Loading...
dk

Kommende prisstigning i DK? | Tesla Forum

Junior
Junior Mar 11 '15
Citat fra Gustavsfar1

Mon vi snart ser endnu en prisstigning i DK? Dollaren er steget yderligere ca. 10 % på blot 2 måneder...

Uden tvivl :-) Hørte lige at Apple også har hævet deres priser herhjemme, som følge af den stigende kurs. Den er fandeme også steget meget det sidste års tid!

Hookmaker
Hookmaker Mar 11 '15

Ja, der kommer uden tvivl snart til at ske noget. Positivt for dem der har eller har bestilt, men det kan jo gå nedad igen om et år eller 3..;-)

Klaus_
Klaus_ Mar 11 '15

Jamen så er der jo ingen grund til at vente længere, så har netop trykket på knappen til en delfingrå S85 :)

Hvornår er prisen "låst fast", er det først den 24. marts når de anser ordren som bekræftet? Jeg kan ikke lige finde et sted på My Tesla man kan bekræfte den øjeblikkeligt.

KS
KS Mar 11 '15

Klaus_ ordren er låst når den er bekræftet og depositum er indbetalt.

Klaus_
Klaus_ Mar 11 '15

Jeg har betalt med kreditkort, men kan ikke se hvordan jeg bekræfter ordren andet end at vente til 24. marts. Det er måske bare et opkald til dem? Skal også have service og type-2 kabel med, går jeg ud fra.

Kiefer
Kiefer Mar 11 '15

Jeg havde en knap der hed "confirm order" lige umiddelbart efter indbetaling af depositum da jeg bestilte, er det lavet om nu, så man mere har en form for 14 dages "karantæne" periode inden Tesla betragter ordren som bekræftet?

Angående dollarkursen, var der en analytiker her til aften der mente at vi ville se en mindre stigning ind til sommer hvorefter prisen vil rette sig lidt igen. Som vi har snakket om tidligere er det jo en balancegang for Tesla, og det er nok også en af årsagerne til det noget katastrofalt dårlige salg de har haft i Tyskland og Kina. Elon havde jo udtalt at de forventede at sælge rigtig mange biler i både Tyskland og Kina. Specielt Kina, som han selv sagde på seneste shareholder call var næsten gået helt i stå og havde ikke udviklet sig som forventet.  Så mange nyrige kinesere er der nok heller ikke der vil have en Tesla når de sammenligner med hvad de ellers kan få. Kinesere er trods alt heller ikke kendte for at hoppe med på den grønne bølge, så det er nok ikke et af salgsargumenterne. 

Til gengæld har de relativt mange Model X reservationer i Kina også, så måske Tesla skulle se og få fingeren ud og få den bil på markedet ;-)

Ulempen for Tesla er jo, at de producerer deres biler lokalt i USA hvor de andre amerikanske producenter næsten alle er lokalt repræsenteret i Europa, hvor de nok ikke på samme måde er ramt af den høje dollarkurs med hensyn til salget af deres biler.

De dele Tesla får produceret uden for USA, der tjener de jo på den høje kurs, det burde kunne opveje lidt af risikoen.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 11 '15
Klaus_
Klaus_ Mar 11 '15

Det kan være de lige skal have en dags tid til at trække skillingerne fra kortet :)  Jeg har dog en "Design" knap som sender mig ud til valg af udstyr osv.

Klaus_
Klaus_ Mar 12 '15

Ringede ind til dem, hun kunne godt se en "confirm" knap, det kunne jeg dog ikke. Men den blev da trykket på :)

Torben_E
Torben_E Mar 12 '15
Citat fra Klaus_

Jamen så er der jo ingen grund til at vente længere, så har netop trykket på knappen til en delfingrå S85 :)

Hvornår er prisen "låst fast", er det først den 24. marts når de anser ordren som bekræftet? Jeg kan ikke lige finde et sted på My Tesla man kan bekræfte den øjeblikkeligt.

Til lykke til lykke Klaus

Velkommen i klubben. Jeg kan teknisk set godt kalde mig Tesla ejer, men endnu ikke Tesla bruger. Min Teslas P85D bliver først leveret i maj så cruiser stadig rundt i min Audi A8. Hver gang jeg tanker 80-90 liter diesel tænker jeg... 900-1.000 km mere in min A8 ... hmmmm kan brændstoffet mon holde til maj... Jeg glæder mig til sidste gang som nok bliver i midten af April. Det bliver stor at tanke brændstof for ALLER SIDSTE GANG.

