Loading...
dk

Smidt ud af el-aftale - farvel Vindstød | Tesla Forum

PeterE
PeterE Apr 22 '24
Nåh, så holdt det ikke længere - og to el-biler, el-varme (varmepumpe) og almindeligt forbrug kan ikke rummes indenfor fællesaftalen med Vindstød som sendte dette og således smider mig ud af aftalen. Mine 27558 kWh betyder at de sølle 39 øre betyder ca 10000,- mere om året.

Gode ideer til et alternativ? Morten fra elforbindelser har været hjælpsom og foreslået Ewii Time.

Mail fra Vindstød:

Kære Peter Lykke

Du er tilmeldt Vindstød på adressen  (redigeret…) 3060 Espergærde på aftalen SpotVind (Elforbundet)

Denne aftale er kun gældende for kunder med et årligt forbrug på under 20.000 kWh (typiske villaer bruger 4-8.000 kWh).

Vi kan se, at dit forbrug er på 27558 kWh årligt, hvorfor vi ikke længere kan tilbyde dig denne aftale. 

Jf. dine leveringsbetingelser ("Punkt 4. Pris, betaling og fakturering"), kan Vindstød ændre din aftale uden varsel, såfremt dit forbrug overstiger et helårligt forbrug på 20.000 kWh.

Din aftale ændres dermed til SpotVind pr. d. 01/05/2024. SpotVind har et fast tillæg til spotprisen på 39 øre/kWh inkl. moms og 29 kr./md. inkl. moms i abonnement.

Priser og betingelser kan desuden findes via vores hjemmeside. Vindstød benytter ikke binding. 

Skriv endelig hvis du har spørgsmål.

God Weekend

Vh
Vindstød.dk
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 22 '24
KimT
KimT Apr 22 '24

Mener at du her kan se hvad div. selskaber tager af skjulte tillæg m.m. - så det er en reel sammenligning : https://stromligning.dk/#compare

Ice2EV
Ice2EV Apr 22 '24

Kunne du sætte solceller op og komme under 20k igen?

Eller få yderligere en måler op på matrikelen, så du deler forbruget op på dig og konen.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 22 '24
PeterE
PeterE Apr 22 '24
Citat fra Ice2EV

Kunne du sætte solceller op og komme under 20k igen?

Eller få yderligere en måler op på matrikelen, så du deler forbruget op på dig og konen.

Tjah, kunne jeg sagtens ift plads på tagene - men det er økonomien ikke til lige nu, kombineret med at vi overvejer at flytte :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Apr 22 '24
MOS
MOS Apr 22 '24

En anden løsning her og nu kunne være at skamlade på Tesla SuC. Er der ikke noget med, at du har gratis SuC på din Tesla? På den måde kan du reducere dit elforbrug hjemme og samtidig spare penge (f.eks. til et solcelleanlæg).

Ice2EV
Ice2EV Apr 22 '24

Iøvrigt angående solceller. Skal du reducere 7+kkW, skal du enten være rigtig meget hjemme når solen skinner og køre natten sort, eller have et voldsomt stort anlæg, så du får noget ud af vinteren og ydertimerne udenfor sommer månederne.

Vores lavede 108 kw i december og 2900 i juni sidste år. 

Selvom vi ikke er direkte pendantiske med at lader når solen skinner og selvom konen oftest er hjemme kl 13-14 med batteripakken, så gør vi dog en del i det, og kan alligevel ikke komme meget over 6000 kWh forbrugt selv.

Vi bruger 11k på varmepumpen, og 7k på bil og drift af hus. Dertil producere vi 16-16,5k og får desværre kun brugt de 6'ish selv.

Det er nok nemmere at reducerr ved eks. at begynde at handle i Lyngby storcenter og lade op samtidig som MOS foreslår.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 22 '24
PeterE
PeterE Apr 23 '24
Tak :)

Jeg håbede egentlig på et godt råd til en bedre el-aftale :)) men jo, jeg har forudbetalt SuC men magter ikke at bruge resten af mine dage på at komme under 20000 kWh…
Ice2EV
Ice2EV Apr 23 '24

Der er en del tilbud på elpris.dk

Men der er flere af dem jeg ikke har hørt om før, det betyder selvfølgelig ikke de er lyssky. Dertil er det også ved at være nogen år siden jeg har driblet 6 måneders kontrakter.

Men Edison tilbyder fastpris på 56 øre.......inklusiv afgifter, og nul for kWh i 6 måneder, det er da billigt og ligner det man kunne aftale i 2015-2019 med snart sagt alle elselskaber.

Hvis du dribler kontrakter variable pris i sommer halvåret og fast pris i vinterhalvåret, så kunne du måske sænke prisen samlet.

Husk at på elpris kan du i søgningen skrive dit forbrug, og at du har elopvarmning samt dit reele forbrug. Hvis dit forbrug i sommerhalvåret kun er 6000 kWh, så kunne det jo være elselskabet ikke opdagede at du brugte 20000 i interhalvåret.

Har du prøvet at høre Vindstød om de har en anden aftale du kunne komme under der ligner Elfrobundets.... De har aftaler der kræver du er medlem af IDA eller måske de har en, hvor man skal have et lånerkort til biblioteket i NørreBøvlelse, whatever, som kun koster under 1 øre i tillæg/kWh. 

