Loading...
dk

Så kom den nye model 3 | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
KimT
KimT Sep 2

Det tyder ikke på at den nye har matrix forlygter, så gad vide om Tesla nogen sinde vil lave software så man kan for gavn af de avancerede muligheder man har med matrix lygter.

PS demo af knapperne på rattet - godt nok på en ny X, men de er jo magen til på den nye 3'er : https://youtu.be/Dcdekcl_Wlg?t=179

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 2
P85DK
P85DK Sep 2
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Men lige præcis Ferraris blinklys er optimalt placeret, da du altid har dem ved din tommeltot uanset hvor du er på vej hen.

Men min tommeltot er ikke altid placeret det samme sted på rattet. Især ikke, når jeg drejer skarpt på vej rundt i en rundkørsel.

Nu ved jeg ikke hvor du kan lide at have din tommeltot i en rundkørsel, men jeg ved at blinklysplaceringen i en Ferrari virker - deres placering af hornet not so much

Seppe
Seppe Sep 2

Knapper er da ikke helt ens, der er jo horn i midten. Det ligner der er en knap med et kamera på, gad vide om den er til kamera visning eller dashcam...

EDIT: Jeg kan nu besvare mit eget spørgsmål, den tænder og slukker bakkamera :-)

Citat fra KimT

Det tyder ikke på at den nye har matrix forlygter, så gad vide om Tesla nogen sinde vil lave software så man kan for gavn af de avancerede muligheder man har med matrix lygter.

PS demo af knapperne på rattet - godt nok på en ny X, men de er jo magen til på den nye 3'er : https://youtu.be/Dcdekcl_Wlg?t=179

Forummets indlæg er redigeret af Seppe Sep 3
MOS
MOS Sep 3
Citat fra P85DK
Citat fra MOS
Citat fra P85DK

Men lige præcis Ferraris blinklys er optimalt placeret, da du altid har dem ved din tommeltot uanset hvor du er på vej hen.

Men min tommeltot er ikke altid placeret det samme sted på rattet. Især ikke, når jeg drejer skarpt på vej rundt i en rundkørsel.

Nu ved jeg ikke hvor du kan lide at have din tommeltot i en rundkørsel, men jeg ved at blinklysplaceringen i en Ferrari virker - deres placering af hornet not so much

Mine tommeltotter sidder på siden af hænderne, som krydser hinanden, når jeg drejer skarpt - typisk mere end knap en halv omgang på rattet. Så flytter jeg hænderne til en ny tilfældig placering på ratkransen for at fortsætte drejningen af rattet. Og så er det meget lidt sandsynligt, at tommeltotten sidder i nærheden af en knap, der følger med rattet rundt.

Hvad Ferrari har gjort for at få det til at virke? 

jramskov
jramskov Sep 3
CarWow køre test: https://youtu.be/F8KUdvmW2EQ?si=YnsjK5hIR7pUPBAV

JP Biler podcast er også udkommet.

De er generelt alle temmeligt positive - med undtagelse af de manglende stilke.
Forummets indlæg er redigeret af jramskov Sep 3
cth
cth Sep 3

Jeg må sige at jeg ville have svært ved at undvære min lille skærm bag rattet.

Men stilke det har jeg endnu sværere ved at forestille mig.

Head up display og stilke, så har de en super sællert.

Seppe
Seppe Sep 3

Jeg tror de fleste vil sige at de har meget svært ved at undvære et instrument bord bag rattet, indtil de prøver det. Det vender man sige virkelig hurtigt til. Det eneste jeg egentlig savner er at kunne se 2 views af GPS, i min S (og Volvo) var jeg glad for at se hele ruten på midterskærmen og så det man navigerede efter bag rattet. Men det er i den grad en mindre ting :-)

cth
cth Sep 3

Det er lige netop NAVI jeg vil savne. Jeg har haft en model 3 i 3 dage engang min S var hos Tesla.

Jeg synes egentlig også det var ok med skærmen, undtagen når jeg kørte med NAVI.

Men stilke tror jeg bliver en svær pille at sluge....men tiden må vise det :-)

ILarsen
ILarsen Sep 3
Jeg kørte Model S i knap syv år. Nu har jeg kørt 3 i et år. Skærmen i 3 viser det man skal bruge. Er det en møgløsning? Ja.

Jeg skal helt sikkert tilbage til en bil med ordentligt instrumentering.
Forummets indlæg er redigeret af ILarsen Sep 3
Vildgut
Vildgut Sep 3
Jeg kan bare ikke forstå folk er så forhippede på den skærm i midten frem for foran rattet.

Jeg har en bil med begge dele og helt ærligt er det, for mig, fuldstændig underordnet hvilken af dem jeg kører. Så længe det vigtige info er i synsfeltet er det intet problem... 

Men vi må have et par borgere med begrænset synsfelt frygter jeg.... Det forklarer self også en del ;D!!! 

