https:///...eloesungen/index.htm
Kan du uddybe lidt mere omkring valg af EON ladeboks og hvor du har hørt godt om den. Teslas High Power Wall Connector er jo ikke klar endnu i DK og der er ikke sat priser. Det ville væres spændende at prøve at sammenligne den med EON, men det går lidt ud over min forstand.

http:///...esungen-t392-10.html
Hos Clever skal du betale ca. kr 10.000,- for en boks der matcher den fra EON.
Jeg hader at betale for meget for noget!
Jeg havde tænkt mig bare at leje 22KW laderen fra Clever og lade dem stå for installationen. Lejen på de 369,- er lige til at overkomme og er reelt gratis, når man indregner at man får moms og afgifter (1 kr) tilbage... Det er der ikke andre kombinationer der giver, så vidt jeg kan se...
Har du et link til beskrivelsen af ladeboksen fra Clever. Kan ikke finde det med 22kw. Og hvad hvis ens bopæl ikke har nok "Strøm" til boksen. Et normalt hus har vist ikke plads til en sådan installation.
Jeg har netop bestilt en forhøjelse af forsikringen til 35A fra de normale 25A. Dermed skulle jeg kunne lade med 22Kwh om natten hvor det meste andet el-slugende udstyr står slukket eller i det mindste på Standby - naturligvis først når jeg engang får leveret en HPWC. Indtil da må jeg som de fleste andre nøjes med 11Kwh.
Jeg har fravalgt Clever da jeg ikke kører nok til at rabatten på 1 kr. pr. Kwh kan dække abonnementet hos Clever. Og så synes jeg da også at Teslas lader er en hel del pænere.
Kan ikke få regnstykket med de 35A til at gå op med at kunne lade med 22 KwH. Men egen elektriker mente jeg skulle have min 50A.
Men måske både ham og jeg skulle have fulgt bedre med i fysik :)
Edit:
I følge EON skulle den være god nok. 32A skulle kunne klare 22 KW:
22 kW (6-mal schneller)230V/400V, 32A
Det er en sandhed med modifikationer.
Hvis du lader med de 32A har du kun 3A til resten af hjemmet i det tidsrum du lader op. Så sund fornuft er at have 50A hvis du vil kunne lade dag som nat på fuld styrke. Jeg vil prøve at tvinge mig selv til at lade med 11Kw i dagtimerne, og 22 Kw om natten - og hvis jeg synes det er træls, ændrer jeg forsikringen til 50A.
Så din elektriker er måske kvik nok alligevel :-)
Teslaens type 2 ladestik indeholder en standardiseret mulighed for at fortælle bilen, hvad ladestanderen kan levere af strøm. (det er vist standarden IEC61851). Det betyder, at man ikke skal bekymre sig om overbelastning og sprungne sikringer, hvis ladestanderen opfylder standarden. Hvis man ikke har en ladestander med dette styresignal, kan man i Teslaen sætte en maksimal ladestrøm. Det kan så gøre det muligt, blot at installere ladekablet direkte til en passende automatsikring+HPFI relæ. En separat elmåler kan også være en god idé, specielt af hensyn til reduktion af el-afgiften, hvis kablet er monteret i en momsregistreret virksomhed.
Ladekablerne med type2 stik produceres i bl.a. Kina i en fin kvalitet - jeg har fået sådan et hjem til 63A og fået testet det hele på den ny Reneault Zoe ved 60A. Hvis der er en interesse i at foretage et større indkøb af kabler kan jeg måske tage mig af dette. Husk der skal altid en aut. installatør til at udføre installationen. Han kan også undersøge, hvor stor forsikringen er i vejen ind til huset (mastesikringen). Andre må gerne hjælpe med at tænke...
Alt ovenstående er med det forbehold, at oplysningerne ikke er bekræftet af Tesla.