår af app'en via den lille skatkiste i toppen.

Skulle der være nogen der lige er ved at investere i ny bil, er mit referral link her: https://www.tesla.com/da_dk/referral/mikkel27374

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Mar 28 '23
Ice2EV
Ice2EV Mar 28 '23

Det var da utroligt, kigge på det sent som i går morges. Der var programmet lukket.

selsoe
selsoe Mar 28 '23

Det er lidt mere tyndbenet end i fordums tid. Man får 2000 kreditter for at henvise en køber og køberen får sølle 100 kreditter (det er mere køberen der gør dig en tjeneste end det er en god forretning for begge). 1500km super charging koster 5000 kreditter. 500km SuC kan fås for 1500 kreditter.

PeterE
PeterE Mar 28 '23

Og kan man bruge sine kreditter på andet end SuC? (som jo er ligegyldig for mange af os)

selsoe
selsoe Mar 28 '23

Ja, på softwareopgraderinger og vist det meste fra deres webshop.

KimT
KimT Mar 28 '23

Har lige fået mail : SKYND DIG AT BRUGE MIT LINK - og sørg for at få bilen leveret inden 31/3 - så får du 5000km - og jeg får 10.000km  (og håber at mine resterende 24.000km ikke udløber d. 5/4........ ;-)

Så er der godt nok nogen der skal være hurtige ved havelågen. Troede ikke de var så desperater efter kvartalsafslutning mere nu når bilerne kommer fra Berlin.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 28 '23
MOS
MOS Mar 28 '23

@KimT

Det er jo lige før, du burde købe én til dig selv. 5.000 km + 10.000 km + 24.000 km = 39.000 km. Og så kan du jo evt. sælge den videre bagefter, hvis du ikke skal bruge den.

KimT
KimT Mar 28 '23

Datteren ville nok være tilfreds med det, men det går sku nok ikke. Og jeg bruger jo åbenbart ikke SuC nok når man kun har brugt ca 9000km på 9måneder/31.000km

SuneH
SuneH Mar 29 '23

Jeg synes godt nok den mail man fik er noget af det lammeste jeg har fået i lang tid: Hvis du har en ven, som bestiller OG får leveret en bil inden d. 31. marts, får du xx - ja, det kommer så i en mail d. 28. marts. Hvor lamt er det lige? Det er da kun hvis Tesla har nogle biler stående i DK at det kan lade sig gøre (hvilket de ikke har) - jeg har en ven, som bestilte en Y lige efter de satte prisen ned, hans leveringstidspunkt er sat til primo maj. 

Så det var da godt nok en irriterende mail at få.

webercarbmann
webercarbmann Mar 31 '23

Min nabo har lige fået leveret en Model Y long range, hvid med træk 40k under listepris!  Den var helt som ny og havde kørt 45 km. Købt som inventory bil af Tesla. Jeg har en ven der fik leveret en tilsvarende bil lidt før jul. Den kostede bare 140K mere....   Har lidt svært ved at se værdien af at de absolut skal af med så mange biler som muligt op til kvartalsafslutningen. 

MOS
MOS Mar 31 '23

Ja, jeg forstår det heller ikke. Bliver den først solgt 1. april, så kommer den jo bare med på næste kvartalsregnskab i stedet. Det er jo ikke sådan, at fortjenesten forsvinder.

P85DK
P85DK Mar 31 '23
Citat fra webercarbmann

Har lidt svært ved at se værdien af at de absolut skal af med så mange biler som muligt op til kvartalsafslutningen.

Kvartalsafslutning har jo ikke fokus på kunden, det er jo 100% kortsigtet fokus på at nå de mål man har meldt ud for at underbygge aktiekursen, så værdien bør være krystal klar.

@MOS - hvis den bare kommer med i næste kvartal, så er den jo netop forsvundet fra dette kvartal hvor der er nogle klare mål der skal opnås, og så vil der opstå tvivl om hvorvidt du kan indhente det tabte og om du overhovedet kan sætte realistiske og troværdige mål.

Antal solgte biler for et kvartal er vigtigt, men næsten endnu vigtigere er at leverer hvad du lover om det er så er 100.000 eller 150.000 kommer lidt i anden række. Troværdig i aktiemarkedet er konge, uforudseete udsving eller forkerte udmeldinger kan blive rigtig dyre på kursen og tilliden til virksomheden.

KimT
KimT Mar 31 '23

Er spændt på hvor mange biler det ender med at være blevet solgt i marts. Nyste tal jeg har set er 2489, men det tal er nok større. Det må være rekord i DK