Loading...
dk

Projected range | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 1 '15

Hvorfor er det egentlig at projected range ikke kan vælges i displayet som et tredje alternativ til typical og rated range som jo i princippet er ubrugelige når det gælder en realistisk forventet rækkevidde?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 1 '15
lysmanden
lysmanden Apr 2 '15
Jeg har undret mig over hvad projektet range betyder?
Særligt fordi det tal jeg har i speedometeret er højere end det på stor skærmen?
Det i speedometeret er vel et tal for hvor mange km jeg har tilbage på tanken/ batteriet
Comeback
Comeback Apr 2 '15

Det under speedometeret er beregnet ud fra 207 w/km du har tilbage på batteriet

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Holder og lader og har regnet lidt på det. Projected range siger 210km ved 75% ladning. Ergo må det give 280 km rækkevidde ved en 100% opladning. Er det ikke lige i underkanten af den forventede rækkevidde?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 2 '15
Nommensen
Nommensen Apr 2 '15
Jeg har typisk 354 km ved 90 % - min er en P85
gw
gw Apr 2 '15
@gustavsfar 280km lyder ikke af meget. Hvad er avg energi forbrug ?
Men igen tror jeg kan komme 330km i nuværende periode umiddelbart med noget motorvejskørelse og landevej.
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Tror det var fordi at den beregnede udfra forbruget ved den forrige ladning i Rødekro. Nu på vej hjem fra Middelfart siger den 250 km projected range ved 80% ladning hvilket giver 300 km. Et tal som er mere realistisk end det tidligere som jo var beregnet ud fra turen til Tyskland med topfart på Autobahn og trunk og frunk fyldt med diverse fornødenheder:-)
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15

@nommesen
Mener du ikke 354km typical range ved 90%? Jeg mener projected range...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 2 '15
lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Jeg mener at jeg fik den op på 354 km idag ved 80 pct. Giver den mere eller mindre på et helt nyt batteri. Bilen er 2 dage gammel.
Chris
Chris Apr 3 '15
90% ladning af vores giver 346 km ved typical range.
lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Chris: typical range er det den værdi opgivet ved den grønne stolpe i speedometeret ?
lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Chris: typical range er det den værdi opgivet ved den grønne stolpe i speedometeret ?
Chris
Chris Apr 3 '15
På din mobilapp kan du se om du har valgt projected eller typical. Se vedhæftede hvor typical er valgt
lysmanden
lysmanden Apr 3 '15
Min mobil app vil ikke åbne. Hentede den igår men skal have den sletter op hentet en ny igen
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 3 '15

Tror altså at der rodes lidt rundt i begreberne. Typical range er en ting. Rated en anden og projected en tredje som ses under consumption i det store display under energy. De 2 første efter min mening ikke særlig brugbare. Derfor har jeg nu sat baren til at vise procent i stedet og bruger så projected range i forhold til specifikke destinationer. Er projected range større end antal kilometer til destinationen så når man frem til destinationen med strøm på tanken :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 3 '15
Lasse
Lasse Apr 3 '15

Typical / Rated range, giver ingen mening (overhovedet) - jeg ved ikke hvilken softwareingeniør ved Tesla der har opfundet det? For man kan ikke bruge det til noget. Da jeg kom ud til bilen i dag, stod en på ” Rated range” 450 km. Efter at havde bakket 6 m ud af  garagen, stod den på 449 km.

I går kørte jeg fra Randers Regnskov til Hjallerup en tur på 106 km. (den stod på Rated range; 170 km) - selvom jeg kørte 110 km/t på motorvejen (med 700 hk), og 90 km/t de sidste 20 km. (fordi jeg var bange for ikke at nå hjem) Var der kun 30 km Rated range tilbage på batteriet. Ja der var sol og lidt vind, det undgår man vel aldrig.

Min erfaring efter de første 1861 km er, at Teslaen P85D køre ca. 290 km på en opladning. Og så skal du overholde fartgrænse på motorvej og i byen 100 % - køre du som du vil gøre i alle andre bile, er det langt fra 290 km. Tesla oplyser 480 km rækkevidde, jeg ved ikke hvordan de har målt det. Andre der har en P85D, hvor mange Km kan i køre når bilen er ladet op? (90%)

Ellers er det en fantastisk bil ;)

Forummets indlæg er redigeret af Lasse Apr 3 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 3 '15
+1
kajakaj
kajakaj Apr 4 '15

@Lasse: Når du lige er startet bruger bilen energi på at varme batteri op til driftstemperatur, så det forklarer at 6 m bakning ud af garagen ændrer rækkevidden. Rated range svarer til et forbrug på 170 w/km og Typical range svarer til 210 w/km. Ved motorvejskørsel er forbruget højt, så Typical mode er mere retvisende for forbruget. Dit forbrug på 507 Kwh på 1861 km svarer til et gennemsnit på 272 w/km og virker rimeligt højt, men motorvejshastighed og "demokørsler" trækker op. Vores gennemsnit på 22000 km ligger på184 w/km, men det er også hovedsageligt landevejskørsel 80 og 90 km/t. Det er nok kun 5% af kørslen der har været motorvej.

Hookmaker
Hookmaker Apr 4 '15
Så fik jeg sgu skovlen under D'et! 196kwh/km nedad A13 med fuldtlastet bil og Cruise på 90...;-) jow jow den ka sgu godt!
tintin
tintin Apr 4 '15

Gustafsfar1 Hvordan får du vist procent på displayet?

Lige lidt bonusinfo hvis man som jeg forvilder sig til Læsø i en Tesla. både i Vesterø og i Østerby kan man hos, de i øvrigt meget flinke havnefogeder lade med rødt stik for 2 kr. per Kwh. Havnefogeden i Østerby måtte dog have en tur først 

Sider: 1 2 »