MOS
MOS Apr 23 '24
Citat fra Ice2EV

Hvis dit forbrug i sommerhalvåret kun er 6000 kWh, så kunne det jo være elselskabet ikke opdagede at du brugte 20000 i interhalvåret.

Det er faktisk en kanon idé, hvis man gider skifte elselskab 2 gange om året. Så kan man også ved samme lejlighed jagte intro-tilbud, der ofte gælder i 6 mdr. Det er meget sandsynligt, at man nemt kan komme under halvdelen af begrænsningen på 20.000 kWh for et helårsforbrug, hvis man udelukkende kigger på sommerhalvåret, hvor varmepumpen ikke kører ret meget. Andre kan måske også bruge denne idé, hvis de har solceller, der hjælper mest i sommerhalvåret.

Citat fra Ice2EV

(...) eller måske de har en, hvor man skal have et lånerkort til biblioteket i NørreBøvlelse, whatever, som kun koster under 1 øre i tillæg/kWh. 

LOL! Det er vist elmarkedet i en nøddeskal. Hvis nogen ved mere om den aftale, så del endelig :) 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 23 '24
PeterE
PeterE Apr 23 '24
Vindstød har bestemt en anden aftale, den koster bare de der 39 øre i tillæg til hver kWh og det er vist ikke rentabelt :) 

Jeg kigger på Jysk Energi som ikke har tillæg, men vist kun abonnement. 
jramskov
jramskov Apr 23 '24

Du kan tjekke det på https://billigkwh.dk/

Nikola
Nikola Apr 23 '24
Citat fra Ice2EV

Der er en del tilbud på elpris.dk

Men der er flere af dem jeg ikke har hørt om før, det betyder selvfølgelig ikke de er lyssky. Dertil er det også ved at være nogen år siden jeg har driblet 6 måneders kontrakter.

Men Edison tilbyder fastpris på 56 øre.......inklusiv afgifter, og nul for kWh i 6 måneder, det er da billigt og ligner det man kunne aftale i 2015-2019 med snart sagt alle elselskaber.

Man skal lige læse det med småt. Både Edison og flere andre af de billige har en begrænsning på 1000 kWh/halvår: 

"0 kr. i abonnement de første 6 måneder og 0 øre/kWh for strøm de første 6 måneder ved forbrug op til 1.000 kWh i perioden...."

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Apr 23 '24
PeterE
PeterE Apr 24 '24
God timing, Altid Energi blev lanceret igår - og har ikke gebyrer udover et abonnement. 
bskaarup
bskaarup Apr 24 '24
Quote from PeterE God timing, Altid Energi blev lanceret igår - og har ikke gebyrer udover et abonnement. 

"Bruger du mere end 20.000 kWh, kontakt michael@altidenergi.dk."

Hvad siger Michael til et forbrug på 27558 kWh?

cth
cth Apr 24 '24

De nævner ikke noget om over 20.000 KwH

Højest Forbrug

12.000 – 20.000 kWh/år

ekstremt - Strøm til indkøbspris - Altid Energi 98,-

/md. i abon.

Nikola
Nikola Apr 24 '24

Men i følge Altids egen sammenligning er OK billigere, hvis man skruer op på 20.000 kWh?

https://altidenergi.dk/sammenlign-priser/

PeterE
PeterE Apr 24 '24
Citat fra Nikola

Men i følge Altids egen sammenligning er OK billigere, hvis man skruer op på 20.000 kWh?

Ja, hvis man kan finde ok aftalen uden gebyrer så er den vist 2 kroner billigere om måneden :) Jeg er træt af røvere og har skiftet nu - og er i dialog med dem.
Nikola
Nikola Apr 25 '24
Citat fra PeterE
Citat fra Nikola

Ja, hvis man kan finde ok aftalen uden gebyrer så er den vist 2 kroner billigere om måneden :) Jeg er træt af røvere og har skiftet nu - og er i dialog med dem.

Lidt mere end et par kroner dog. Men nu var pointen egentlig, at selv på Altids egen hjemmeside, var en anden udbyder billigere

Hvis man kigger på https://stromligning.dk  er der andre der er væsentlig billigere

PeterE
PeterE Apr 25 '24
Citat fra Nikola
Citat fra PeterE
Citat fra Nikola

Lidt mere end et par kroner dog. Men nu var pointen egentlig, at selv på Altids egen hjemmeside, var en anden udbyder billigere

Hvis man kigger på https://stromligning.dk  er der andre der er væsentlig billigere

Vildt nok, og vanvittigt at man skal igennem 100 forskellige benchmarksider for at finde de billigste :(((
Ice2EV
Ice2EV May 4 '24

Er der nogen der ved om Vindstød acceptere større forbrug end 20k kWh, hvis man samtidig sælger 10 k kWh solstrøm.

Vi ligger lige under 20k, pt. Så en kold vinter eller en af ungerne der får kørekort indenfor 1 år kommer i en elbil, så stryger vi over 20 k.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV May 4 '24
Sider: 1 2 »