Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
cth
cth Sep 1 '23

Den stiger stort set ikke i pris.

https://jyllands-posten.dk/biler/ECE16398713/store-aendringer-til-den-populaere-tesla-model-3/

Vil tro JP bilradio omtaler den i deres podcast i dag.

Da de var de eneste danskere der var i Norge for at se den, har jeg desværre kun dette link, som sikkert er låst.

KimT
KimT Sep 1 '23

https://www.youtube.com/watch?v=gQ6zIHHMlSs

Nu med bedre undervogn, ventilerede sæder, skærm bagi - som S/X, og inden visker/blinker/gear arm mere.....

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 1 '23
IlTempoGigante
IlTempoGigante Sep 1 '23

Og priserne på S er samtidig sat ned til 903.000 og Plaid 1.030.000. I øvrigt uden merpris for farverne.

Forummets indlæg er redigeret af IlTempoGigante Sep 1 '23
cth
cth Sep 1 '23

Så bliver der snart billige brugte model 3.

D.v.s. endnu flere danskere kan komme med på elbil bølgen i en fornuftig elbil.

den bedre undervogn er jeg godt nok spændt på.... 

Forummets indlæg er redigeret af cth Sep 1 '23
P85DK
P85DK Sep 1 '23
Citat fra IlTempoGigante

Og priserne på S er samtidig sat ned til 903.000 og Plaid 1.030.000. I øvrigt uden merpris for farverne.

Det er en fornuftig pris for en Plaid og levering i sep/okt

MEN - Yoke koster 1.900 kr. før afgift, så 3.000 kr. ekstra

MEN MEN - så er der plads i budgettet til Unplugged Performance S-APEX pakke ;-)

bskaarup
bskaarup Sep 1 '23

Hvordan forlader man en rundkørsel med i en bil uden blinkerarm? Frygter at der vil komme til at køre Teslaer rundt og rundt i rundkørsler...

Nogen der har prøvet en ny S/X og kan fortælle om det er til at finde blinkerknappen når man skal ud af en rundkørsel?

P85DK
P85DK Sep 1 '23

Det er næsten for nemt, specielt på Yoke. De er lavet lidt dumt, så man kommer nemt til at ramme blinklyset. Det er et tåbeligt design med de kapacitive knapper, de er meget sensitive og giver ikke rigtigt noget feedback - andet knapdesign havde været bedre

Bianco
Bianco Sep 1 '23
Quote from bskaarup

Hvordan forlader man en rundkørsel med i en bil uden blinkerarm? Frygter at der vil komme til at køre Teslaer rundt og rundt i rundkørsler...

Åh nej, nu bliver vi tvunget til at holde i rattet istedet for at sætte håndfladen på og skubbe kasketten om i nakken ;-)

...men den kommer med en større boom-box!

selsoe
selsoe Sep 1 '23

Kæmpe turn-off med manglende ratstilke. Virkelig ærgeligt. Det er tæt på at være en dealbreaker for mig vil jeg sige.

jramskov
jramskov Sep 1 '23
Citat fra selsoe

Kæmpe turn-off med manglende ratstilke. Virkelig ærgeligt. Det er tæt på at være en dealbreaker for mig vil jeg sige.

Jeg har ikke prøvet det i en Model S, men har det lidt på samme måde. Det virker bestemt ikke til at være en forbedring. 

Ice2EV
Ice2EV Sep 1 '23

Igennem tiden synes jeg der har været en del der har kunnet kategoriseres som en dealbreaker.

Men når tiden er gået, så har vi vænnet os til tingene, og de sælger satme ret mange biler. Så mon ikke det er en tilvænning igen igen.

Vi har lige skiftet, og skal ikke skifte de første 3-5 år, så mon ikke tingene er faldet på plads inden.

MOS
MOS Sep 1 '23
Citat fra bskaarup

Nogen der har prøvet en ny S/X og kan fortælle om det er til at finde blinkerknappen når man skal ud af en rundkørsel?