Manglende stilke... Det er jeg lidt spændt på. Men... Mon ikke det også blot handler om tilvænning. 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Sep 3
jramskov
jramskov Sep 3

Hvis skærmen ikke virker, sidder de alternative knapper i loftet: https://www.teslarati.com/tesla-model-3-highland-manual-gear-selector-location/

Umiddelbart ikke imponeret over den løsning.

Ice2EV
Ice2EV Sep 4

Hvorfor ikke bare indføre et tillæg på 1900 kr for at få stilkene istedet.....Ligesom rattet kan ændres.

Eks yoke uden stilke, og standard rundt med stilke.

MOS
MOS Sep 4
Citat fra Ice2EV

Hvorfor ikke bare indføre et tillæg på 1900 kr for at få stilkene istedet.....Ligesom rattet kan ændres.

Eks yoke uden stilke, og standard rundt med stilke.

Månedens geniale idé!! Er der nogen, der X'er til Elon? 

jramskov
jramskov Sep 7

Endnu bedre ide: Tesla har lige ændret det så det nu koster $1000 ekstra i Model S/X at få yoke rattet. Kunne de ikke gøre det samme med Model 3 - $1000kr ekstra for at få rattet uden stilke :D

Arpe
Arpe Sep 7

Tror jeg venter til jeg har haft en prøvetur i den nye Model 3 til at udtale mig om der skal være stilke til blinklys eller ej. Jeg har dog også hørt flere fra USA der er fint tilfredse med den løsning på S/X, men de har self færre rundkørsler end os i DK. 

Johannelund
Johannelund Sep 7
Tror sku det bliver svært at blinke ud af rundkørsel, for nu har man jo drejet rattet, så højre blinklys sidder på venstre side rattet, hvilket er modsat af når man køre ligeud og skal til højre, men man kan bare lade være med at overholde færdselsloven. Godt tænkt Tesla
Forummets indlæg er redigeret af Johannelund Sep 7
selsoe
selsoe Sep 7

Jeg har kun set to lejre ift manglen på ratstilke:

Den ene lejr hader det (inkl mig).

Den anden lejr siger at man (nok) vænner sig til det.

Jeg hører ingen (inkl Tesla) tale om at det rent faktisk er en forbedring, hvilket bare understreger hvor idiotisk det er. Tesla har lavet en opgradering hvor de på alle punkter kunne have lavet en ubetinget bedre bil som ville være en no-brainer at købe/opgradere til hvis man var i markedet. I stedet spænder de ben for sig selv med en unødigt kontroversiel løsning.

Det er 100% et Musk-påfund og ingen tør sige ham imod, derfor bliver det sådan. Forhåbentlig besinder de sig og tilbyder dem på et tidspunkt når de opdager at det går ud over salget.

Gyzz
Gyzz Sep 7

hrmmm tænker mest at jeg skal bruge stalken til at aktivere FSD ;-)

hvis man selv tænker at man skal bruge blinkere syntes jeg ikke det er en god eller sikker løsning, men med FSD V12 osv. kan man da filosofere lidt over hvor meget man skal bruge dem i fremtiden ;-)

//KM  

jramskov
jramskov Sep 7
Citat fra Gyzz

hrmmm tænker mest at jeg skal bruge stalken til at aktivere FSD ;-)

hvis man selv tænker at man skal bruge blinkere syntes jeg ikke det er en god eller sikker løsning, men med FSD V12 osv. kan man da filosofere lidt over hvor meget man skal bruge dem i fremtiden ;-)

//KM 

Det argument har jeg set flere komme med: "Du har jo ikke brug for dem når bilen bliver selvkørende"

Det er selvfølgelig korrekt, men bilen er IKKE selvkørende og den kommer heller ikke til at være det i nærmeste fremtid. Faktisk vil jeg blive overrasket hvis det sker i Europa inden 2030 og så kunne de jo passende fjerne stilkene i et refresh til den tid. Det kan virke kynisk, men fakta er at Elon Musk har sagt det var tæt på at være klar i snart 10 år. Siden de for godt 2 år siden lancerede det nye FSD Beta program, har Elon gentagende gange udtalt at den beta version han brugte på det tidspunkt var "mind blowing" og hvad ved jeg. Fakta er at den stadig laver mange fejl og den V12 han streamede en potato video af, lavede også fejl.

Jeg ser det 100% som en spareøvelse at de har fjernet stilkene. Stilke er hvad praktisk taget alle er vant til, det er en løsning der fungerer, så er 100% enig med @selsoe - det er komplet idioti at lave skifte til en objektivt ringere løsning. Hvis det objektivt var en klart bedre løsning for køreren og det "bare" var noget man skulle vænne sig til, ville det være helt fint.

cth
cth Sep 7

FSD er no go og spild af penge mange år frem.

Knapper i stedet for stilke er noget skidt. Ja kun spareøvelse intet andet.

Om det vil ødelægge salget ved jeg ikke, men jeg kunne godt være bange for det.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »