Loading...
dk

Byg-Selv dag og Tesla Træf - tråden hvor vi diskuterer emner der kan laves | Tesla Forum

kajakaj
kajakaj Jan 3 '15

aht. betjeningen af dit kamera er en placering til højre for bakspejlet nok den bedste mulighed, så det bliver ikke så diskret. Nemmere at se når du får bilen.

T3S7A
T3S7A Jan 3 '15

Har du sat dit kamera til konstant strøm? I så fald, er det risiko for at tømme 12V batteriet?

kajakaj
kajakaj Jan 3 '15

Det har ikke været noget problem indtil nu. Har du nogen erfaringer vil jeg gerne høre om dem

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 3 '15
KS
KS Jan 3 '15

Heller ingen problemer her, DC/DC converteren sørger for at lade det lille batteri op, og kameraet bruger ikke så meget strøm, og vil hellere bruge for et par kr. strøm, end ikke at have optagelser hvis nogen skulle finde på noget.

SimonHN
SimonHN Jan 3 '15
Hvilket kamera har i monteret i bilen? :)
KS
KS Jan 3 '15

Blackvue 550 - Et kamera foran og et bag. Kabeltrækket til bagruden er lidt omstændigt, men det hele værd. Den nye model hedder 650, og har også et front og et rear kamera. Det skal i den nye.

Når ledningen til det bagerste skal trækkes igennem føringsvejene til bagruden skal stikket klippes af - men jeg har ca 20 stk nye, og værktøj til at montere dem igen.

T3S7A
T3S7A Jan 3 '15

Jeg mangler strømstik til min Black box VisionDrive 8000. Passer de stik du omtaler her til?

http://visiondrive.co.kr/eng/product/digital-video-recorder-camera.php 

Billede 2, power stik er den øverste indgang.

SimonHN
SimonHN Jan 3 '15
Har lige set et review af et Blackvue 650 på you tube. Det virker som et rigtigt godt kamera. Kan godt li den har parkerings mode og man har adgang via mobilen. Det har fin kvalitet.

Så kan godt være man burde opgradere kameraet. :)
Kristian70k
Kristian70k Jan 3 '15

har et black vue 650 til at ligge, venter på at mødes med Ken, :) har ikke selv mod på at starte,... :) er jo ikke ligefrem finmekaniker :)

EVfan
EVfan Jan 3 '15

Ken: Ved at vælge 650 eller 750 modellen, med dobb. kamera, "slipper" man så ikke for den lidt besværlige installation af det bagudvendte kamera.

Har du et godt og måske billigt sted du køber udstyret ?

/Jens

kajakaj
kajakaj Jan 3 '15

Jeg  har selv dobbeltkamera, men det giver et langt bedre synsfelt bagud med kamera monteret direkte i bagruden. Med dobbeltkameraet ser men mest passagerer, sæder og kun lidt ud af bagruden. Heller ikke alle passagerer synes om at blive filmet konstant når de er med. Jeg har dog mulighed for at dreje linsen, så det undgås. 

Hookmaker
Hookmaker Jan 3 '15
Har selv GW 550 med dobbeltkamera, kvaliteten er i top, ingen grund til at kaste yderligere 1000 dask efter 650 eren...;-)
EVfan
EVfan Jan 3 '15

Der er ingen zoom mulighed, så man kan "komme forbi" dem på bagsædet ?

DeaconWP
DeaconWP Jan 3 '15

Fototeknisk svar:

Hvis man ønsker at zoome med et kamera, vil man få et snævrere synsfelt. Skal du kigge imellem 2 bagsæde passagere, vil du kigge bagud i en ca. 30 grader synsvinkel. Da der vist er tæt på 160 graders synsfelt normalt (vurderet ud fra fiske øje effekten) vil du miste rigtig meget af værdien af dit bagudvendte kamera.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 3 '15
EVfan
EVfan Jan 3 '15

OK, tak for info, det bliver jeg meget klogere på Byg Selv dagen.

/jens

KS
KS Jan 3 '15

@Jens: Kan kun anbefale activfoto.dk til stedet at købe kameraet. Såfremt der skulle være problemer bytter de skidtet lyn hurtigt. Vi har oplevet 2 stk 550 kameraer hvor bagkameraet ikke ville virke, og de har byttet med et smil. Så derfor anbefalingen. Jeg vil prøve at kontakte dem med henblik på gruppekøb.

(Forespørgsel sendt til activfoto.)

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 3 '15
EVfan
EVfan Jan 3 '15

Ken: Det ser ud som om 550 næsten er forsvundet og 650 er sat ned i pris til 2600. Activfoto er helt med på prisen.

/Jens

Werge
Werge Jan 3 '15
@Ken, jeg er gerne med på et gruppekøb, og vil som Kristian se frem til en byggedag, hvor vi kan få lidt prof vejledning :-)
KS
KS Jan 4 '15

@Werge: Denne gang skal jeg også selv lave noget. Have isoleret dørene hele vejen rundt, lys i frunk/trunk og monteret kamera i MLP2

Forummets indlæg er redigeret af KS Jan 4 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »
Dette emne er sticky