Loading...
dk

Version 6.1 | Tesla Forum

TorbenJ
TorbenJ Jan 20 '15

Sådan Kristian70k - ingen smalle steder i Bredgade! ;-) Jeg mener jeg bestilte med den gamle techpakke - men fik den nye. Har nu en aftale om et besøg i start feb. for at få firmwareopdateringen.

SQLCPH
SQLCPH Jan 20 '15
Tesla skal bare rulle det hele ud (og til alle) og så vende 25'ører bagefter ;-) jeg købte i november med den nye autopilot offentliggjort så jeg skal vel ikke betale mere vel?

Og nej jeg har stadig ikke set skyggen af 6.1 !!
MrCoffee
MrCoffee Jan 20 '15
Ditto
TMD
TMD Jan 20 '15
Det var min, som de ordnede idag :0) Jeg fik at vide i sidste uge, at det ville koste 3800kr, men da jeg hentede bilen i eftermiddags, lød det til at blive en 0kr-løsning!
TorbenJ
TorbenJ Jan 20 '15

Jeg er enig i at det ikke skal koste noget, men jeg må også indrømme at jeg får noget jeg egentligt ikke har betalt for. TACC og auto op/ned blænding var ikke muligt på den model jeg i sin tid (Juni) bestilte - og betalte for. Men HW var i den leverede model som jeg fik sidst i Nov. @SQLCPH, når du siger du købte i Nov, betyder det så at du bestilte, eller at du fik leveret? Hvad med jer MrCoffee og TMD, hvornår bestilte i?

Forummets indlæg er redigeret af TorbenJ Jan 20 '15
SQLCPH
SQLCPH Jan 20 '15

@TorbenJ: Jeg bestilte i nov (d. 5) og fik leveret i dec (d. 20) så jeg regner med at jeg har HW nok til at få den fulde 6.1 SW men ved det ikke...

Nommensen
Nommensen Jan 20 '15
Det var en nul løsning da jeg havde betalt for parkeringssensorerne. Det var aktivt ret hurtigt efter levering.
TMD
TMD Jan 20 '15
Jeg bestilte 4/6 og fik leveret én af de første biler i dk med autopilot hw d. 20/10. Ligesom Nommensen, fik jeg også at vide inden levering, at opgraderingen til autopilot features ville blive modregnet parkeringssensorerne. Efterfølgende snakkede de om at jeg skulle opgradere til 'Den nye techpakke', men det lader så til at være droppet.

/Tommy
Hejgaard
Hejgaard Jan 21 '15

My Tesla viser nu 6.1, men den er endnu ikke kommet i bilen - er det normalt?

SQLCPH
SQLCPH Jan 21 '15
+1 Hejgaard. Modtog bilen d 20 dec.
mortenhomann
mortenhomann Jan 22 '15

@Hejgaard. Oversigten i MyTesla viser blot versionsnoter på alle versioner, der er i brug globalt, uanset hvilken der er installeret i din bil.

Raymond
Raymond Jan 22 '15

@Morten, det er så ikke rigtigt. De plejer først at ændre, når softwaren er klar - MyTesla skiftede I går for mig og softwaren var klar her til morgen.

 

kajakaj
kajakaj Jan 22 '15

@Raymond: Vi får også først softwarebeskrivelsen i MyTesla, når vi har fået den i bilen.

SQLCPH
SQLCPH Jan 22 '15

Jeg har spurgt Teslas service eu om dette "issue". De indikerer at der er sket fejl på den ene eller anden måde - altså at de to burde følges ad. Giver en update når jeg har et svar.

kajakaj
kajakaj Jan 22 '15

Klip med tips til opdatering fra den norske facebookgruppe:

~~Dagens triks (har ikke sett noe noen plass) Snakket med Tesla i dag siden jeg ikke får ladet mer enn 13A på blått adapter. Så får vente på ny 6.1 som er på vei ned til bilen. Det virket som trikset om å få kjappere software var å logge bilen på WiFi og så trykke på Tesla-logoen og bare la den stå der. Da synket bilen med serveren på noe vis. Så de som ikke har fått software, prøv dette.. Vet ikke hvorvidt dette funker, men mannen i telefonen sa det

SQLCPH
SQLCPH Jan 22 '15

Okay - spændende kaj... det første officielle "klø bag øret" tips fra tesla jeg har hørt :-) Jeg må hjem og lave et wifi-hotspot til øsen og klikke på tesla-logoet ;-) og så ellers sidde i bilen og vente...

kajakaj
kajakaj Jan 22 '15

Sid nu ikke og få forfrysninger. Godt at det er en Tesla, så du kan sætte varme på uden tomgangskørsel.

mortenhomann
mortenhomann Jan 22 '15

@Raymond Tak for det - så lærte jeg også lidt i dag :-) 

Hejgaard
Hejgaard Jan 22 '15

Jeg har nu fulgt op på:

My Tesla viser 6.1, men bilen har endnu ikke modtaget update.

Tesla Support siger;

Der er ingen sammenhæng mellem My Tesla og hvornår update sendes til bilen.

Det tager 3 uger at sende updates ud til alle TMS i verden pt. (bliver sjovt om 10 år) - går det hurtigere, overbelastes deres eget system.

3G er fuldt tilstrækkeligt for at modtage update - dog! - hvis 3G forbindelse er væk eller dårlig når update sendes, placeres din bil på en venteliste, hvor Tesla løbende forsøger at gen-sende.

Håber det hjalp jer som det gjorde mig klogere.   ;)

SQLCPH
SQLCPH Jan 22 '15
Nogenlunde samme svar de gav mig (og jeg har bilen i kælder med dårlig 3G dækning øv...)

"I did some research and found out that the notes on My Tesla and the real firmware are not pushed at the same time, so not connected to each other.
It means that in some cases the customer receives the notes before they receive the update in their Tesla Model S.
So the Firmware is not yet pushed to your Tesla Model S at the moment. Your Tesla Model S will receive the new Firmware update shortly."
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »