Loading...
dk

Version 6.1 | Tesla Forum

TorbenJ
TorbenJ Feb 4 '15

Så fik jeg også (endelig) TACC og auto-nedblænding :) Ankom til Kastrup mandag morgen after aftale, (kørte fra Århus) og fik beskeden "Vores internet er nede, vi kan ikke opdatere....." Blev jeg lidt trær af det - ja det tror jeg nok jeg gjorde. Nå men vi havde ærinder i Hovedstaden, så vi fik fores lånebil og dafede af. Holdt øje med vores egen via app, og pludselig ud på eftermiddagen "Ny firmware opdatering klar ...." Herligt, de havde fået gang i nettet igen.

På turen hjem (i rigtig dårlig vejr med slud og sne og sort is og hele dynen) skulel TACC'en testes. Virkede fint til midt på sjælland hvor vi nær var havnet oppe bag i en forankørende - det var dog bilen selv der tog farten af, og umiddelbart efter meldte "Cruise Control not available" - nej det tror jeg heller ikke ;-)

Ind på en rasteplads, og ganske rigtigt, radaren var sneet til. måske ikke det smarteste design at lave den "undersænket" så skidtet kan samle sig, måske man skulle overveje en radome i stedet for, hvor skidtet preller af. Nå men en hurtig vasker fik gang iTACC'en igen.

Min FW hedder nu 2.2.139. Det fungerer, men jeg mener stadig TACC kan blive bedre. Engang imellem kan den ikke rigtigt bestemme sig for om den skal accellererer elle ej, så nusker den en del indtil den bliver enig med sig selv. Auto nedblænding: UG+≈!

Kristian70k
Kristian70k Feb 4 '15

den er placeret der fordi den yder bedst der.. tror ikke der er en placering der er optimal i dette vejr.. Min software er .116

TorbenJ
TorbenJ Feb 4 '15

@Kristian70k: Det er ikke placeringen jeg mener er forkert, den skal jo være foran, og vende fremad. Men at de har sat den inde i et hul som kan fyldes op af sne og snavs, i stedet for at bygge en "bule" (radome) foran, som ville få sne og skidt til at glide af. Det er normal praksis på radarer.

MrCoffee
MrCoffee Feb 5 '15
Har lige opdateret for 3. gang efter den store opdatering. Kan mærke at de har forbedret radaren, så den ikke panikker når folk overhaler og trækker ind foran m.m. Men den kan stadig fintunes i min optik.
heinzemann
heinzemann Feb 5 '15

Jeg har netop modtaget 2.2.140. Ved ikke hvad der er af ændringer fra i går hvor jeg havde 2.2.116. Men det er nok stadig blot småforbedringer.

Glæder mig nu stadig til automatisk hold af vejbane, samt automatisk (parallel-) parkering, som de reklamerer med på teslamotors.com.

Kristian70k
Kristian70k Feb 5 '15

samme her :) 2.2.140.. nok bare mindre fejlrettelser....

Notes: 

2.2.139 introduces torque sleep for dual motor cars. Torque Sleep is available in all driving modes but enhanced further in Range Mode. "Range mode will save energy by reducing climate control power. It will also distribute torque between the motors to improve range. Heating or cooling the cabin may be less effective"

2.2.115 removes Nightly option for Energy Saving mode

Release Notes:

Forummets indlæg er redigeret af Kristian70k Feb 5 '15
heinzemann
heinzemann Mar 2 '15
2.2.174 (modtaget i sidste uge) giver specialtegn ved long-press, dvs. også danske tegn. Dvs. tryk-og-hold på eksempelvis "o" giver alverdens mutationer af "o", eksempelvis ø.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 7 '15

Ifølge Tesla Amsterdam er der nogle store firmware opdateringer på vej til alle biller. De skulle releases om et par uger.

https://www.youtube.com/watch?v=rJsuP2Wseq8

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Mar 7 '15
Kristian70k
Kristian70k Mar 7 '15

Gad vide hvad det er.. uanset hvad er det jo fedt :)

Claus8930
Claus8930 Mar 7 '15

Spændende :)

Lau
Lau Mar 7 '15

Meget spændende!

Kiefer
Kiefer Mar 7 '15

Pas nu på med at få forventningerne for højt op, det samme sagde de (Tesla) om version 6.0 i sin tid...

/Martin

Claus8930
Claus8930 Mar 8 '15

Det er vel snart tid til at de (Tesla) kommer med "Autopilot" og "selvparkering" som lovet.

I november skrev de, at de kom inden for få måneder!

Stuckmann
Stuckmann Mar 8 '15

Claus8930

tror vi skal væbne os med tålmodighed hvad angår Autopilot og til dels også selvparkering, da der desværre mangler et stykke vej endnu med lovgivning og forsikring. 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Mar 8 '15

Ja og få måneder kan som mange efterhånden herinde har erfaret på Teslasprog betyde adskillige måneder...Få måneder er jo relativt ;-)

Hookmaker
Hookmaker Mar 8 '15

Som tidligere skrevet, Autopilot (100%) kræver lovændring og den vil helt sikkert komme fra oven og ned: EU---->enkelt lande. Det kommer til at tage år får vi ser det godkendt.  

SimonHN
SimonHN Mar 8 '15
Hjælp til parallelparkering og parkering ved SuC med egen kontrol med speeder og bremsen er nok noget af det næste der bliver låst op. Det er der jo flere biler der godt kan i dag. :)

Tror desværre også der går længe før autopilot bliver lovligt. :(
Klaus_
Klaus_ Mar 8 '15

Jeg mener Elon har sagt, at med autopilot, mener de mere ligesom i fly, at man kan slå autopilot til når det er sikkert, men at man ultimativt stadig "har ansvaret" for kørslen. Og at 100% selvkørende ligger flere år ude i fremtiden. 

SimonHN
SimonHN Mar 8 '15
Så vidt jeg ved så kræver Mercedes bilerne også du holder ved rattet?
SimonHN
SimonHN Mar 8 '15
Baronen. Mente nok der var et tidsinterval.

Her er løsningen på en længere tur: http://youtu.be/Kv9JYqhFV-M

:D
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »