Loading...
dk

Roderi med viskeren ikke fungerer ?? | Tesla Forum

KeldSor
KeldSor Feb 7 '24

Det fungerer jo mildest talt overhovedet ikke efter hensigten, når viskeren kan starte i fuld solskin og ikke være til at få startet, når der regner !

Sker der noget mht opdatering omkring det med at styre f.eks. viskeren med kameraer i stedet for en regnsensor ?

ELLER

skal man helt undgå at købe versionerne med kamerastyring af viskeren ?

mvh

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 7 '24

Så vidt jeg ved er ALLE modellerne kamerabaseret, og tesla har haft 11 år til at løse det uden held,  så tror ikke du skal gøre dig de helt store forhåbninger om en snarlig løsning…

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 7 '24
KimT
KimT Feb 7 '24

Det var nu først da 3'ern blev præsenteret at de havde sparret regnsensoren væk. Så din gamle bil havde en

Gustavsfar
Gustavsfar Feb 8 '24

Ok så giver det god mening at Autovisk fungerede bedre på model s :-)

KeldSor
KeldSor Feb 9 '24

Der er jo dog stadig nogle, som i salgsannoncen for brugte 3'ere og Y'er skriver "med regnsensor" - så er det forkert, når du skriver, at ved introduktion af 3'erne skulle de være gået over til kamerastyring ?

Jeg mener at have set videoer, hvor der skulle være en skillelinie engang i 2021 - før var det styret med sensor og efter styre med kamera - det er jo så ikke rigtigt.

Det er også den skillelinie, hvor 'træ'-panelet fortsætter ud på de foreste døre - og der er vist også en kort periode 'træ'-panet kom ud på dorene, hvor der stadig skulle være sensorer - men så enkelt er det måske ikke ?

Har nogen af jer erfaringer hermed ?

Ice2EV
Ice2EV Feb 9 '24

@KeldSor

Du skal gå efter en med Ryzen processor og fra før 11/22, så har den formentlig USS(sensorer) og alt.

Regnsensor virkede OK i en periode sidste efterår, så kom der en update og så gik det helt galt.

Men Keld, jeg føler du er lidt ældre end jeg, og så ville jeg klart gå efter model Y eller X. 3 og S er bare for lave for os der nærmer os det grå guldalderen.

Vi skiftede vores første 3 fra 19' ud med en 10/22'er. Og den nye er bare det bedre på alt. Vi skiftede til 3 fordi fruen ikke er så høj og ikke ville kravle op i bilen, når nu det er hende der kører iden i hverdagen. Havde jeg skullet købe til mig selv kun, så var det blevet en Y.

Hvis du er fast låst på en 3'er, så overvej en med Ryzen og måske kun en SR/RWD. og hvis du har midlerne, så nap en Highland enten lettere brugt eller fra TESLA Stock, så er de som regel lige 30k billigere.

KeldSor
KeldSor Feb 10 '24

@Ice2EV

Du har ret mht alderen, MEN jeg synes 3 er meget elegant, men mangler dog de brede hofter fra S - hvorimod Y - især de hvide - ligner en gås eller en seagull som er ved at lette eller lande ... men jeg kan selvfølgelig vælge en anden farve :-)

Jeg bryder mig ikke om baghjulstræk så det skal være AWD og LR

Hvor meget må Y'eren laste ?

cth
cth Feb 10 '24

Ja den nye 3'er er elegant og er enig med dig om den gamle 3'er og sådan set også Y'er.

Design ikke så heldigt.

Føler man får det hele i den nye 3'er

Pæn bil

Velkørende og lydløs

Dog er bagagerum det der afholder mig for at købe den.

Håber den "nye" Y'er kan det hele.

Men jeg er slet ikke sikker på det bliver en Tesla næste gang. Markedet skal i hvert fald tjekkes grundigt før jeg vælger.

