Loading...
dk

Første dårlige oplevelse ang bestilling og Tesla | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Så var det min tur til at mærke dårlig service fra Teslas side. Nu var jeg ellers glad for endelig at have fået VIN. 

Som skrevet tidligere, ændrede jeg min bestilling til next gen sæder for nogen uger siden. Efter de havde lagt dem på, stod prisen på sæderne til 28k (jeg skulle betale 12k for standard dengang) og jeg spurgte dem hvorfor jeg ikke skulle betale 20k som angivet i prislisten (på dagen hvor de ændrede dem). Det kunne de ikke rigtig svare på, og 14 dage efter (og flere rykkere) finder de ud af at sådan er det bare og der er nye optioner med en anden "sammensætning". Problemet er bare da jeg lagde ordren på de nye sæder var der _ikke_ en anden sammensætning af bilens udstyr. Det eneste de kunne forslå var jeg lagde en helt ny ordre på en anden bil. WTF?

Lidt rystet over tilbagemeldingen og den ringe service. Andre der har oplevet noget ligenende?

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Med alt respekt for Tesla, så er det deres problem. Jeg har bestilt i god tro, med de priser de har listet på hjemmesiden og med deres rådgivning. I det mindste må de kunne give mig en ordentlig grund til hvorfor jeg ikke kan få sæder til prisen på hjemmesiden. Da jeg ændrede sæder (3 uger siden) var der ikke nye priser på optioner. 

At bestille igen giver ikke mening. Så er det jo en anden bil (farve, udvalg, etc). 

Nogen der kender klage muligheder i DK? eller skal man gå gennem fabrikken?

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Det er den her jeg ikke forstår:

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 Apr 21 '15
Junior
Junior Apr 21 '15

Der er intet at komme efter juridisk, men du kan naturligvis altid forsøge at klage. Tror bare ikke det vil hjælpe en sk.. da de tager forbehold for prisændringer og du endnu ikke har skrevet under på en endelig købsaftale.

Er det 8000 kr. der afholder dig fra at handle en bil til + 500.000 kr.? Kan ikke se problemet må jeg ærligt og redeligt sige. Har selv tilføjet mere til min P85D, efter jeg bestilte den og så må man betale det de forlanger eller helt undvære.

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Det er ikke prisen. Det er mere hvorfor jeg skal give 8200,- mere for sæderne end hvad de opgiver på hjemme siden. Det er jo ikke en trykfejl ;). Hvis de havde lavet en fejl på hjemme siden med priserne,  var det nemt.

Men de kunne ikke rigtig give mig en forklaring andet end at der nu var nye optioner på bilen. Problemet er bare det var der ikke da jeg fik de nye sæder på. Hvis de har lavet en fejl (feks glemt at sige der er gebyr for at ændre ting, ville det være fint).

Og self skal man ikke betale det de bare forlanger. Hvis man ikke kan forholde sig til prislisten bliver det ret svært ;). 

P85DK
P85DK Apr 21 '15

@torbenm - uden at vide om det er det som er gældende for din bestilling, så har jeg tidligere lagt mærke til prisændringer i forbindelse med NextGen sæder og mener at det har været hhv 28.200 og 20.000. Forskellen på de 2 priser har været hvorvidt om der har været NextGen bagsæder eller ej. Så hvis du har set en pris på 20.000 for NextGen har det sikkert været uden NextGen bagsæder

F.eks. er prisen lige nu 20.100 for NextGen og det er uden NextGen bagsæder

Personligt er jeg glad for at have givet 28.000 for NextGen og at have fået NextGen bagsæder

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Apr 21 '15
Klaus_
Klaus_ Apr 21 '15

Som P85DK er inde på, for de 8000 kr mere, får du også nextgen bagsæder. Den nuværende pris på 20.000 kr er kun for nextgen forsæder.

gw
gw Apr 21 '15
Sådan som jeg forstår ændringer, så kører de med de priser der var aktuelle på det tidspunkt bestillingen blev lavet, selvom priser ændre sig efterfølgende. En udfordring med de ændringer de laver for tiden, tænker jeg er at pris og indhold ændre sig på pakkerne og standard udstyr.

Men lyder somom det kunne være en fordel for Tesla at have en nedskrevet procedure for ændringer der ønskes mellem forskellige prislister de har kørt med over tid for at sikre at alle behandles ens.
Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Ja præcis. Eneste jeg egentlig efterspørger er hvorfor mine sæder er dyrere end hvad prislisten sagde den dag jeg fik dem ændret (og hvad den siger idag for den sags skyld). Om beløbet er småt eller stort er irrelevant.

Personligt tror jeg de har indført et gebyr som de har glemt at oplyse om. 

gw
gw Apr 21 '15
Havd sagde prisen på bestillingstidpunktet? Prislisten på ændringstidspunktet er ikke nødvendigvis den pris du kan få det til.
Torben_E
Torben_E Apr 21 '15

Torbenm og P85D....