Jeg har prøvetsiddet en Model X med yoke, men ikke prøvekørt, så jeg har ikke førstehåndserfaringer med brug af de manglende stilke. Men ud fra hvad jeg har set af videoer på nettet, så ser det ud til, at selv rutinerede elbilister faktisk lykkes at ramme rigtigt 25% af gangene på vej ud af en rundkørsel. Andre 25% rammes den forkerte knap. Og de sidste 50% rammer man slet ikke eller har givet op at finde knapperne, før man allerede har forladt rundkørslen.

Så det bliver også et nej tak herfra.

Jeg er ellers ret vild med Teslas minimalistiske design. Men lige mht. betjening og sikkerhedsudstyr, så skal det altså først og fremmest være funktionelt. Teslas bortforklaring er, at de gradvist fjerner alt betjening, da bilen jo designet til at være selvkørende. Men hallo, det er jo ikke alle, der har købt den pakke. Og selvom man har, så virker det jo/er ikke godkendt i Europa (endnu). Hvad bliver det næste? At de fjerner bremsepedalen og lægger funktionen ind i en undermenu på centerskærmen? ;-> 

ElPeter
ElPeter Sep 1 '23
Citat fra selsoe

Lige som med Yoke-rattet på X/S så er de nok klar med en traditionel løsning når de kan se at det går ud over salget - og der vil helt sikkert være en del der er skeptiske, mig selv inklusive. 

jramskov
jramskov Sep 1 '23

@Ice2EV: Delvist. Som bskaarup hentyder til: Stilkene sidder på ratstammen og er derfor altid at finde det samme sted. Det gør knapper på rattet ikke. Det er uden tvivl gjort for at gøre den billigere at producere, men det er efter min mening et tåbeligt sted at spare. Er helt enig med @MOS her, det skal være funktionelt først og fremmest og dette er uden tvivl et skridt tilbage.

jramskov
jramskov Sep 1 '23
Citat fra ElPeter
Citat fra selsoe

Lige som med Yoke-rattet på X/S så er de nok klar med en traditionel løsning når de kan se at det går ud over salget - og der vil helt sikkert være en del der er skeptiske, mig selv inklusive.

Det tvivler jeg på - der er ikke den store forskel på yoke og det runde rat de tilbyder på S/X. Det er en noget større ændring at tilføje stilke. 

jramskov
jramskov Sep 1 '23

Fully Charged har en "first drive" video: https://youtu.be/mhdHP1GzoI4?si=niI5twllqce09SCC

jramskov
jramskov Sep 1 '23

@Ice2EV: Stilke vs knapper på rattet: https://youtu.be/Dcdekcl_Wlg?si=TZAJMo5txhj0CvY9&t=156

P85DK
P85DK Sep 2 '23

Ferrari har fundet en meget god løsning på blinklyset, med en venstre og højre fysisk knap, men de har også introduceret de idiotiske berørningsknapper for meget andet. Jeg har endnu ikke mødt nogen der taler godt om dem. Jeg tror der kommer en anden teknik snart, ligesom de første touch skræme hvor man skulle trykke hele vejen igennem skærmen for at et tryk blev registreret.

Men ellers er det 'designvalg': Det kan godt være forvirrende, hvis man har et par biler og på den ene kører paddle shift med rundt, men ikke på den anden. På den ene sidder hornet ikke i midten. Vinduesviskerne sider på hhv den ene eller den anden stilk eller rat. etc etc etc.

Men lige præcis Ferraris blinklys er optimalt placeret, da du altid har dem ved din tommeltot uanset hvor du er på vej hen.

MOS
MOS Sep 2 '23
Citat fra P85DK

Men lige præcis Ferraris blinklys er optimalt placeret, da du altid har dem ved din tommeltot uanset hvor du er på vej hen.

Men min tommeltot er ikke altid placeret det samme sted på rattet. Især ikke, når jeg drejer skarpt på vej rundt i en rundkørsel.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »