Loading...
dk

Luft affjedring | Tesla Forum

lysmanden
lysmanden Mar 30 '15
Hej venner
Skal hente min p85di morgen. En ting er at jeg knap glæder mig til at hente den efter at læse om alle de brugers erfaringer med ridser, hvirvler i lakken, løse lister, døre der ikke lukker lige, træk fra vinduer, fugt i baglygter osv.

En anden ting er at jeg virkelig er blevet i tvivl om jeg har bestilt den med det rigtige udstyr.
Sælgeren sagde at luft affjedring kun bruges når man skulle køre i sne eller på grus vej.

Hvad er jeres efternøler med den. Er det noget i bruger til hverdag eller spild af penge? Har det nogen fordele hvis jeg skal have 22" på? Eller bruges den kun som sælgeren fortalte, når der er ujævnt terræn eller meget sne?.

Har virkelig lyst til at sætte den til salg og bestille en ny model
kajakaj
kajakaj Mar 30 '15
Jeg bruger luftaffjedringen dagligt ved bump indkørsler o.lign. ville ikke undvære det.
Empty
Empty Mar 30 '15

Bruger også højdejusteringen dagligt, vil bestemt ikke undvære den feature.

Og andet stort plus er at man kan hæve den når man parkerer næsen ind mod en høj kant, så slipper man for en ridset front spoiler.

Forummets indlæg er redigeret af Empty Mar 30 '15
lysmanden
lysmanden Mar 30 '15
Hvor meget kan man hæve den? Jeg har lidt ryg problemer og svært ved at komme ud af bilen. Vil det kunne gøre en forskel hvis man hæver den når man skal ud eller er det begrænset hvor meget man kan hæve den?
Bruger i det også til når i kører motorvej osv? Hvori gør det en forskel for jer? Jeg kører mest motorvej / landevej og begrænset med by kørsel.
God pointe EMPTY med fronten og høj kant. Øv havde sælgeren nævnt det istedet for så havde jeg krydset det af ved bestilling
Comeback
Comeback Mar 30 '15

@lysmanden jeg har selv rygproblemer, og det hjælper mig meget at kunne hæve den, jeg har ikke det nøjagtige antal cm men jeg mener det er 8 cm, jeg ville ikke unvære det, jeg har også fattigmands modellen S60 og med luft har jeg længere rækkevide på motorvej (bilder jeg mig ind) min er sat til lav ved hastighed over 80km/t

Lau
Lau Mar 30 '15

Til dine andre kommentarer om lak og lister, så hentede jeg min i weekenden og fik en snak med en af deres klargøringsteknikkere. De har travlt derude, men det gør virkelig hvad de kan og hvis der er noget fikser det det så hurtigt som muligt. Min vhid S stod fantastisk flot og lister og frunk så smukt ud. Listerne kan også nemt rettes til.

Jeg var lige derude i dag og fik endnu en snak, jeg kan kun sige at de er virkelig flinke og jeg er sikker på at hvis der skulle være noget skal de nok få styr på det.

lysmanden
lysmanden Mar 30 '15
Øv. Salt i såret. Det er hvad jeres læsning er ;) <br />
Nå men bilen er købt, betalt og skal hentes i morgen, om jeg vil det eller ej.<br />
Det er endnu mere irriterende at læse som Comeback skriver at det hjælper på ryggen. For en ting er udseende og en anden ting er mit gamle kadaver. Jeg er ikke så nervøs for afstanden. <br />
<br />
Comeback. Så er det ihvertfald fsttigmand med stil!!!!,
Er der nogen der ved om det kan efter monteres?<br />
<br />
Lau: det er god læsning. Jeg ved også godt de har travlt med levering inden kvartale regnskab. Så håber virkelig de har tid til at sætte mig ind i bilens software
Forummets indlæg er redigeret af lysmanden Mar 30 '15
gw
gw Mar 30 '15
Jeg har alm affjedring og er super godt tilfreds. Komforten er rigtig fin synes jeg. Klarer farthumpler mm bedre end min gamle bil. Har ingen problemer med kanter og skrabe på. Det jeg tænker omkring luft er at det ser fedt ud at den kan sænkes.
lysmanden
lysmanden Mar 30 '15
GW. Tak for sin moralske opbakning. Min gravide hustru vil absolut ikke høre eller diskutere mere Tesla for idag, måned eller år. Kvoten er brugt!!!!!
Ja det er selfølgelig også en mulighed......som jeg går glip af..... Nå men jeg må prøve at følge fruens råd om at der ikke er noget at gøre ved det og jeg må acceptere tingenes tilstand. ( notat til mig selv. Når hun er i 8 mdr og alt er besværlig " acceptere tingenes tilstand")
gw
gw Mar 30 '15
Lysmanden. Når du modtager den imorgen glemmer du det tænker jeg :)
Forummets indlæg er redigeret af gw Mar 30 '15
kajakaj
kajakaj Mar 31 '15
@lysmanden. Du kan lave en brugerindstilling der f.eks hedder exit som løfter sædet til højeste stilling og kører sædet tilbage. Løfter rattet og kører det frem så det bliver nemt at komme ud
lysmanden
lysmanden Mar 31 '15
Hej kajak. Men jeg har jo desværre ikke luft affjedring på :(
Øv. Det må enten eftermonteres eller være næste gang
lysmanden
lysmanden Mar 31 '15
Hej kajak. Men jeg har jo desværre ikke luft affjedring på :(
Øv. Det må enten eftermonteres eller være næste gang
HH
HH Mar 31 '15
Citat fra lysmanden Hej kajak. Men jeg har jo desværre ikke luft affjedring på :(
Øv. Det må enten eftermonteres eller være næste gang

