Loading...
dk

Ny drive-unit = støj næsten væk | Tesla Forum

homer
homer Apr 18 '15

Har tidligere skrevet om at jeg var frustreret over støj niveauet i min Tesla.

Ved motorvejhastighed (130 km/t) og over, var der meget støj/rumlen/interferens lyd bagfra i bilen. 

Efter den megen skriven om lydisolering, troede jeg at det var normalen for Tesla S.

Da jeg for nylig fik udskiftet min drive unit og "body shield" (kender ikke det korrekte udtryk), var problemet løst. 

Selv ved 160 km/t og over er der langt fra den støj jeg tidligere havde. 

Bilen er nu hvad jeg havde forventet. Skønt!

Kunne være der var andre derude, som sidder med oplevelsen af, at deres Tesla larmer signifikant mere end de havde forestillet sig.

lysmanden
lysmanden Apr 18 '15
Hvad er den drive unit og Body shield? Lyder spændende
kajakaj
kajakaj Apr 18 '15
Samme her. Efter 22000 km er vores også begyndt at have en kraftig brummen fra motoren fra 90 km/t og opefter. Det er kun når den skal trække - ikke ved friløb. Skal skiftes ved service snart.
TwoChops
TwoChops Apr 18 '15
Omkring 27.000 km fik jeg en svag summen, som jeg foreholdt Tesla. De skrev mig op til en ny drive unit allerede i september '14. Af forskellige årsager kunne jeg først her 16-17/4 få tid til at komme til Kbh. I mellemtiden blev summelyden suppleret med den famøse "Klonk" lyd. Km stand nu 37.000. Har nu fået ny unit og alt er som da den var ny. Jeg er glad :-)
lysmanden
lysmanden Apr 18 '15
Men hvad er det i omtaler.?
Klaus_
Klaus_ Apr 18 '15

Motoren, lysmand :)

lysmanden
lysmanden Apr 18 '15
Ok. Så er jeg med. Tænkte det var et front skjold eller den stil

Hmm dvs nogle får skiftet motor ud efter 25.000 km.? Skræmmende læsning
Gustavsfar
Gustavsfar Apr 18 '15

Det var en kendt svaghed (manglende smøring) på relativt tidlige modeller leveret frem til sensommer/tidligt efterår 2014. Blandt andet ca. 300 norske Teslaer fik skiftet DU af den årsag.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 18 '15
Bianco
Bianco Apr 18 '15

Det er faktisk ikke motoren som er defekt, men en pakning imellem motor og reduktionsgear.

Tesla skifter bare motor+gear+inverter enheden så du kan køre videre efter et par timer.

Enheden bliver så sendt til Holland, fixet og sat i den næste Tesla der har problemet.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 18 '15

Ok så er det jo på plads :-)

Trauelsen
Trauelsen Jun 6 '15
Er den defekte pakning også skyld i den noget tydelige hvinen, som nu pga. kørsel med nedrullede vinduer i smalle gader i Sydeuropa, er blevet meget markant? Den er kun til steðe, når motoren trækker, og helt væk i friløb. Men til gengæld meget tydelig fra 0km/t.
Michael58
Michael58 Jun 7 '15

Hej Alle som ny Tesla ejer bliver man jo helt traumatiseret af at høre om disse defekte DU er. Homer kan du beskrive den lyd du hørte lidt nærmere, har lige købt en Tesla P85+ fra oktober 2014 som efter 100 km i timen har en svag rumlende lyd fra DU nærmeste som en meget velisoleret benzin motor. Var det Tesla kbh som som prøvekørte bilen og konstaterede fejl eller var det dig selv som insisterede at der var et problem. Desuden syntes jeg efter at læst hjemmeside og fået løst et par problemer at det bare er super at have et forum. En glad Tesla ejer

Claus8930
Claus8930 Jun 7 '15

@Bianco

Jeg håber da godt nok ikke, at du har ret i din melding om at de blot fikser problemet i Holland og sætter den i den næste Tesla som har problemet!

Dvs. man får en brugte dele i sin bil? Man kan på den måde have en bil der har gået 10.000 km, som får en del renoveret drivlinje tilbage som kan have kørt 40.000 km.

 

 

gw
gw Jun 7 '15

Jeg spurgte direkte ind til dette, da jeg fik at vide jeg skulle have en ny DU (1.juli). Der sagde Tesla til mig at jeg fik en helt ny, fordi min bil var så ny (6.marts 6000km). Så i det svar ligger vel, at hvis man har en godt brugt DU, så får man ikke en helt ny. De forsøger sikkert at finde en i samme KM område, og ellers har man jo 8 års garanti med ubegrænset kilometer.

Kristian70k
Kristian70k Jun 7 '15

hmm.. min DU er 6 måneder, 7 når den skal ind.. tror lige jeg tjekker med dem i morgen.. kan ske de napper en brugt til mig :) (håber jo selvfølgelig på en ny)

Bokazoit
Bokazoit Feb 21 '17
Så blev det min tur. En brummen jeg ikke kunne lokalisere men var så høj og mest tydelig ved 90+ kmt viste sig at være defekt DU. Så nu står den ved SC i Kastrup. Men er vist allerede klar i morgen. Glæder mig til t være brumme fri
Mugge
Mugge Feb 22 '17
@Bokazoit

Hvor mange km blev det så til ?


Gustavsfar
Gustavsfar Feb 22 '17

Hvordan er det at man kan se om det er en ny DU eller en renoveret DU de sætter i?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Feb 22 '17
Bokazoit
Bokazoit Feb 22 '17
Quote from Mugge @Bokazoit

Hvor mange km blev det så til ?


30000 km