Loading...
dk

Tip: Køre håndtag ud ved at trykke på Park | Tesla Forum

JL
JL Mar 6 '15
Fik min Tesla for 14 dage siden og har et par gange skulle låse op for datteren eller konen når jeg har hentet dem. Det har jeg gjort via Controls + Unlock. Nu så jeg i nedenstående video at man i version 6.1 blot kan trykke på Park knappen, så kører håndtagene ud :-) Aner ikke om alle ved det, men det er første gang jeg er stødt på det.

Øvrige nyheder i videoen (News from the frunk):
- Højre styrede P85D er forsinket til august
- Bug i 6.1 software giver problemer for P85D

...og et par stykker mere :-)

http://youtu.be/49lWkpVkbS8

/Jacob
Bjarni
Bjarni Mar 6 '15

Jeg tror nu altid at Park har skubbet håndtagene ud, hvis man har været i Drive (eller andre køremodes). Det nye er vist blot, at hvis man allerede er i Park, så kan man trykke Park igen for at skubbe håndtagene ud i stedet for at de skal trykke på håndtagene. Det er vel mest praktisk for folk der ikke ved hvordan de skal få håndtagene ud og man derfor undgår at rulle vinduet ned for at fortælle dem, at de bare skal trykke på håndtaget.

JL
JL Mar 6 '15
@Bjarni: Super, tak for præciseringen :-)
supergaard
supergaard Mar 6 '15

Et andet godt tip, er at slå "Drive away lock" fra ... Så låser den slet ikke når man er begyndt at trille og man kan som passager gå hen, trykke på dørhåndtaget og åbne døren når det glider ud - som på enhver anden bil ... Så slipper man for febrilsk at sidde og lede efter en måde at få det ud mens folk står udenfor og glor.

Selvfølgelig hvis man er paranoid, milliardær og kører meget i Vollsmose kan man overveje at lade være, hvis man er bange for at nogen skulle komme og åbne døren ;)

supergaard
supergaard Mar 6 '15

PS: Pas på med at forveksle med "Walk away lock" det er når man forlader bilen, det er ret dumt at tro den selv låser og så pludselig ikke gør det!