Loading...
dk

Version 6.1 | Tesla Forum

TMD
TMD Jan 26 '15
Hej Leth. Jeg bestilte i juni og modtog min S85 20/11 med ny hw. Jeg fik først skudt 6.1 ud til bilen, men uden TACC og auto high Beam. Jeg måtte en tur til Kastrup til en guided opdatering. Efter 4 timer lykkedes det at gøre den klar til at modtage en ny 6.1'er, som jeg så installerede hjemme samme aften. Det endte med at blive en gratis omgang (parkeringssensorer i bytte for ny techpakke).

/Tommy
SQLCPH
SQLCPH Jan 26 '15
Så er vi igang med update :-) kan man godt låse og forlade bilen imens?
Maho
Maho Jan 26 '15
ja ja, det kan du sagtens, det gjorde jeg i går. Pøj pøj med det :-)
Genild
Genild Jan 26 '15

Jeg fik en advarsel om at alarmen i perioder af opdateringen kunne være gjort inaktiv, men det giver jo som sådan ikke direkte adgang til kræet.

Den oplyste opdateringsperiode var hos mig estimeret til 45 minutter, så jeg nåede faktisk ikke engang at blive rigtig kold, medens jeg lå ude i hækken og vogtede over familiens dyrebare pusling.   

SQLCPH
SQLCPH Jan 26 '15
Tak Martin. Valgte at blive i bilen. Scary sh... Lige nu blinker den med software Update required og virker ikke helt klar. Klikker lidt ind imellem ;-0 Vælger dog at tro at der foregår noget koordineret bag ved et eller andet sted!!!
Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Første gang jeg fik en opdatering der blinkede den godt med lyset under opgraderingen, på det tidspunkt boede vi med indkørsel over mod naboens soveværelse. Jeg havde selvfølgelig timet opdateringen så den installerede i løbet af natten... :-)

Siden da har jeg gjort det i løbet af en eftermiddag.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Jan 26 '15
He he Martin. Den er sjov ;-) man kan vel hurtigt få et rygte på sådan en villavej?

Jeg sad i en p-kælder og opdateringen tog som lovet 1,5 time. Det var faktisk meget interessant at være med til. At se bilen skabe sig og køre det ene håndtag ind og ud efter det andet, klikke relæer, blæse, blinke med lamper i dør, rat mm gav lidt respekt for den avancerede software der må være i bilen.
Dørerne virkede hele tiden men holdt den på klem just i case.

Opdateringen lykkedes. Jeg er nu på 6.1 og skal snart ud og teste funktionerne :-)
Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Ja bestemt, men det gjorde jo ikke noget da jeg gav naboen en prøvetur dagen efter, så var alt jo glemt igen :-)

Jeg havde egentlig ikke regnet med at de to nye streger i backkameraet for ret meget, men efter de er kommet frem, er de egentlig meget rare at have!

/Martin

TorbenJ
TorbenJ Jan 26 '15

@Kiefer: Jo det kan godt være mig der husker fejl, og at det bare var SUC der ville være klar i Feb, men der var noget med Feb. @SQLCPH: jeg sad også derude til at starte med, og ja det var noget af en omgang - valgte dog at forlade skuden da den kørte en tur med viskeren :) 

TorbenJ
TorbenJ Jan 26 '15

@Priess: Har du fået din opdatering? Ellers ville jeg gå efter at etablere en klippefast WiFi forbindelse til bilen, og så gi den et skud til.

Hookmaker
Hookmaker Jan 26 '15

@TorbenJ, det betyder intet, da den sendes ud i bundter efter Tesla komputer randomisering. 

Werge
Werge Jan 26 '15

Jeg læst her eller på det Norske forum om en der havde hørt fra Tesla at det hjalp at trykke på Tesla logoet inden man forlod bilen (så den stod med det skærmbiled som viser versions nr mm.). Troede ikke helt på det, men omvendt var det jo ikke svært at prøve.
Ved ikke om det virkede eller om det bare var tilfældigt, men jeg fik opdateringen anden nat jeg gjorde det.

Kiefer
Kiefer Jan 26 '15

Werge: Jeg kastede to gram salt over højre skulder og sagde bim tre gange, så kom opdateringen;-)

Spøj til side, jeg tror de bliver sendt ud i bundter af x-antal biler af gangen, hvordan man lige ender i et bundt er der nok ikke ret mange der ved.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 26 '15
TorbenJ
TorbenJ Jan 26 '15

Jo jo Hookmaker - men på et eller andet tidspunkt bliver det Priess' tur - og så er det jo godt at være klar ;-)

MrCoffee
MrCoffee Jan 26 '15
Jeg har hørt at man kun får opdateringen hvis man omtaler Tesla pænt i dette forum.
heinzemann
heinzemann Jan 26 '15
Citat fra SQLCPH Har i snart fået 6.1 alle sammen så jeg kan komme til og få min ;-) heinzemann: Fik du en notifikation i app?

Nej, jeg fik IKKE en notifikation i app'en.

Tilgengæld virker alt fint! :)

Jeg er dog lidt "skuffet" over at der ikke er parallelparkeringshjælp og automatisk vejbaneskift med. Det troede jeg faktisk. Men det er måske noget lovgivning/test på vejene der mangler?

Maho
Maho Jan 26 '15
Jeg er godt nok importeret over TACC. Suverænt den bedste adaptive fartpilot jeg har prøvet. Meget dynamisk og "forudseende". Og med alle de andre ting i opdateringen er det sgu nærmest som at få en ny bil igen. Og tænk at langt fra alt er rullet ud endnu... Fedt fedt eventyr, og så på ens fødselsdag, nærmest poetisk :-)
MrCoffee
MrCoffee Jan 26 '15
Prøvede at holde den aktiv bag en bil i en rundkørsel, så begyndte den sgu at gasse op rundt i svinget - yuuheee...
priess
priess Jan 27 '15
Så fik jeg også min 6.1 installeret. Måtte ringe til Tesla, som sagde at der var en fejl i opdateringenspakken (?). De lagde så en ny ud. Det bliver spændende at prøve den i dag, dog ikke så meget nyt for os "gamle"
heinzemann
heinzemann Jan 27 '15

Ja, det er fedt med TACC. Prøvede det for første gang her til morgen fra Nordsjælland til København. Fungerer perfekt, også når dem foran stopper helt op, og når der pludselig midt under en overhaling blinker en anden bil ud foran en.

Jeg har ikke haft mulighed for at teste kameraets overvågning af trafiksignaler, men det er måske endnu ikke med?

Og hvad med automatisk hold af vognbane, jeg kan ikke se det er omtalt i 6.1, men regnede egentlig med at det var?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »