Loading...
dk

Træk fra A-stolpe | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Feb 4 '15

A-stolpe - til venlig info.

Jeg har læst om alle I andres oplevelser med træk fra A-stolpen og kunne den 22.12.2014 konstatere at jeg har det samme i min ny-leverede bil. Starter ved +90 km/t og er ubehageligt +125 km/t.

Stor var glæden da Tesla meddelte at det var et fix de kendte og ville udføre i dag den 04.02.2015 (henvendte mig samme dag som leveret for at få dato til fix). Fin service, jeg ryddede kalenderen i dag.

Desværre - i går eftermiddags ringer Tesla at de kun har fået 5 reservedele hjem til fix - de havde bestilt 50. Fix aflyst - kan få ny tid til april.

Ærgerligt - også med et så sent afbud, men også til eftertanke at de har bestilt 50 stk - det ser ud for mig, som om at langt flere end 50 melder om denne fejl.

Så har I fejlen - kontakt dem og bed om fix i god tid - de kan (måske) således få flere dele hjem til næste levering i april.

God dag derude, Hejgaard

 

T3S7A
T3S7A Feb 4 '15

Jeg tror alle biler har denne fejl. Hvis de først nu har fundet et "fix", så burde biler produceret før "fix" datoen, jo have fejlen? Dvs. alle de Tesla som kører i DK har fejlen. 

Dem som siger de ikke har fejlen, har blot ikke opdaget den endnu. Kører man tilstrækkelig hurtigt i koldt vejr, og med vinden fra den rigtige side, tror jeg alle biler vil kunne mærke det. 

Så 50 fix er alt for lidt. Skal nok lige ganges med 10. 

Hejgaard
Hejgaard Feb 4 '15

Tesla har netop kontaktet mig igen - de har åbenbart fundet reservedele siden i går, så nu er der tid til den 18. februar - dejligt, men pudsige forskellige meldinger.

PeterJ
PeterJ Feb 4 '15

Min bil blev 'tætnet' idag i Kastrup. Jeg har vist også ventet længst, nemlig siden dec. 2013, men fabrikken har først nu et servicekit til at klare problemet. Dejligt. I øvrigt en fantastisk service med lånebil, selvom det var en BMW diesel....

MrCoffee
MrCoffee Feb 4 '15
Yep de ringede også til mig og udskød service fordi de manglede kits. Jeg spurgte hvad de exact skulle bruge, men det kunne hun ikke svare på.
Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Feb 4 '15
Larsen
Larsen Feb 4 '15
Enig i at alle bilerne sikkert har problemet med " trækruden". Når vi først kan få det lavet til forsommeren, kan vi jo heller ikke mærke om løsningen virker før til næste vinter.
TorbenJ
TorbenJ Feb 4 '15

Sjovt nok har jeg ikke læst om det på forum før nu, men fruen har brokket sig en del over det, og da vi var i kastrup i mandags for at får radar og fwd looking camera kalibreret nævnte hun det som et problem. Da vi fik bilen tilbage mandag eftermiddag (med TACC og auto nedblænding, YES!) var det fikset, turen hjem til Århus i snestorm var en sand fornøjelse :)

EVfan
EVfan Feb 4 '15

@Larsen, Det undre mig af Tesla Service ikke har checket alle biler for denne fejl. Dog ser det ud til at fejlen nu er anerkendt. Ellers ville jeg selv checke (når engang bilen dukker op) med et såkaldt røgrør, en gummibold som hvor der er monteret en glasrør. Med den kan man puste røg ud og hurtig konstatere om/hvor der er træk, sommer eller vinter.

/Jens

 

MrCoffee
MrCoffee Feb 5 '15
Efter en tur over grænsen, kan jeg i hvert fald konstatere at det ikke kun er det lille vindue ved A stolpen. Jeg får et koldt venstreben med træk, det kommer også ud ved håndtaget hvis I tjekker det (både inde og ude) Når man åbner døren kommer der ligeledes en god røvfuld luft ud ved håndtaget pga. undertrykket i kabinen, så mistænker træk ved alle håndtag.
Forummets indlæg er redigeret af MrCoffee Feb 5 '15
Raymond
Raymond Feb 5 '15

McCoffee: Ja, det er ikke vinduet, det er selve gummilisterne ved vinduet, men på selve bilen, som ikke kan modstå et tryk fra vinden(Listernes design ser heller ikke særlig fornuftig ud, der er mange ujævnheder) - Det giver sig udslag I træk omkring vinduet og ud gennem håndtaget.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Feb 5 '15
Larsen
Larsen Feb 5 '15
Jeg klagede til Tesla over dette problem allerede i marts sidste år, og jeg har ikke fået det løst endnu, men det ser jo ud til der nu er håb forude. Der var kun 5 grader da vi i sin tid hentede bilen,mog opdagede det derfor allerede på vej hjem.
Leth
Leth Feb 5 '15
TorbenJ. I øvrigt bittert du måtte til Kastrup for at få det ordnet. Der kommer ranger til privaten i Aarhus mandag eller tirsdag for at fixe/kalibrere radar og front cam.
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15
Har modtaget bilen i går og kan også kontatere træk OG SUSEN fra de små vinduer. Er der flere der har fået det fixet? Er utroligt fordi jeg bad explicit om ikke at få udleveret bilen før dette var udbedret men det har man så valgt at overhøre
SQLCPH
SQLCPH Mar 24 '15
Der er er fix og jeg har fået det fixet
Raymond
Raymond Mar 24 '15

Mit er også fixet, men jeg mangler dog at teste under kraftig sidevind og høj fart.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Dejligt at høre,  men mærkeligt at Morten fra Tesla Aarhus så i morges afslår at der findes et permanent fix, men det kan være at det er midlertidige løsninger at I har fået lavet måske...?

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 24 '15

Dejligt at høre,  men mærkeligt at Morten fra Tesla Aarhus så i morges afslår at der findes et permanent fix, men det kan være at det er midlertidige løsninger at I har fået lavet måske...?

SQLCPH
SQLCPH Mar 24 '15

Jeg havde Søren fra kbh til at fixe mine A-stolper. Jeg vil mene han sagde det var et permanent fix men jeg må være svar skyldig, Jeg regner ikke med at de bare har givet den lidt med noget skum eller lignende og så kalder det et permanent fix. I alle fald burde århus og københavn være på samme linie så vi ikke får forskellige beskeder.

Jeg kan mærke en forskel. Der er kun en kuldebro nu ved vinduet og ikke som før direkte træk.

 

/Søren

MrCoffee
MrCoffee Mar 24 '15
Hejsa. Jeg skulle have fået lavet mit og iflg. teknikeren satte han nogle gummipropper eller lign ved håndtag og op mod A stolpen. Jeg konstaterede dog at det er en ommer forleden hvor jeg kørte i kraftig sidevind. Der blæste det ud ved håndtaget og A stolpen.
Lborch
Lborch May 10 '15
Er der nogen der ved om dette problem er blev løst på nye leverancer?
Sider: 1 2 »