Har taget mange år at få til at virke, men det gør det nu.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/storebaelt-tager-nyt-vaaben-i-brug-mod-fartsyndere
Har taget mange år at få til at virke, men det gør det nu.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/storebaelt-tager-nyt-vaaben-i-brug-mod-fartsyndere
Sjovt vi skrev samtidigt, jeg lader mit spørgsmål gentage her.
Jeg har ledt efter en konkret hastighed der vil give bøde via den nye fartkontrol over Storebælt men finder ikke noget på internettet, nogen der ved hvornår man får en bøde på en gennemsnitsfart måling?
Er det ved +4 km/t som normalt fordi politiet trækker 3 km/t fra i "kalibrering"?
Eller kan det allerede ske ved +1 km/t eftersom det er målt over de 17 kilometer?
Regnede ud at det koster 15 sekunder ekstra at køre med 110 km/t vs 113 km/t over Storebælt, men jeg vil stadig gerne optimerer turen når vi kører østpå, og dumt at få 1000 kr i bøde for at teste det hvis nu nogen her kender svaret ;-)
Jeg ville nok ikke risikere en bøde på 1000 kr. for at spare sølle 15 sekunder. Men hvis du virkelig har så travlt, at 15 sekunder gør en stor forskel for dig, kan du jo overveje at holde den på 110 km/h på broerne og så midlertidigt sætte farten op til 130 km/h hen over Sprogø. Det vil ret præcist spare dig for 15 sekunder. De 110 km/h fartbegrænsning gælder vist kun på selve broerne. Ret mig, hvis jeg tager fejl.
Jeg skal nok teste for dig næste gang jeg kører en sen aften.
Så sætter jeg den på 120 og ser hvad der sker :-)
@Nikolaj Det er ikke rigtigt. Min fader har fået bøde for at køre 52 kmt i en 50 zone, i Frederikshavn by.
Han har jo nok været målt til 55 og fratrukket de 3 kmt.
Iøvigt mener jeg det er 3kmt der fratrækkes under 100 kmt og 3% der fratrækkes over 100 kmt.
mon ikke det bliver en meget langsom tur over broen fremover... rigtig mange vil holde den under 110.
Ja, det er også min frygt. Folk ligger 5-10 km/t under hastighedsgrænsen for at være på den helt sikre side. Det ses andre steder hvor der er faste fartkontroller, disse er dog enkelte lokationer og ikke hele strækninger.
Man sætter da blot AP til 85km/t på broen, man er home free og kan læse avisen på turen over ;)
Avis? Pffft! Man hygger sig da med Apple Vision Pro: https://youtu.be/NR9yM_S0Z1g?si=4MnUMldr6cksAv-h
Ja, pyha - I må slippe jeres 400-800 hk løs på andre steder end på broen i sidevind. Det går nu nok :)
Når det er sagt, så er strækningskontrol nu altså ikke uinteressant - hvis politiet ville garantere at de ikke kombinerer den kontrol med fotovogne og øvrige laserkontroller. For så kan man jo - kortvarigt - køre 250 km/t og så køre 50 km/t på resten af turen over...
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fartkontrol-kaos-paa-storebaelt-boevl-med-teknikken/10133914
Spændende at "private" kan sætte en måler op og fremsende målingen til kontrol hos politiet.........
Der kunne godt opstå både wild west tilstande såvel som et marked for paralleimporterede hastighedsmålere til private.
kuk kuk.
De snakker også om det i seneste FDM "Frigear" podcast. De er slet ikke overbevist om at det er legalt.
Spørgsmålet er om bødeforlægget tilfalder statskassen eller Sund og bælt.
Hvis Sund og bælt, så tænker jeg da lige jeg smider 10-15 målere op og pensionerer mig selv.
Spørgsmålet er om bødeforlægget tilfalder statskassen eller Sund og bælt.
Hvis Sund og bælt, så tænker jeg da lige jeg smider 10-15 målere op og pensionerer mig selv.
Har du din egen bro eller vej med meget (og hurtig) trafik?
Jeg har min egen vej, men den er ikke alverdens trafik på....... Dvs vores fælles vej går over vores matrikel.
Kan man ikke bare anektere et stykke tilfældig areal. Det er så populært i tiden.
Ellers så må alle de små grundejer foreninger jo ud med laseren, for at skrabe sammen til ejendomsskatten. ;-)
Fartkontrol fangede flere bilister - men alle slipper for bøde
På grund af dårlig billedkvalitet har politiet ikke kunnet udstede bøder til én eneste af de billister, som i december og januar kørte for hurtigt over Storebælt.
Læst i JP i dag