Forummets indlæg er redigeret af cth Feb 10 '24
HrMogensen
HrMogensen Feb 10 '24

Citat fra KeldSor

Der er jo dog stadig nogle, som i salgsannoncen for brugte 3'ere og Y'er skriver "med regnsensor" - så er det forkert, når du skriver, at ved introduktion af 3'erne skulle de være gået over til kamerastyring ?

Det kan jo også tænkes at det ikke er alle der er lige skarpe på nøjagtigt udstyr når de opretter salgsannoncer. Min egen Model 3 er fra mid 2019 og absolut kamerabaseret. 

KeldSor
KeldSor Feb 10 '24

Jamen, jeg er HELT ny i Tesla, så jeg er jo nødt til at få alt 'konfirmeret' ... så må jeg regne med, at det hænger ved så jeg ikke spørger mere :-) !

Ja, så må jeg jo slå automatikken fra, hvis det bliver et problem og så bruge stemmestyring

P85DK
P85DK Feb 10 '24

Salgsannoncer for brugte biler, specielt fra forhandlere som ikke er mærkeforhandlere er typisk fyldt med fejl på udstyrslisten, da de enten ikke ved hvad det hedder eller bare ikke retter fra en de tidligere har haft til salg. De har jo ikke adgang til udstyrsliste ab fabrik

Ice2EV
Ice2EV Feb 10 '24
@HrMogensen Kamera baseret fra mid 2019, det tror jeg alligevel ikke. Hundrede du har sensorer både foran og bag, samt radar....... Du kan bare ikke se radaren ligesom du kan på de gamle volvo'er eller når en Mercedes har sort baggrund ved stjernen. Kør en tur i snevejr, når den siger du ikke kan køre auto/fartpilot mere, så hold ind tør fronten af til højre for midten, så virker auto/fartpilot igen. Din radar er bare bag lakken og usynlig.
HrMogensen
HrMogensen Feb 10 '24
@Ice2EV<br />
Jeg troede kun det handlede om regnsensor eller ej?<br />
Er godt klar over jeg slæber rundt på en radar der er slået fra + velfungerende parkeringssensorer :)

Jeg er ret sikker på at radar blev slået helt fra for over et år siden da AP blev helt kamerabaseret - så nu er den dødvægt.
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen Feb 10 '24
Arpe
Arpe Feb 10 '24
Kører Model 3 hardware 3.0. Ultralydsensorerne har altid været slået til. Kun radar er blevet slukket. Forstår stadig ikke hvorfor vinduesviskerne har det så svært. I går sagde bilen "poor visability" men alligevel tændte den ikke vinduesviskerne som ville have løst problemet!
MOS
MOS Feb 10 '24

@Arpe

Poor visibility kan også skyldes kondens på indersiden af ruden. Der hjælper vinduesviskerne ikke.

Arpe
Arpe Feb 10 '24

Jo jo, men denne gang skyldes det at jeg kørte i slud og intet kunne se ud af ruden ;-) 

Ice2EV
Ice2EV Feb 11 '24

Jeg forstår ikke det kan være så svært at forstå, at hvis piloten har aktiveret visk manuelt 3 gange ved, at trykke på stilken, så er det da nok fordi der er behov for, at viske i det interval som han visker(mindst, nok gerne lidt mere!)

KimT
KimT Feb 11 '24
Citat fra KeldSor

Hvor meget må Y'eren laste ?

Hvis det er en ny - så må den laste ca 540kg.

Det har ændret sig igennem tider, da Tesla har skiftet bremser m.m

Da de første modeller blev udleveret, måtte de laste under 400kg

Min fra 5/2022 må laster 640kg

Ice2EV
Ice2EV Feb 11 '24

og 1600 på krogen.

KeldSor
KeldSor Feb 12 '24

#KimT

Jeg tænker på selve bilen og vil se efter en 2022-23 også - så der er OK !

Forummets indlæg er redigeret af KeldSor Feb 12 '24
Sider: 1 2 »