Loading...
dk

‘Proud swasticar owner’ | Tesla Forum

Cubic
Cubic Mar 8 '25
Citat fra MOS
Citat fra Nikola

Men du skelner så ikke rigtigt? Du mener at du er nødt til at distancere dig fra storaktionæren/direktøren? Forstår ikke helt, hvorfor andres mening og/eller at andre kender ens egen mening, er væsentligt?

Jeg skelner mellem bil og direktør/aktionær. Men medmindre man har levet under en sten, så burde det være tydeligt, at det på det seneste ikke er alle, der gør det. Jeg har ikke lyst til at blive associeret med Elon Musk og hans politiske holdninger/handlinger, bare fordi jeg kører i en bil, der tilfældigvis er produceret af et firma, som han har aktier i. Klistermærket gør det tydeligt for enhver, at jeg ikke deler hans værdier. Alene de mange smil og thumbs up, jeg har fået i dag er det hele værd. Derudover gætter jeg på, at klistermærket som en sideeffekt også fungerer som en slags forsikring imod hærværk fra Tesla/Elon Musk-haters.

Samtidig accepterer man præmissen om at bilen er en forlængelse af ens personlighed/holdninger (hvilket det formentlig kun er et (højtråbende) mindretal der abonnerer på). Det forstår jeg ikke.  Jeg har ikke behov for klistermærker, der udtrykket hverken beundring eller det modsatte for min bilproducent/direktør/aktionær.

Respekt for det. Her i Danmark har vi heldigvis stadig ytringsfrihed. Og vi har også frihed til ikke at ytre os. 

Du har ret, men dog ret begrænset, jeg taler af erfaring mht. mit job som plejefamilie, og min daglige gang i det kommunale regi, og vi taler Nordkorea ich her.

jramskov
jramskov Mar 10 '25
Citat fra PeterE Det betyder minus at sælge bilen, og det betyder ligeså lidt at sætte klistermærker på - og det betyder helt ikke noget at sælge sine aktier. Massiv boykot fremadrettet har en effekt. 

Det kan betyde noget for én personligt, hvis man gerne vil undgå diverse opmærksomhed. Men tror det er et økonomisk dårligt tidspunkt at sælge sin Tesla.
Så "Tæt på sandheden" i går og de var også inde på boycut af amerikanske varer - nogen har lavet en app der ud fra et billede kan fortælle om en vare er amerikansk. Hvordan finder appen ud af om et produkt er amerikansk? Den spørger ChatGPT :D

Sider: « 1 2