Loading...
dk

Transport til servicecenter | Tesla Forum

Teslasse
Teslasse Jan 29 '15
Er der nogen der ved hvem der betaler transporten af en ikke kørbar bil. Er det Tesla, er det forsikringen, er det Falck (hvis man har abonnement det), er det mig selv? Jeg bor på Bornholm og derfor er det ikke helt uinteressant at vide
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Hvis problemet er omfattet af garantien og bilen ikke kan køre til servicecenter eller en ranger kan klare opgaven på stedet, så henter og bringer Tesla bilen uden omkostning for dig hvis du har en serviceaftale. Tesla er meget servicemindede og har i flere tilfælde løst problemer med rangerservice, selvom man ikke har serviceaftale.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 29 '15
Steen_Bo
Steen_Bo Jan 29 '15

@Kajakaj

Gør de også det hvis man ikke har service aftale på.

kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Side 6 står der om Service under garantien at man selv skal indlevere og bekoste transporten og at ranger-service ikke er includeret. Beklager min tidligere udmelding. Det er hvis man har serviceaftale, som jeg har tegnet for 4 år.

Steen_Bo
Steen_Bo Jan 29 '15

Ok, er det noget du har haft brug for, for jeg ved ikke helt om vi tager service aftalen med??? Når bilen kommer til marts.

kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

Jeg har haft bilen siden marts 2014 og kørt 20000 km uden driftsproblemer. Rangerservice kom og skiftede dashbord foran rattet fordi en enkelt havde oplevet at det gik i sort. Rangeren brugte 4 dage her i Jylland på at skifte alle inden for en bestemt batch-serie, uden beregning, på vores hjemadresse eller hvor man foretrak at få det gjort. Ellers har vi været yderst tilfredse og har ikke haft nogen at de problemer der har været omtalt her på forum. Lav kølervæskestand her for nylig blev løst ved efterfyldning af destilleret vand efter rådgivning af servicecentret.

kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

https://www.sos.eu/resources/private-pdf/Rdt-kort-ikke-skrivbar-_-til-selskaberne-version-33_2013.pdf

~Forsikringen dækker merudgifter til:
a. Bugsering og bjærgning af køretøjet til nærmeste værksted eller - hvis det er billigere – reparation
på uheldsstedet (vejpatruljehjælp) (se undtagelser stk. 7.g.). Assistance kan rekvireres gennem
SOS International a/s’ alarmcentral, der har døgnåbent.

@Teslasse: SOS dækker transport ved en kaskoskade, men også ved en mekanisk skade der ikke kan udbedres på stedet, hvis man har kaskoforsikring på bilen. Nu er Bornholm jo en del af det danske rige, men hvis nedbruddet sker på den anden side af vandet, f.eks. i Ystad, må det være omfattet af SOS ordningen. Uddrag af forsikringsbetingelser:

~Forsikringen dækker visse omkostninger i forbindelse med
en skade, der er omfattet af kasko- og brandforsikringen,
eller mekanisk skade, når uheldet opstår under rejse i udlandet.

Forummets indlæg er redigeret af kajakaj Jan 29 '15
kajakaj
kajakaj Jan 29 '15

@Steen-Bo: Vi har valgt serviceaftalen fordi vi kører 20.000 km årligt og derfor får fuld glæde af den i 4 år. Hvis man f.eks. kører 40.000 km årligt udløber den efter 2 år. Garantien på bilen gælder også i 4 år og 80.000 km - hvad der måtte komme først. Vælger man at købe en brugt bil der har kørt mange km skal man således være opmærksom på at der ikke er så mange års garanti tilbage. På seler og airbags er der 5 års garanti og på 85-modellerne er der 8 år og ubegrænset km-garanti på batteri og driveunit/inverter.