Loading...
dk

Hjemmelader uden teslaknap | Tesla Forum

selsoe
selsoe Nov 19

Jeg overvejer at skifte til Clever fra min Tesla Wallcharger.

Man kan vælge Teslaboksen med løst kabel og dermed have mulighed for, at sætte et kabel på med Teslaknap. Jeg synes dog boksen med det faste kabel (og dermed uden mulighed for teslaknap) er lidt mere elegant og der er indbygget kabelholder. Dertil kommer at et kabel med teslaknap koster over 2000 kr.

Spørgsmålet er: Hvor miserabelt er livet uden teslaknap? Jeg har forsøgt mig lidt med, at låse ladeporten op uden teslaknappen. Man skal jo halvejs ind i bilen og ramme den rigtige knap på skærmen for at låse ladeporten op. Alternativt have telefonen op ad lommen, åbne appen og låse op den vej. Jeg synes egentlig begge dele er bøvlede. Er der et nemmere trick til at låse ladeporten op som jeg overser?

Tesla burde måske bare have lavet en knap i ladeporten i stedet for på kablet, så kunne man nemt låse op, uanset hvilken lader man har.

Pensionisten
Pensionisten Nov 19

Både på min tidligere M3 og på nuværende MY, kan man lægge hånden på ladedækslet og det åbner op. Det kræver nok lige at man "vækker" bilen / lige har kørt / eller åbner døren. Telefonen skal naturligvis være tæt på bilen.

selsoe
selsoe Nov 19

Jeps. Den er jeg med på. Det er ikke noget problem. Det er mere når man skal afsted og kablet sidder i bilen. Så er det låst fast indtil ladeporten låses op. Det synes jeg er overordentlig bøvlet, når nu jeg er vant til Teslaknap.

Trannel
Trannel Nov 19
På model S kan man holde bagklappen på fobén nede i et par sekunder, så åbner ladeklappen.
Lindsted
Lindsted Nov 19

Jeg gør det at jeg åbner bagklappen, så er bilen låst op og jeg skal alligevel ha kablet ned i rummet.

Så slukker jeg på power knappen på væg laderen, så åbner låsen og du kan tage kablet ud af bilen.

MOS
MOS Nov 19

Kan man ikke også købe en keyfob til Model 3/Y? Jeg er meget glad for min keyfob til Model S, bruger den hele tiden og kan dårligt undvære den.

cth
cth Nov 19

Jeg har en Teslalader og dermed knappen.

Var rart på min gamle S.

Men på min 2020 model S trykker man bare på klappen og så åbner den.

Er faktisk det jeg bruger.

På SuC er det specielt rart at kunne det, da du bare stiger ud af bilen og tager ladehåndtag mens du samtidig trykker på lågen.

Den lukker i øvrigt af sig selv.

Keyfob er jeg også gled for...til at åbne bagklap og lukke før jeg kommer til bilen.

Oplåsning af bilen på afstand så dem der står ved bilen kan komme hurtigere ind mens de venter på mig.

Forummets indlæg er redigeret af cth Nov 19
selsoe
selsoe Nov 20

OK, jeg tror jeg har fundet en løsning der kunne virke. Har installeret en Tesla-knap på min lock screen via Genveje (Shortucts) app'en. Det fungerer ok og er trods alt hurtigere end at skulle åbne app, vente på den forbinder osv.

PL
PL Nov 20

Jeg bruger også sådan en genvej og har koblet den op til en NFC-sticker på døren i bryggerset. Så kan jeg lige holde telefonen op til den på vej ud af døren. 

Derider
Derider Nov 20

Jow, Keyfob virker fint til M3 (sikkert også på MY) - åbner ladeport, frunk, trunk og bil. Den bliver man hurtigt glad for. 

Joe73
Joe73 Nov 20
@PL
Det med NFC stickeren lyder interessant.
Kan du sætte et par ord på, hvordan man sætter det op?
Eller et link til noget info på det.
Jeg bruger også en shortcut men, hvis der er noget der var endnu nemmere så skal det da prøves.
AgentP
AgentP Nov 21
Citat fra selsoe

OK, jeg tror jeg har fundet en løsning der kunne virke. Har installeret en Tesla-knap på min lock screen via Genveje (Shortucts) app'en. Det fungerer ok og er trods alt hurtigere end at skulle åbne app, vente på den forbinder osv.

¨

Hvordan? Hvordan? 

Kiggede lige i "Genveje" men kunne kun finde "Åben ladeport"

selsoe
selsoe Nov 21

@AgentP. Det er den jeg bruger. Hvis der sidder ladestik i, låser den bare stikket op i stedet.

PL
PL Nov 21
Citat fra Joe73 @PL
Det med NFC stickeren lyder interessant.
Kan du sætte et par ord på, hvordan man sætter det op?
Eller et link til noget info på det.
Jeg bruger også en shortcut men, hvis der er noget der var endnu nemmere så skal det da prøves.

Denne vejledning dækker det meget godt: How to Use NFC Tags with an iPhone and the Shortcuts App (mobilefun.co.uk)

Du skal have fat i et tag/sticker og så sætte en automatisering op i Genveje.