For det først vil jeg starte med at skrive at jeg havde super god service ved bestillingen i januar og de efterfølgende 3 x ændringer som jeg lavede. Alle priserne var i henhold til min oprindelige ordre også det jeg bestilte efter. Fx efterbestilte vi Next gen sæder (for og bag) 27k (senere 28k). De spurgte senere om vi ville spare 8.000 og nøjes med Next gen forsæder men vi valgte at beholde bagsæderne i Next gen til de 27k. 

Uden helt at kunne gennemskue hvad timingen har været i dine bestillinger (og nu kan man jo slet ikke få Next gen bagsæder) så forstår jeg ikke helt problematikken endnu. Next gen for og bag kostede aldrig 20k de kostede 28k. Det kunne være meget svært at se da grafikken kun svagt viste den lille extra bule i siden bagpå.

Er det rigtig forstået at du er nød til at betale 28k for Next gen men ikke får next gen bagsæder ?

Er det rigtig forstået at du ikke kan/må vælge nextgen foran til 20k ?

Prøver bare at forstå... ikke at forsvare Tesla (endnu)....

De bedste hilsner

Torben_E.

Forummets indlæg er redigeret af Torben_E Apr 21 '15
HH
HH Apr 21 '15

Tesla køre med prisbog på bestillingsdagen, på godt og ondt.

Dvs. hvis du ændre konfiguration efterfølgende, gælder prisen for tilkøb på dagen hvor du bestilte. Det er jo dejligt i tider hvor priserne stiger, men ikke så dejligt når priserne falder. Det er meget konsekvente med dette, hvilket vel gør det rimeligt fair da priserne for det meste har været stigende.

Jeg vil give dig ret i at det ikke er helt fair at købe next gen forsæder alene til "gammel" ekstra pris på ca. 28.000, da den gamle pris i en periode var for både for og bag sæder. Ekstraprisen var dog også for forsæder alene i et par uger hvis jeg ikke husker helt forkert. Jeg har selv været i samme situation, men fik også bagsæder. Hele "sæde" situationen er dog noget lagt ude efterhånden.

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Problemet i min situation er dog at prisen på de nye sæder på bestillingdagen (den dag hvor jeg fik dem ændret og de dukkede op i design studio) også var 20k og ikke 28k. Jeg har ikke på noget tidspunkt bestilt til 28k. Forstår det simpelthen ikke. Men det gør Tesla så heller ikke. 

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Torben_E

Ja de har 2 gange bekræftet det _kun_ er forsæder. Hvilket jeg også betilte (til 20k). Derfor jeg brokkede mig til dem 1 time efter da prisen var 28 i design studio (og deres prisliste viste 20). Efter 14 dage kom der et vagt svar om noget omkonfiguration og jeg bare kunne bestille en ny bil.

Torben_E
Torben_E Apr 21 '15

Torbenm... forstår jeg det ret at du bestilte til 20k. De bekræftede med 28k og nu får du ikke engang Next gen bagsæder ?

Med andre ord kun next gen forsæder til 28k ?

Torben_E

Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Hej Torben_E,

Den eksakte procedure:

1. Bestiler bil og bekræfter med normale sæder

2. Spørger Tesla om man kan ændre til next-gen for så vil jeg kører til århus og prøve dem

3. Det kan man godt siger de, og jeg bestiller next-gen (på det tidspunkt stod de til 20k..der var bagsæderne allerede væk fra programmet)

4. Tesla kommer til bage og siger de har rettet min ordre. Men i design studio står min pris nu som 28k

5. Jeg spørger dem om det inkluderer bagsæder for det vil jeg ikke have. De siger det kun er forsæder, men forstår heller ikke selv prisen så henviser til en dame i London

6. Hun ringer (efter 2,5 uge) og prøver at forklare (kan høre hun også er en anelse flov over situationen). Hun spørger til sidst om jeg kan lide nogen af de nye farver for så kan jeg bestille en helt ny bil

Underligt.

gw
gw Apr 21 '15
Mellem punkt 1 og punkt 3 kan prisen være blevet ændret. Du får dem til den pris de var sat til ved punkt 1. Dvs hvis du forholder dig til hvad du så i designstudio ved punkt 3 af pris så er det forkert(medmindre de kører samme prisliste på de to tidspunkter)
Oreo100
Oreo100 Apr 21 '15

Gw, forstået. Men på det tidspunkt var der også bagsæder. 

Lige meget hvordan man vender og drejer det, så synes jeg det er en ringe. Jeg vil godt give 28k hvis de giver bagsæder med som det var ved #1. Men det kan de ikke mere.

gw
gw Apr 21 '15
Så tænker jeg du skal gå videre med sagen. Kan godt forstå du ikke vil give 28k så
Torben_E
Torben_E Apr 21 '15

@Torbenm

Ja det er dårlig rådgivning og langsom opfølgning. Og jeg syntes det er underligt at du kan bestille til 20k og de bekræfter med 28k for den samme varer men der kan selvfølgelig have været et uheldigt overlap som du er blevet "ramt" af.

Nu forstår jeg godt at du har fået en dårlig oplevelse med bestillingen.

Mvh

Torben

Sider: 1 2 »