Loading...
dk

Endnu en Tesla på de danske veje | Tesla Forum

NCL
NCL Mar 5 '15

Så måtte jeg bukke under for presset, og har nu fået bestilt Teslaen :)

Det er blevet til en brunmetal S85'er fra 16/12-14 kørt 7.000 med følgende udstyr:

- Beige læderinteriør

- Kulfiber decor

- Panorama tag

- Techpakke med autopilot

- Luftundervogn

- Ultra hifi

- Indre kvalitetsbelysning

- Vinterpakke

- Sikkerhedspakke

- Type 2 ladekabel

Jeg skal give 700.000 for den hvilket er ca. 67.000 under den nuværende nypris (dog kun 40.000 under den "oprindelige" nypris).

Hvad siger eksperterne, er det en OK pris???

Er der i øvrigt nogen herinde der har købt igennem Carselect.dk og kan komme med nogle erfaringer? Det virker ret professionelt.

NCL
NCL Mar 5 '15

Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en autostol til en 4 årig pige på 17 kg, som passer godt til Teslaen?

Bianco
Bianco Mar 5 '15

gw
gw Mar 5 '15
Tillykke NCL!!! Vi ses ude på vejene ☺️ Ved ikke om det er en god pris kig evt Bilbasen og vurder. Den er sikkert fin. Så slipper du også for ventetiden. Og fedt det er med autopilot hw
NCL
NCL Mar 5 '15
Bianco, tak - jeg havde selv kigget på cybexen så det bliver nok den. Gw, ja synes det er svært mit priserne. Der er jo mange på bilbasen der har taget en stor afskrivning, men der er ingen af dem der har autopilot. Og det har været et must :-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 5 '15

Jeg gætter på, at din nye vogn er en brugt fra Tesla.

Den er så ny, og har kørt de samme kilometer, som en der er omtalt i en anden tråd.

Den blev solgt af Tesla som en loaner, der var sat 10 % ned.

Umiddelbart ser det ud til, at Carselect har været mellemhandler fra en Tesla store i DK.

Hvis den er indkøbt i udlandet, har den været meget billig, inden de købte den, da den som værende under 6 måneder så vil være tillagt noget moms.

Hvis du er tilfreds med prisen, og har betalt, skal du ikke spørge. ;-) For jeg vil nok bare svare, at du kunne købe den direkte billigere selv. Med en smule research og benarbejde.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 5 '15
Tesla_guru
Tesla_guru Mar 5 '15
Jeg har prøvet at få fat i en bil igennem carselect. Meget professionelt firma, og ingen slinger i valsen. Jacob var rigtig hurtig til at finde den bil jeg efterspurgte. Desværre for carselect var der gået mere iPhone på det danske Tesla markede så jeg fik et langt bedre bud på en brugt Tesla herhjemme. :) men ellers er ideen ganske udemærket, altså at importere fra Tyskland. De er også ratet på trustpilot
Forummets indlæg er redigeret af Tesla_guru Mar 5 '15
Lars72
Lars72 Mar 5 '15
@NCL
Vær påpasselig med en test vogn fra Tesla - og tjek om den "hviner" fra drivetrain når du accelerer. <br />
Alle der prøvekører en Tesla - tester max acceletion. Dvs den har kørt 7.000km med høj load på drivetrain - time efter time hver dag.
Pris er sikkert fin, men hvis du ikke selv ville vælge hi-fi, vinterpakke Og soltag og hellere vil have sort læder og træindlæg mv så kan du næsten på en ny til prisen...
<br />
Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Mar 5 '15
NCL
NCL Mar 6 '15
Deacon, jeg har egentlig også undret mig lidt over det med momsen, for det er en tysk demobil. Jeg ved ikke om jeg kunne have fået den billigere herhjemme for der er jo ikke nogen til salg med autopilot, og da jeg efterspurgte demobil hos Tesla DK sagde de at de kun blev solgt med 20-25 tusinde i afslag. Jeg kunne så måske have sparet lidt ved at importere den selv, men har absolut ingen erfaring med det, og ved heller ikke hvordan det ville fungere med finansiering osv når bilen købes i udlandet ?
Forummets indlæg er redigeret af NCL Mar 6 '15
NCL
NCL Mar 6 '15
Lars72, jeg er opmærksom på det, men tænker jeg ikke behøver være så bekymret ift garantien? Fra ny ville jeg have fravalgt soltag og ultra hifi, men kun pga prisen. Men da de to ting stod meget højt på nice to have listen har jeg egentlig set det her som en mulighed for at få 99% af både need to have og nice to have, og stadig til lidt under nyprisen ift hvis jeg havde fravalgt soltag og hifi. Men ja prisen kan jo altid diskuteres og der kommer da helt sikkert noget billigere i fremtiden. Men sådan er det jo altid, og jeg er egentlig fint tilfreds når jeg lige tænker over det :-)
Forummets indlæg er redigeret af NCL Mar 6 '15
MrCoffee
MrCoffee Mar 6 '15
Det er det vigtigste NCL jeg påstår at i terorien kan samme vare altid findes billigere, hvis du googler tingene ihjel, hvis køber er tilfreds er det det der spiller, og niveauet virker rimeligt. Tillykke med den !
NCL
NCL Mar 6 '15
MrCoffee præcis :-) og tak, glæder mig helt vildt til den kommer, er glad for jeg kun skal vente ca 3 uger i stedet for 3 måneder :-)
Lars72
Lars72 Mar 6 '15
Og lige en ekstra hvis VIL have den i brunmetal - så er der kun brugte muligheder tilbage da farven brun gik ud af produktion i oktober 2014.
Junior
Junior Mar 6 '15
Ville gerne have haft min i brun, misunder sgu denne fætter :-)
DeaconWP
DeaconWP Mar 6 '15

