Hvordan forlader man en rundkørsel med i en bil uden blinkerarm? Frygter at der vil komme til at køre Teslaer rundt og rundt i rundkørsler...
Nogen der har prøvet en ny S/X og kan fortælle om det er til at finde blinkerknappen når man skal ud af en rundkørsel?
Jeg har prøvetsiddet en Model X med yoke, men ikke prøvekørt, så jeg har ikke førstehåndserfaringer med brug af de manglende stilke. Men ud fra hvad jeg har set af videoer på nettet, så ser det ud til, at selv rutinerede elbilister faktisk lykkes at ramme rigtigt 25% af gangene på vej ud af en rundkørsel. Andre 25% rammes den forkerte knap. Og de sidste 50% rammer man slet ikke eller har givet op at finde knapperne, før man allerede har forladt rundkørslen.
Så det bliver også et nej tak herfra.
Jeg er ellers ret vild med Teslas minimalistiske design. Men lige mht. betjening og sikkerhedsudstyr, så skal det altså først og fremmest være funktionelt. Teslas bortforklaring er, at de gradvist fjerner alt betjening, da bilen jo designet til at være selvkørende. Men hallo, det er jo ikke alle, der har købt den pakke. Og selvom man har, så virker det jo/er ikke godkendt i Europa (endnu). Hvad bliver det næste? At de fjerner bremsepedalen og lægger funktionen ind i en undermenu på centerskærmen? ;->