Loading...
dk

Next-Gem bagsæder væk (igen?) | Tesla Forum

Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

Ser lige at next-gen sæder nu koster 20k i stedet for 28k, til gengæld er det kun forsæderne der bliver next-gen. Bagsæderne er de almindelige.

Gad vide hvorfor det er lavet om? Problemer med produktion, børnesæder (der var en herinde der linkede til en norsk tråd at det var svært at finde børnesæder der passede), eller andet?

Jeg har bestilt med next-gen bagsæder også, men nu overvejer jeg da om jeg skal høre Århus (hvis de engang gider ringe tilbage), om jeg kan få lavet det om til de almindelige bagsæder. Der kommer til at gå mange år før bagsæderne ville skulle blive brugt dagligt alligevel, og så er det måske rarere at have standardsæderne (og bedre udsyn gennem bagruden), og spare de 8000 kr ?

LarsR
LarsR Mar 19 '15

De blev droppet fordi det er svært at lægge bagsædet ordentligt ned, når man har Next-Gen bagsæder. Måske har de løst problemet?

Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

Jeg tænker ikke de har løst problemet, hvis de vælger at droppe bagsæderne nu?  :) De var mulige da jeg bestilte for en uges tid siden, men nu er de der ikke længere. Så derfor hælder jeg egentlig til at få ændret min bestilling og få almindelige bagsæder i stedet, som der tilbydes nu.

Hookmaker
Hookmaker Mar 19 '15

@Klaus_, det ville jeg IKKE gøre hvis jeg var dig, det nye NextGen bagsæde er milevid forbedring ift. den gamle "bænk"!

Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

@Hookmaker... hmm, interessant.  Min tanke om at få "bænken" i stedet var:

* Ingen skal sidde på bagsæderne i særlig lang tid alligevel, de næste 5-6 år tænker jeg.
* Bedre udsyn ud af bagruden med bænken.
* Bænken kan lægges mere ned.
* Formentlig nemmere at placere banesæde på bænken end next-gen sæderne. Men i min søgning efter indlægget på det norske forum der nævnte problemet, fandt jeg et indlæg der påstår det modsatte:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8666.1350
"de nye baksetene fungerer utmerket med barnesete m/ isofix. vi har en cybex stol, eller to faktisk, så bilen er strengt tatt bare en 2 seter nå. Men jeg føler denne fungerer bedre med barnesete enn forgie P85."

Så hvis det ikke er noget problem (alligevel), er der et argument mindre for at skifte :)

Hookmaker
Hookmaker Mar 19 '15

@Klaus_, barnesæder kører jeg ikke med og dem ved jeg derfor intet om. Sæderne kan ikke lægges så meget (plant) ned som de eksisterende, men med mindre du skal sove i bilen permanent burde det ikke være noget problem. Du kan stadig køre med en kæmpe Ikea pakke el. lign.

MEN alle de bekymringer bliver suverænt slået af sædets karakter og komfort efter min mening. Og med en bagsæde centerkonsol, så kan bagsædet kun slås af en enkelstol som Exec sæderne.

Stuckmann
Stuckmann Mar 19 '15
Klaus
Husk at der altså stadig er de høje nakkestøtter i de alm. Bagsæder. Så du får ikke samme udsyn ud af bagruden som i de "gamle" teslaer . Udsynet er ca det samme om du har next gen eller bænk på en ny bestilling
Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

Så kan jeg jo stryge det argument også (udsynet)  :)  Og med Hookmaker's "milevid forbedring", tænker jeg at det er bedre at holde fast i next-gen bagsæderne, trods alt.  

Stuckmann
Stuckmann Mar 19 '15
Ja behold dem. Men hvis du alligevel fortryder aftager jeg gerne dine bagsæder og så kan du få min bænk.. Har en 85D på vej men den får kun next gen forstole.... Så hvis du fortryder og de er sorte så giv besked og vi kan hurtigt finde ud af noget
Klaus_
Klaus_ Mar 19 '15

@Stuckman, bytte nextgen bagsæder for en front-motor? Hehe.

Jeg skal nok råbe højt herinde hvis jeg fortryder :)

Stuckmann
Stuckmann Mar 20 '15
Bliver ikke nødvendigt har fået bekræftet at det er med next gen bagsæder
Klaus_
Klaus_ Mar 20 '15

Så håber vi de er gode :)

lysmanden
lysmanden Mar 21 '15
Hold fast i next generation bagsæder. Der er stor forskel. Det er ikke meget der er i forskel på udsyn i bagruden og det er nok også vigtigere for trafik sikkerheden at i kigger ud af forruden. Desuden kan i aktivere bAk kamera imens i kører hvis i skulle have brug for at se hvad der sker bag bilen ( eller ansigts udtrykket på ham i lige har giver baghjul )