Loading...
dk

Køb af Tesla S P85+ fra 2013 | Tesla Forum

jennerdreng
jennerdreng Apr 15 '15

Kære forum

Jeg overvejer at importere Tesla S P85+ fra Norge. Bilen er fra december 2013 og har alt tilgængeligt ekstraudstyr, der var muligt at tilvælge på det tidspunkt. Den er desuden opdateret på software og har fået eftermonteret elektrisk indklappelige sidespejle.

Spørgsmålet til jer er, hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg investerer i en ældre model. Jeg har læst her på forummet, at Tesla løbende forbedrer bilen og fjerner småproblemer, der har været på bilen. Er det så sådan, at jeg her får fat i en bil, der teknisk ikke er på højde med en bil fra 2015? Hvilke faldgruber kan der være ved at købe denne - lidt ældre - model?

Hvis der i øvrigt er kommentarer til det at importere bil fra Norge, er de meget velkomne også. Kan der f.eks. være overraskelser i forhold til udgifter ud over transport, syn og indregistrering?

Tak for jeres kommentarer.

kajakaj
kajakaj Apr 15 '15

Hej Jens. Vores blev bestilt i sept.13 og leveret i marts 14. Indfældbare sidespejle var ikke en option, men har været standard siden årsskiftet 13/14, så det fik vi med uden beregning. Tågeforlygter kom først senere, så det har vi ikke. Ellers lever bilen fuldt ud op til forventningerne og ingen driftsmæssige problemer efter 1 år og 23000 km. Lidt fugt i baklys - rettes ved næste eftersyn. Vær opmærksom på af hvis du investerer i ekstra sæt hjul, skal det være med Baofeng TPMS ventiler. De nye Teslaer leveret fra efteråret 2014 har adaptiv fartpilot, som selv holder afstand til forankørende. Disse kører med Tesla TPMS ventiler

DeaconWP
DeaconWP Apr 15 '15

Jennerdreng. Du spørger om overraskelser: Ved du allerede, at der er 10 % import told? Og at der skal svares 25 % moms til den danske statskasse, begge dele oveni din købspris?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Apr 15 '15
RobertJ
RobertJ Apr 15 '15

@Jennerdreng. Det er forholdsvis ukompliceret, hvis man har sat sig ind i tingene. Det er klart at man skal huske Told og Moms. Semi komplekst at finde ud af norske svenske danske regler for kørsel med prøvemærkater, tag derfor færgen over fra bergen / oslo / larvik hvad der er nærmest. Ta kontakt til en Speditør på den havn du regner med at ankomme for told afregningen. Du må ikke køre ud fra det toldfrie havneområde og skal derfor ha afregnet told og moms hos tolderen på havnen. (anses for smuleri if. SKAT). Medmindre du er kørt hjem på norske plader (se Særlig import seddel du skal udfylde for at kunne køre den hjem 'Kun Transit'). Ellers er det bare at køre forbi syn og få plader på.

Har selv valgt en tysk bil grundet de lavere transport omkostninger. Samt fik et godt tilbud på export af egen bil til forhandler. 2 fluer!

KS
KS Apr 15 '15

@Jennerdreng: Der bliver løbende lavet småting om på bilerne, og selvfølgeligt kan der mærkes forskel. Der er ikke autopilot på den gamle. Der er andre sæder, og lydisoleringen er ikke det samme. Men ellers er bilerne fra 2013 ganske glimrende, men der kan mærkes forskel. Er bilen blevet løbende vedligeholdt og serviceret, og drive units skiftet, så er 2013 en glimrende model.

KS
KS Apr 15 '15

@Jennerdreng: Der bliver løbende lavet småting om på bilerne, og selvfølgeligt kan der mærkes forskel. Der er ikke autopilot på den gamle. Der er andre sæder, og lydisoleringen er ikke det samme. Men ellers er bilerne fra 2013 ganske glimrende, men der kan mærkes forskel. Er bilen blevet løbende vedligeholdt og serviceret, og drive units skiftet, så er 2013 en glimrende model.

Pete
Pete Apr 15 '15

Hvis du jagter en P85+ har de en hvid demo stående i bredgade butikken, som de gerne vil af med. Mener den stod til omkring 750 - tænker at det tager spidsen af bekymringerne om ikke at få en nyere bil. Om det så kommer med en sæk af økonomiske bekymringer er jo op til dig : )

jennerdreng
jennerdreng Apr 17 '15
Kelas: ja, klart at der skal afregnes told og moms. Jeg har set flere P85+ til godt og vel 1/2 mill. Omregnet til dk, meget fine biler med alt ekstraudstyr, der kunne købes på det tidspunkt. Omregistreret på danske plader kommer den vel til at ende på højst 700.000 eller mindre. Og det kan man så diskutere om er et godt køb. Bilerne kan findes præcis, som man ønsker dem udstyret.
Men hvor i Tyskland har du handlet din Tesla? Og var det samme forhandler, som tog din benzin retur?
RobertJ
RobertJ Apr 17 '15

Jenner: Der er et par stykker til salg dernede, kig på mobile.de og autoscout24, lav evt. en søgeagent.

Der skal slåes til rimeligt hurtigt efter annoncen er rykket op hvis den er prissat 'fornuftigt'. Forhandlere i DE og DK slås om at opkøbe brugte for at score en god avance. Der står flere mega flotte P85 hos S&S i Weinstadt til 90t euro. Det er ikke urimeligt, men ej heller i den billige ende.

Fordelen ved tyskland må være at du 'bare' kører forbi en synshal der kan afregne afgifter. Der er flere ved grænsen og nogle ved storbyerne. Så er alt ordnet mht. import.

Er du på udkig efter en +?

jennerdreng
jennerdreng Apr 19 '15
Kelas: ja, du har ret i forhold til tyskland. Nemt at importere defra. Jeg har købt flere Mercedes og AUDI dernede.
Oprindeligt har jeg haft Tesla X i tankerne, men er efterhånden kommet i tvivl i forhold til alle de ukendte faktorer: leveringsdato og afgifter efter årsskiftet og også den endelige pris på bilen. Så jeg er ved at ændre kurs og kigger nu på S'eren i stedet. Gerne en 2014-model og med det meste udstyr.
Bentzilmer
Bentzilmer Apr 19 '15
Jeg har netop modtaget min S85 igår, fra en belgisk forhandler. Det er gået virkelig nemt, og han hjalp med at arrangere autotransport. God oplevelse, og dejligt at se at den rent faktisk er kommet hel hjem