Loading...
dk

Navigationssystem | Tesla Forum

Milleparken2
Milleparken2 Mar 11 '15

Har lige hentet min 85D Hmmm har nu fumlet lidt med at indtaste addresser I navigations systemet. Kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der kan erstatte Æ Ø Å

Er der nogen af jer der har en ide?

Junior
Junior Mar 11 '15

Har du prøvet at holde A inde, for at give Å? Synes jeg så det nævnt herinde en gang.

Niels
Niels Mar 11 '15

du kan blot skrive Æ og Å som et A og Ø kan erstattes med et O - det fungere ganske fint.

og i øvrigt rigtigt at en af de senere opdateringer skulle understøtte lokale bogstaver ved at holde dem inde.

erecords
erecords Mar 12 '15

Hej Milleparken, 

Vil du ikke godt beskrive din oplevelse med bilen? Du må være en af de første i dk med 85 d.. 

DBH. Troels

 

Daduck
Daduck Mar 23 '15
En af de seneste små opdateringer gav mig æøå, ved at holde f.eks a inde kan jeg få å osv. Og navigationen er normalt flink til at finde hvad man skal bruge, selv om man er lidt frisk på fingrene eller bruger o istedet for ø.
Milleparken2
Milleparken2 Mar 30 '15

Mange tak for hjælpen Det virker at holde O inde (Er du ikke lid langsom far. Kom det fra min datter) Det er bare, en helt vild oplevelse, at køre I denne bil! Men den var, aldrig sluppet ud fra en Tysk fabrik! Den har en masse genial funktioner, som jeg syntes er fantastiske, og faktisk helt vild med. Men nogle gange, gør den alså bare IKKE det den skal, her er nogle enkelte eksempler: Låse op og køre håndtag ud når jeg kommer, åbne lade dæksel når jeg står der med ladestik og trykker på knappen for at vise andre hvor smart den er, den ændre selv på køre indstillinger som jeg ellers har sat op flere gange, låser display I ca. 1 minut hvis den ikke kan finde internet kanel, om aften blinder den altid ned men desværre ikke altid op igen og det kan tilsyneladende ikke styres manuelt, hvis du kommer kørende til et sted hvor der fyldt med røg og gerne vil køre recirk. Så hold ind til siden mens du finder denne function I under menu, navigationen virker stort set ikke men har nu installeret en garmin I forruden (ser lidt dumt ud), Faktisk minder bilen mig om goe gamle windows dage når man havde fremed software installeret = Crash genstart. Nå men for mig, er bilen også bare et stykke legetøj :-) og hvem ved, måske får de løst de fleste problemer.

Comeback
Comeback Mar 30 '15

@Milleparken2 alle de ting du har nævnt ville jeg fejlmelde til Tesla, på nær GPS den bliver forbedret med 6.2, jeg havde samme problem med ladeporten, men den fixede tesla på 5 min, husk du også kan benytte din nøgle til at åbne porten, ved at trykke på bagenden i 5 sek. 

Teslasse
Teslasse Mar 30 '15
Det var da lidt af en opremsning af småproblemer. Det lyder da for dårligt at det står så skidt til. Er det generelt, eller har Milleparken2 bare fået en mandags il?
Werge
Werge Mar 30 '15

Jeg er overbevist om at mange af disse problemer skyldes de net problemer vi er mange der oplever i disse dage. Nogen (mig selv inkl) har held med at få det til at virke ved at slette de WIFI opsætninger vi har lavet og derefter reboote bilen, men det ser desværre ikke ud til at virke for alle, men prøv det.

Personligt har jeg haft bilen siden 9. december og kørt 8.000 km. Jeg har INGEN problemer haft ud over de to gange der har været problemer med nettet i bilen. Det er desværre noget der genere rigtig meget, da mange funktioner i bilen er afhængige af netop net. Jeg bruge fx app'en hver morgen til at varme bilen op, og selvfølgelig navigationen, primært via kalender funktionen som jeg er MEGET tilfreds med.

Ærgeligt Tesla ikke tager net problemet mere seriøst, da det giver rigtige mange sure opstød fra mange af os. MEN tro mig, når det virker ordenligt igen, så bliver vi alle igen glade og positive - og Mileparken2's Garmin kan komme tilbage i skuffen hvor den hører til....

Lad os alle smile og køre en tur, med eller uden Garmin, bare kom ud og kør.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 30 '15

@Werge

Skønt med et positivt indlæg. Dem burde vi havde nogle flere af. Lad os håbe at alle småproblemerne snart bliver løst. God dag til jer allesammen :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 30 '15