NCL, indlæg 10: Godt at læse, at du er godt tilfreds. Det er dejligt. Du har skrevet godt om dine overvejelser, og det lyder til, at du har fået den helt rigtige bil til dig. Så er bilens vej til dig jo irrelevant.

Man betaler j også en bager for at bage det brød, som man ikke lige selv har tid til at bage. Og cykelsmeden for at lappe…..

Glæder mig på din families vegne.

Hookmaker
Hookmaker Mar 6 '15

@NCL, du skal ikke være bekymret - der er jo garanti. Når det så er sagt, så er det jo altid en bil der må forventes (det er slet ikke sikkert) at have kørt noget mere rough hele tiden, men skulle der være det mindste pip fra noget, så er Tesla der for at hjælpe dig.  

DeaconWP
DeaconWP Mar 6 '15

NCL. Nu jeg kigger hele tråden igennem igen, vil jeg nok lige bede dig sikre dig selv, at bilen bliver solgt til dig med den moms, som skal afregnes til det danske samfund, nu hvor bilen ikke er 6 måneder gammel. Jeg ved ikke, hvordan det danske moms system er skruet sammen, med hensyn til ansvar. Men jeg vil håbe, at du ikke kan klantres for manglende moms, hvis du køber den af et firma.

Mon ikke de kan skrive kvitteringen på bilen således, at du kan se, at der er beregnet moms på 25 %? Så vil jeg tro, du er sikret for en evt restance hos skat.

Men måske er det allerede sikret ved, at den er indregistreret på en dansk nummerplade, når den leveres? Jeg ved det ikke.???

Hookmaker
Hookmaker Mar 6 '15

Det med momsen fixer told og skat helt automatisk når du indregistrerer, du slipper ikke ud med pladerne uden...;-)

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 6 '15
DeaconWP
DeaconWP Mar 6 '15

Tak Henrik. Så er der ingen grund til bekymring.

NCL
NCL Mar 6 '15

Har nu fået alle papirer osv. og til info, hvis andre påtænker at gøre det samme som mig, kan jeg oplyse at ca. de 22.500 er salær, hvilket jo også er en slags penge, som muligvis kunne have været sparet, hvis jeg selv havde lavet lidt mere research. Men hva' pokker, bilen er stadig fed og stadig billigere end en ny :)