Jeg svingede også en del frem og tilbage i overvejelserne, men endte med at vælge det fra på grund at mulige løbende udgifter. Jeg tror absolut der er risiko for at luft affjederingen bliver det dyreste af vedligeholde på bilen. Min onkel har lige fået repareret luft ved baghjulene på hans Mercedes for ca. 30.000,-.

Det er MANGE indlæg på teslamotorsclub om forskellen i komfort med og uden luft, og de ganske få der har haft lånebiler med samme størrelse fælge og identiske dæk synes ikke der er nævneværdig forskel. Jeg har valgt at spare pengene nu og på sigt, da jeg måske vil beholde bilen til den falder fra hinanden.

kajakaj
kajakaj Mar 31 '15
Jeg kendte ikke til at der kunne komme større udgifter med luftaffjedringen før efter at vi havde bestilt. Så ville jeg nok have overvejet det. Men nu hvor vi har det er vi glade for det og evt udgifter dækkes af den service aftale vi har tegnet. Regner med at have bilen i mange år
Oreo100
Oreo100 Mar 31 '15

Det afhænger nok også hvor man kommer fra. Luft affjedring har det med at tage noget af vejkontakten. Personligt betyder det meget for mig. Andre foretrækker en blødere kørsel. 

Men reparationsomkostninger på luftaffjedring er nærmest en regel. Det er meget dyrt, men forhåbentlig dækker Teslas service det. 

Min er sat til Juli. Var lige forbi Tesla Århus idag og prøve next gen sæder. Har fået dem til at høre fabrikken om de kan nå og sætte dem på. 

Klaus_
Klaus_ Mar 31 '15

Hvis rep. af luftundervogn dækkes af serviceaftalen, burde det vel også være dækket af de normale servicebesøg man betaler for per gang?  Men servicen er jo ikke en udvidet garanti, og jeg kunne godt tro at når/hvis luften går i stykker, at det skal være en garantisag, hvis der stadig er garanti på bilen. Håber da jeg tager fejl ;-)


@torbenm, jeg krydser fingre for dig og vil anbefale at du følger op jævnligt. Jeg har forgæves forsøgt at få lavet opgraderinger gennem Århus (de tager en uge om at svare og man får ikke noget konkret svar), og nu tyder det på at min bil er gået i produktion uden mine opgraderinger. Jeg afventer dog stadig endelig bekræftelse fra deres store manager, men indtil videre er jeg ikke optimistisk. 

Oreo100
Oreo100 Mar 31 '15

Hej Klaus_

Tak, Morten fra Aarhus ville sende en mail til fabrikken idag. Håber det går, da jeg ikke engang har fået et VIN nummer endnu. Træls hvis du ikke får dine opgraderinger. Håber det går.

Ang luftundervogn, så vil mit gæt være det ikke er dækket efter 2 år. Tesla er jo ikke en gavebod, men må se hvordan de håndterer det. Og ja enig, hvis de dækker det, så skulle de også gøre det med normal service.

Klaus_
Klaus_ Mar 31 '15
Hvis du ikke har fået VIN nummer endnu, tror jeg dine chancer er ret gode, så det er jo godt :)
DeaconWP
DeaconWP Mar 31 '15

torbenm: 4 år. ;-)

Der er jo 4 års garanti på bilen.

Sider: 1 2 »