Loading...
dk

Version 6.1 | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Jan 22 '15

Nu med 6.1 ... det er klasse.. vild med TACC.. det virker super godt.. tror en udvikling på det er at den indstiller (eller kan) indstille sig efter trafik skilte.. det kan den ikke i dag.. men super lækkert på min tur til esbjerg i dag.. autopilot på 90 (tog landevejen derover) men fulgte trafikken.. ikke meget man bruger pedalerne så.. ved fuld stop er det bare lige at trykke lidt på speederen når trafikken køre igen.. utroligt hvad der kan ske med en update.. 350 km. tilbagelagt i dag.. gennemsnit på 212 uden bilen var forvarmet.. kom til randers med 20 km igen.. så det er sku tæt på de 400 her om vinteren :) TMS = cooleste bil i verden.. #jegervildmeddet

Maho
Maho Jan 22 '15
Jeg håber ikke det er min 6.1 du har nappet Kristian!!! Me Like, me want, me still don't have :-)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Jan 22 '15
TMD
TMD Jan 22 '15
Ja TACC fungerer godt! Jeg opdagede idag, at TACC også bruger bremserne, når der er brug for den ekstra bremsekraft! Hvis man planlægger at overhale med TACC, skal man ud i overhalingsbanen i god tid, inden bilen sætter farten ned pga den forankørende bil.
TMD
TMD Jan 22 '15
Dækslet til ladeporten åbner nu, når man holder keyfobknappen til bagsmækken nede.
DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '15

TMD. Jeg synes jeg har set en video, hvor du bare skal blinke til venstre som vognbaneskift. Så skulle den accellerere op til mindre afstand, og overhale selv. Men det er måske kun ved automatisk vognbane skiftet funktionen, som ikke er her endnu?

Kristian70k
Kristian70k Jan 22 '15

.. det er derfor det er så svært at eftermontere.. det skal være elektriske bremse kalibre (kan være det har et andet navn) men ja det fungere super godt.. :) tester lige det i morgen Deacon mener også jeg har set det.. har dog ikke testet det..

Kristian70k
Kristian70k Jan 22 '15

.. det er derfor det er så svært at eftermontere.. det skal være elektriske bremse kalibre (kan være det har et andet navn) men ja det fungere super godt.. :) tester lige det i morgen Deacon mener også jeg har set det.. har dog ikke testet det..

TMD
TMD Jan 22 '15
Jeg synes, at den er hurtig til at registrere den forankørende bil og hvis den kører noget langsommere end dig, så sætter Tesla'en hastigheden ned, inden du når tæt nok til at udføre en "normal" overhaling. Man skal trække ud i god tid og man skal være helt ude i overhalingsbanen, inden TACC slipper den bil, som du vil overhale. Det kræver lidt tilvending at skulle være i så god tid med overhalingen, til gengæld virker det utroligt sikkert mhb autopiloten! Der er en setting i softwaren, hvor man vælger, at bilen skal smide lidt ekstra fart på i forbindelse med TACC-overhalinger, men jeg mangler lige at få dét til at spille... Men det er sq lækkert at køre i kø lige pludselig ;)
TMD
TMD Jan 22 '15
@Deacon: jeg må prøve at lege lidt mere med blinklyset i overhalingerne!
Kristian70k
Kristian70k Jan 22 '15

ja det er mega dejligt man ikke skal tænke over afstanden til forankørende.. men du kan give bilen gas ved overhaling uden du deaktivere TACC... det kan hjælpe til en overhaling

TMD
TMD Jan 22 '15
Helt klart Kristian, det vil virke! Men det er skønt med sikkerheden i det. Og så er det pludselig meget tydeligt, hvad en god og sikker køreafstand er!!

/Tommy
DeaconWP
DeaconWP Jan 22 '15

TMD. det er den setting du nævner i indlæg nr 48, som er med i opgaveløsningen.

TorbenJ
TorbenJ Jan 22 '15

Eiii - nu kan jeg slet ikke vente - skal bare prøve den der TACC :) så start feb kan kun komme for langsomt. Eller Tesla, her er en ide: Lav en ny release til os som bestilte inden D-dag, og send den ud automatisk :) Så sparer i også en masse service-timer for jer, og transport-timer for os jyder.

Nommensen
Nommensen Jan 22 '15
Hej DeaconWP, denne funktion er ikke inkluderet i den nye SW version. Kommer sikkert med en af de næste versioner.
priess
priess Jan 23 '15

Fik notifikationen op opdatering på skærmen i går, og satte den til at opdatere i nat. Den fejlede, og har efterfølgende konstant en rød advarsel i toppen af skærmen med "Car Needs Service". Har prøvet et par gange siden at opdatere, men den fejler hver gang ret hurtigt.

Er der nogen der har en ide om hvad problemet er? Er jeg blot en af dem som skal på værksted for at få opdateringen? Bilen er leveret 30/9-2014

TorbenJ
TorbenJ Jan 24 '15

@priess: Opdaterer du via 3G, eller har du en god stabil wlan forbindelse?

Claus8930
Claus8930 Jan 24 '15

Demo af Adaptiv fartpilot;

https://www.youtube.com/watch?v=PcwObeGB_mU

priess
priess Jan 24 '15

@TorbenJ: Jeg har faktisk en halvdårlig WiFi forbindelse derude, fordi bilen kun lige præcis kan nå den. 3G er ikke for god her heller, så måske er det forklaringen. Der er noget med, at det er en stor opdatering, så måske giver den op på forhånd...

Kristian70k
Kristian70k Jan 24 '15

kan man ikke i SW 6.1 se hvor mange KW man lader med, synes ikke jeg kan finde den indstillings mulighed.. gider ikke KM når man er vant til KW..

KS
KS Jan 24 '15

@Kristian: Under units sæt den væk fra distance - ved siden af om du vil se rated eller typical. Men så viser batteribaren under kørsel også % tilbage

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »