Loading...
dk

Hvordan fjerner jeg dette? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
<p>Har netop haft bilen under kærlig og kyndig behandling hos Morten hos Detailing Bilpleje i Odense og sikke et resultat :-) Er supergodt tilfreds med resultatet, men Morten gjorde mig opmærksom på at der sidder rester af hvad der kan ligne polermiddel på den nederste plastdel. Han sagde at han havde prøvet at fjerne det men uden resultat. Jeg har også forsøgt mig med blandt andet grundrens som ellers normalt er meget effektiv mod denne type belægning men det hjalp heller ikke...Nogen der har et bud på hvad der kan fjerne det? </p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 28 '15
Junior
Junior Mar 28 '15

Kan vi se et billede af det?

SQLCPH
SQLCPH Mar 28 '15
Det har jeg også på min. Både nederst og ved gummilisten ved den bagerste del af pano taget. Det ligner rigtig nok noget lakforsegler eller voks de har pladret ud over det hele. Jeg har ikke selv gjort forseglet endnu da jeg først skal have Morten detailing behandling d 20 april. Håber det kan fjernes!!!
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Hmm. Det kan det desværre ikke! :-(
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Tak så er den bestilt :-)
MDamm
MDamm Mar 28 '15
Anytime, Magicsponge er også god til skomærker på dørlisterne, men se de forskellige guides på bilvask.nu han har sgu styr på det...
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 28 '15

Det kan fjernes med en speciel svamp, men jeg har ikke flere før på fredag :( Alternativt kan de købes i harald nyborg) en billig version dog, men den kan sagtens fjerne det.

Kristian Mortensen : hvis du kan vente til efter fredag har jeg svampene hjemme og så kan jeg fjerne det uden beregning

 

 

(måske vi skulle sende en kasse til tesla) LOL

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15

super idé :-)

DerHansi
DerHansi Mar 29 '15

Hmmm Morten : Det skulle du måske sørge for du altid havde på lager, så kunderne ikke skriver herind om det ????????

Bare et forslag

Der Hansi

Junior
Junior Mar 29 '15
Citat fra DerHansi

Hmmm Morten : Det skulle du måske sørge for du altid havde på lager, så kunderne ikke skriver herind om det ????????

Bare et forslag

Der Hansi

Nu kan det jo være, at Morten havde bestilt dem hos sin leverandør i god tid, inden han løb men at de var udsolgt derfra og det dermed ikke var hans hensigt at løbe tør selv ;-)

Niels
Niels Mar 29 '15

jeg går ud fra de speciele svampe, er de der hvide tætte svampe som "krymper" når man bruger dem (ved ikke hvad de hedder) - købt en gang 10 stk af dem, og de har været super - de lige som "suger" alt til sig - tænkte på dem lige med det samme da jeg så billedet.

da de suger alt til sig og lige som krymper, holder de ikke evigt


Er nu i gang med den sidste så vil gerne vide hvor man køber dem og til hvilken pris - dem jeg købte var så vidt jeg husker fra Lidl og her havde de dem kun som spot vare - tror jeg så dem i slivan i sidste uge, men her var prisen 20 kr/stk, hvilket jeg finder lidt højt.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Mar 30 '15
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 30 '15

Der hansi.

 

Skal jeg være helt ærlig så er det ikke Det min opticoat behandling går ud på.! Jeg skal coate en bil og ikke rette begynderfejl fra tesla. Når det så er sagt, så bruger jeg faktisk halvdelen af den tid jeg har sat af på opticoat til at rette fejl der ikke burde have været der fra begyndelsen. Inden for den sidste månede har jeg opticoated 3 fabriksnye skodaer. Disse stod perfekt og flot klargjort ved levering uden fejl. Flovt

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Mar 30 '15
KS
KS Mar 30 '15

@Morten: Har her til aften skrevet en LANG mail til en af topcheferne hos Tesla i USA, og givet udtryk for den ringe tilstand mange af bilerne bilver leveret i. Han har lovet at gå videre med dette til QA og logistik ansvarlige internt, for de syntes også selv det er flovt.

Fik svar i løbet af mindre end 1 time!

Forummets indlæg er redigeret af KS Mar 30 '15
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Mar 30 '15

Fantastisk ken. Det var hurtig respons fra tesla. Vil elsker jo det firma, derved bare endnu mere frustrende hvordan det går galt et eller flere steder i "kæden" 

Klaus_
Klaus_ Mar 30 '15

Godt initiativ, Ken.

Jeg er dog imponeret over hvor let I allesammen har det med at få fat i Tesla-folk. Synes godt nok jeg kæmper en kamp om at få en reaktion ud af Århus når jeg henvender mig, måtte sågar køre derop i sidste uge før en af dem ringede tilbage (som så var samme aften). Det eneste jeg ville var at foretage et par opgraderinger på min konfiguration, men nu er bilen sat i produktion uden tegn på at mine ændringer er effektueret :( 

DeaconWP
DeaconWP Mar 30 '15

Nu er Ken jo lidt speciel.

Vi ved jo, at han er seriøs, velvidende og vel argumenterende. Vi lytter, når Ken skriver.

Og det ved de jo også ved Tesla. Så når han skriver, så er de seriøse.

Så også et godt gået herfra. 

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Mar 30 '15
KS
KS Mar 30 '15

@DeaconWP og Klaus_: Jeg har brugt meget tid på at bygge netværk med Tesla, og da jeg var blandt de første der fik leveret i DK overhovedet, så kender de mig ganske glimrende. Speciel :-)

Går op i detaljerne og vil have en bil der er i orden, og var lidt uheldig i starten, men sådan er det jo at være beta-tester på nye produkter. Derfor har jeg været forbi en del gange for at få "fixet" den gamle, både med DriveUnits og batteri m.v.

Så derfor har jeg glimrende forhold til især de ansatte hos Tesla herhjemme (som alle kender mig - både på bil og personlighed), men også fået skabt et par kontakter i USA.

Har altid været positiv i min kommunikation til dem, og prøvet at hjælpe så godt jeg kan. Derfor, hvis jeg føler at der kan gøres noget bedre, eller at noget ikke er som det skal være, så kontakter jeg dem med forslag til forbedringer.

 

Nu er lakken et at de områder jeg har kontaktet dem omkring, og jeg håber at den er bedre i USA end herhjemme, for jeg er sikker på at nogle af de issues vi ser her er transport relaterede. Og da de ikke selv kan fixe det på den tid som de har til en klargøring, så er det godt at vi har Morten, til at lave vores biler perfekte!

 

Skal til Morgen på fredag, så har nogen brug for svampe til at rense voks af, så sig til - jeg tager gerne med til Sjælland. Kører desuden over Fyn næsten ugentligt, så kan sagtens svinge forbi Morten og hente supplies, både svampe, vaskemiddel og håndklæder til aftørring til de sjællandske kunder?

120281
120281 Mar 30 '15

Jeg skal selv ud til bilvask.nu her senere i dag og hente spand, handske, håndklæde, sæbe (før og under agten :-)

Er Morten vaskemiddel og håndklæder bedre en dem her:

http://shop.bilvask.nu/forvask-med-skum-5liter

http://shop.bilvask.nu/autoshampoo

http://shop.bilvask.nu/vaskehand-i-lammeuld

http://shop.bilvask.nu/microfiber-handklaede

 

Hookmaker
Hookmaker Mar 30 '15

Har prøvet flere, men der er kun ét håndklæde der dur til aftørring: Mortens gule! Men efter at være rykket op i "D" går jeg over til denne her fætter i stedet...;-)

http:///...laster/prod_992.html

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 30 '15
Sider: 1 2 »