1G? Har du G måler i bilen? - Spøg til side, hvis du skal lave Insane start fra 0 der rykker maks. så skal batteripakken være helt driftsvarm, det er den langtfra efter 10 km ved 5-6 grader. Der være også være noget nær 100% på batteriet, såvidt jeg er bekendt dur 90 ikke. Je ghar 6.2 og lavede et par Insane starter ved SuC Randers for leden, jeg skal ellers love for tingene kom flyvende i hovedet på bagsædepassagereren og alle skreg. Jeg kigger aldrig på måleren, - ved Insane start er det nok bedst at kigge ud af forruden...;-)
@Mike2810 - nøjagtig det samme. Har dog ikke det fine måleudstyr, men der er en mærkbar forskel. Toppen af insane accelerationen er væk. Der er en fysisk mærkbar forskel og det er ikke bare fordi man har vænnet sig til det.
Der var tidligere et indlæg fra en P85 bruger som skrev at vedkommende ikke ville trade-up, da der ikke var den store forskel. Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvad han mente - men det kan jeg nu. Den han prøvede må have haft samme bug.
Har du talt med Tesla? Jeg fik dem til at trække data fra min bil i tirsdags, men har ikke hørt noget fra dem.
Interessant - håber I holder os opdateret. Nu skulle det jo nødigt være sådan at Tesla drosler effekten ned fordi de er bange for deres DU's. Det burde de have tænkt på og så har vi ikke fået det produkt vi har betalt for.
lige foretaget den mest videnskabelige test jeg kan forestille mig: Min datter på 11 år inviterede en veninde og hendes lillesøster på 7 år til en tur - jeg gav pedalen et los og der var ikke et pip fra bagsædet - det er helt tydeligt at 'insane' er væk
min datters konklusion; "det var sgu' pinligt far, den kan du godt sælge igen"
Den er nu fejlmeldt via Holland - en lidt underlig samtale. Det er godt nok svært at forklare at den er hurtig, men at den ikke er sindsygt hurtigt fra start mere. Han kunne ikke se nogle fejl, så nu må vi se hvad Kastrup siger.
@Hookmaker .. Det kan være der er indbygget End Of Life counter på Accellerationer, 50 i første måned af ejerskab, derefter 13 pr. måned og efter 3 måneder har du kun brug for 1 om måneden, da du ikke skal imponere vennerne mere og behøves ikke brænde mere batterigaranti/DU af :-)
SDC - Det er en Software-Defined-Car :)
Jeg fik i øvrigt at vide af en menig Tesla ansat, at nogle opdateringer kunne de foretage selv mens andre krævere min accept til installation .. skræmmende tanke, hvis det er rigtige de piller i opsætningen uden jeg ved det.
Glæder mig til at høre hvad I finder ud af med "Insane" Accellerationer, og hvad Tesla motors kan finde på at sige om det :)
/Ulrik
Har oplevet at min P85D efter opdatering har fået en tendens til hjulspin på baghjulene som om der ikke er træk på forhjulene. Er der andre der har oplevet noget lign.?
P85D bliver solgt som en bil med 700 HK, 0-100 på 3,4 sekund og en tophastighed på 250 km/t. Disse data var med til sælge bilen til mig.
Det viser sig nu, at bilen har aldrig kunne kommer over 210 km/t. Bilen yder kun de lovede hestekræfter, når den er helt varm, solen skinner og der er medvind, samt der skal være 100% strøm på for at yde det lovede antal HK og accelerationer.
Synes det er lidt et anti klimax at komme på arbejde, og kollegaer gerne vil prøve en vild acceleration, at skulle komme med undskyldninger, hvorfor bilen ikke lige kan yde som forventet.
Har Tesla noget sted informeret deres kunder om at bilen, kun teoretisk lever op til de lovede data. Hvis ja, er der nogle der ved hvor disse findes. Der bør ligge en momentkurve, ligesom der gør på almindelige biler.
Hvis der ikke gør, forstår jeg ikke Tesla tør melde sådanne tal ud. I USA er jeg sikker på folk kan trække Tesla i retten for at sælge en bil som ikke lever op til specifikationerne.
@Claus .. Prøv at læse det her hvis du har tid :)
http:///...ld-have-an-asterisk-*-next-to-it-Up-to-691HP
/Ulrik
@Lysmanden
Har opgivet at høre netradio. Som du nævner "Lacker" den (siger min 9 årige datter det hedder) Altså den kan ikke følge med live streaming.
@Lysmanden .. det er ikke normalt, at skærm og konsol skal gå kold hele tiden .. Det har virket for os i 1 år uden de store problemer, udover 2 x ca. en uge hvor der har været problemer med ISP iflg. Tesla, første gang virke 3G ikke i Jylland, men kun på Sjælland .. prøvede det selv, hvor det virkede ved udkørsel fra Færgen :)
Et par gange har det været nødvendigt at boote Konsol .. men ikke specielt tit.
@Egernmus
Tak for link. Læste det første indlæg, og lige mine ord. Tråden er på mere end 30 sider, så hvis nogle har fundet de vise ord, glæder jeg mig til et referat. :)