Loading...
dk

Ny 70D og nye specs på 85D, 428 heste | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 Apr 8 '15

Så kom der en ny 70D plus 85D nu er 4.4s 0-100 og 420 heste (dk tesla opgiver det lidt anderledes, 428 heste og 4.6).

Min 85D som ikke er i produktion burde også blive lidt billigere med de nye priser. 

Oreo100
Oreo100 Apr 8 '15

Næh, tech pakken er nu splittet op og noget en del af interiørpakken

Torben_E
Torben_E Apr 8 '15
Citat fra torbenm

Så kom der en ny 70D plus 85D nu er 4.4s 0-100 og 420 heste (dk tesla opgiver det lidt anderledes, 428 heste og 4.6).

Min 85D som ikke er i produktion burde også blive lidt billigere med de nye priser. 

Hej Torben, det med "heste" er forskellen mellem Metric hp (736W) og Mekanisk/Elektrisk hp (746W).

I Europa bruges Metric i US Mekanisk/Elektrisk derfor er der forskel (lidt forvirrende 1).

Mht 4,4s vs. 4,6s. Dette er 0-60 mph vs. 0-100 km/t. 100 km/t = 62,1 mph så de er lige hurtige men forskellige hastigheder (lidt forvirrende 2).

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 8 '15
Oreo100
Oreo100 Apr 8 '15

Ah yes. Self. Sjovt jeg sidder faktisk 1km fra tesla fabrikken lige nu. Har overvejet og ringe og få en tour hvis de kan.

Men gad vide hvad der sker for os der har bestilt en 85D med den gamle tech pakke. Får vi en hurtigere 85D med den samme techpakke til den samme pris. Jeg har skrevet til dem

Torben_E
Torben_E Apr 8 '15
Citat fra torbenm

Ah yes. Self. Sjovt jeg sidder faktisk 1km fra tesla fabrikken lige nu. Har overvejet og ringe og få en tour hvis de kan.

Men gad vide hvad der sker for os der har bestilt en 85D med den gamle tech pakke. Får vi en hurtigere 85D med den samme techpakke til den samme pris. Jeg har skrevet til dem

Hej Igen

Hvis du er i Fremont så kør forbi. Prøv at lave en aftale. Jeg har mailet med Tim McCann som står for kundeturene. Jeg var i San Diego i sidste uge og ville besøge fabrikken med den var lukket ned i 14 dage så det blev ikke til noget.

Torben_E

Oreo100
Oreo100 Apr 8 '15

Takker. Ja tror jeg vil når arbejde er overstået. 

Teslasse
Teslasse Apr 9 '15

Jeg venter også på en 85D og er derfor også spændt på hvilke specificationer den kommer med. Hvad er kotume hos Tesla? Får vi også 428 hk, eller bliver vi spist af med de gamle motorer på 390 hk (hvis de da ikke er de samme)?

@Torbenm, hvornår bestilte du og hvad er leveringsstatus?

Lasse

JesperH
JesperH Apr 9 '15

Jeg fandt dette på det amerikanske forum i går. Som det fremgår, så burde alle 85D ejere have eller få 428 hk via softwareopdatering og dermed præstationer som er på niveau med sidste års Performance-model. Håber det kan bruges :)  /Jesper

@Jolinar, I have an S85D on order for delivery in May. When I saw the change in the horsepower and speed specs this morning (after seeing the old specs in the Tesla store yesterday) I call HQ. The young man who talked with me confirmed this is a software upgrade that is to be shared across the S85D fleet. Our horsepower will be raised and our 0-60mph times will come down from 5.2 seconds to 4.4 seconds.

Additionally, some of the option packages have had their content shuffled with price changes to correlate with those changes.

He was very clear that my car's options would be honored, as originally specified. If I want to change to the new packages I would have to re-order (with associated additional delay in delivery and price changes, mostly upward). I assured him I was happy to take her as she is currently specified and priced. The added performance is, apparently, a typical Tesla benefit... it gets better, even before I get it!

JesperH
JesperH Apr 9 '15

Jeg fandt dette på det amerikanske forum i går. Som det fremgår, så burde alle 85D ejere have eller få 428 hk via softwareopdatering og dermed præstationer som er på niveau med sidste års Performance-model. Håber det kan bruges :)  /Jesper

@Jolinar, I have an S85D on order for delivery in May. When I saw the change in the horsepower and speed specs this morning (after seeing the old specs in the Tesla store yesterday) I call HQ. The young man who talked with me confirmed this is a software upgrade that is to be shared across the S85D fleet. Our horsepower will be raised and our 0-60mph times will come down from 5.2 seconds to 4.4 seconds.