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Klaus_
Klaus_ Mar 12 '15

Takker :)

Og nu har du nok smittet mig med "mon brændstoffet kan holde"-tanken...  men lidt hurtigt hovedregning viser da at jeg har nok 400 liter brændstof der skal tankes endnu, før det blir elektrisk tankning. Men det går nok også :)

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 12 '15

Har lige tanket for sidste gang i dag. Det bliver fedt at kunne gøre det hjemme eller på SC fremover :-)

Junior
Junior Mar 12 '15
Citat fra Torben_E
Citat fra Klaus_

Velkommen i klubben. Jeg kan teknisk set godt kalde mig Tesla ejer, men endnu ikke Tesla bruger. Min Teslas P85D bliver først leveret i maj så cruiser stadig rundt i min Audi A8. Hver gang jeg tanker 80-90 liter diesel tænker jeg... 900-1.000 km mere in min A8 ... hmmmm kan brændstoffet mon holde til maj... Jeg glæder mig til sidste gang som nok bliver i midten af April. Det bliver stor at tanke brændstof for ALLER SIDSTE GANG.

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Bare vær glad for din Audi ikke tanker 85 liter V-Power på en tom tank og kun formår at køre 500 km. på den :-) Min P85D står desværre til "late may", argh det ulideligt at vente!!

Torben_E
Torben_E Mar 12 '15
Citat fra larsendk
Citat fra Torben_E
Citat fra Klaus_

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Bare vær glad for din Audi ikke tanker 85 liter V-Power på en tom tank og kun formår at køre 500 km. på den :-) Min P85D står desværre til "late may", argh det ulideligt at vente!!

Hej Thomas

Hmmmm... vi kan da godt bytte Audier et par måneder..... Har altid gerne ville prøve en R8. Og ja... Iøvrigt er min også til late may.... vi må begge håbe på at det holder. Kan næsten ikke vente længere :-)

Torben_E

Junior
Junior Mar 12 '15

Hvis du kommer fra en A8, så bliver du en anelse skuffet over R8'erens komfort Torben :) Godt nok har jeg kørt 35.000 km. i den det sidste år alene og det har faktisk været mere komfortabelt end jeg først regnede med. Men 35.000 km. vil altid være mere komfortabelt i en A8'er c¨,)
Jeg kan heller ikke vente meget længere.... Synes i forvejen ventetiden har været lang! Orker ikke at tjekke My Tesla mere denne måned, jeg ender bare med at blive skuffet, selvom jeg håber på det bedste! En klog man sagde en gang "man skal ikke glæde sig, før dagen efter" og det prøver jeg at rette mig ind efter. Kan desuden læse mig frem til, at Tesla ikke altid lever helt op til de estimerede leveringstider :-(

Nå, man kan jo altid køre en tur og bruge en times tid på at vaske bil, for på den måde at få tankerne lidt på andre baner. Vejret er jo skønt og bør nydes :)

Forummets indlæg er redigeret af Junior Mar 12 '15
Jesperbang
Jesperbang Mar 12 '15
Det gør ikke noget at dollaren stiger, for min løn er i $. Men kan også godt se problemet med at Teslaen bliver dyre i forhold til bare 3 mdr siden. Min steg ca 40tkr 2dage efter jeg havde trykket på knappen..
lysmanden
lysmanden Mar 13 '15
Bestilte min p85d slut dec. Den er steget ca 45.000 kr. Jeg hørte tilgengæld at pris niveauet i Norge var steget med over 10 pct pga NKR og USD har svinget så meget
thvestergaard
thvestergaard May 4 '15

Ja, hvem der bare havde bestilt i slutningen af December. Jeg nåede dog at bestille inden den sidste prisstigning her først i maj, hvor grundmodellen 85D (ikke P) steg 35900kr.

Lau
Lau Jun 25 '15

Køleboks indkøbt og Classic ombord. Vi ses derude ved SC'erne. Kig efter den orange Tesla og spørg efter en kold bajer.

Forummets indlæg er redigeret af Lau Jun 25 '15
P85DK
P85DK Jun 25 '15

@lau - Hvilken køleboks har du købt og hvor har du den placeret og sat til strøm? Skal ned igennem Europa i juli og vil gerne have en køleboks med

Lau
Lau Jun 26 '15

@P85DK, tog imod Flemming's anbefaling tidligere i den her tråd og høbte en lille kompressor køleboks i Harald Nyborg. Jeg undersøgte den lidt og det virkede til at være en re-brandet kvalitetskøleboks. Har ikke gjort noget fancy, står på bagsædet og er sluttet til 12V ved centerkonsolen. Det skal lige bemærkes at den ikke er super stor, jeg fik dog testet den og kunne klemme 13 øldåser i den.

Sider: « 1 2 3 »