Additionally, some of the option packages have had their content shuffled with price changes to correlate with those changes.

He was very clear that my car's options would be honored, as originally specified. If I want to change to the new packages I would have to re-order (with associated additional delay in delivery and price changes, mostly upward). I assured him I was happy to take her as she is currently specified and priced. The added performance is, apparently, a typical Tesla benefit... it gets better, even before I get it!

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 9 '15
Hvad så med dem (os) som har bestilt og tror at vi har en s 85 med 385 HK. Har vi nu reelt 367 HK eller hvordan?
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 9 '15
Teslasse
Teslasse Apr 9 '15
Tusind tak Jesper. Jeg elsket det her koncept, hvor bilen bare bliver bedre og bedre for hver update.
FLK
FLK Apr 9 '15

@Gustavsfar1: Jeg har talt med Anna hos Tesla idag - hun undersøger og vender tilbage. Jeg stod selv og vaklede mellem S85 og S85D ved bestilling - og endte med at fravælge dual motor til fordel for andet ekstraudstyr. Jeg nåede dog at undersøge forsikring på begge modeller og fik oplyst en præmie der var lidt højere på S85 end på 85D, hvilket sikkert skyldes at S85 på det tidspunkt var opgivet til 385HK mod 380HK for 85D. Gad vide hvordan forsikringsselskaberne vil styre deres priser ift. hvad Tesla er i stand til at justere i softwaren?

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 9 '15

@FLK.

Ja det bliver spændende at høre hvad de siger. Jeg har bestilt med 385 hk, og regner da bestemt også med at det reelt er det jeg har købt. Dog kan jeg godt bliv i tvivl når nu jeg har konstateret at tophastighed reelt er 200 km/t og ikke de 225 km/t som bestilt og opgivet....

Oreo100
Oreo100 Apr 9 '15

Jeg troede så jeg købte 380HK men det er så 428HK. Sådan kan det jo gå :)

Fik også dobbelt tjekket at jeg får den gamle tech pakke med elektrisk bagklap, etc. uden at skulle betale for premium pakken. 

Må se hvad forsikringen siger. 

Teslasse
Teslasse Apr 9 '15
Er der overhovedet nogle der har fået en 85D endnu? Min er gået fra sidst i maj til slut juni
Torben_E
Torben_E Apr 9 '15

Hej Teslasse

Ifølge statestikken (se anden tråd) så er der levet 10 85D i Danmark i Q1 :-)

http://teslaforum.dk/forum/topic/hvilken-model-har-du-eller-f%C3%A5r-du-frivilligt?&page=3

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 9 '15
tusla
tusla Apr 9 '15

Er der nogen der ligger inde med beskrivelsen af indhold i de "gamle" pakker? Nu er min hukommelse ikke så god, så det ville være rart at kunne se hvad man var lovet.

@Teslasse: jeg venter også på min 85D. Levering gik fra Juni til sidst maj tilbage til Juni. Nu må vi så se hvornår den dukker up.

Torben_E
Torben_E Apr 9 '15

Tusla.... min har også svinget frem og tilbage sidst maj til juni og tilbage til sidst maj. IDAG... fik jeg mail...:fra Anna

• Kære Torben
  • Jeg skrev til dig for noget tid siden, da du bestilte din Model S. Nu skriver jeg igen, for at bede om nogle informationer jeg skal bruge, for at komme videre i processen. Disse informationer skal blandt andet bruges til at indregistrere bilen, men også til at generere den endelige faktura på bilen.
  • Vær opmærksom på, at den leveringsdato der vil fremgå af din faktura ikke er den endegyldige dato.

• Leveringstid:
  • Den forventede leveringstid for din Model S er sidste halvdel af maj måned. Leveringsstedet vil være Teslas Leverings- og Service Center på Kirstinehøj 43, 2770 Kastrup.

Er du også så langt ?

De bedste Tesla hilsner

Torben_E

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 9 '15
Teslasse
Teslasse Apr 9 '15
Fint arbejde Torben. De 10 der allerede har fået, har de så fået 10% ekstra at gøre godt med?
Kan iøvrigt godt undre mig over at 10% ekstra effekt kan give ca 25% bedre accelleration. Det burde være omvendt.
tusla
tusla Apr 9 '15

Torben: Nej, desværre siger den stadig Juni og jeg har ikke modtaget nogen mail. Min er sat til levering i Aarhus - ved ikke om det har nogen betydning.

Sider: 1 2 3 4 »