Har den seneste uges tid talt med Ken om samme Tesla problematik med produktbeskrivelse ved køb og hvad der så bliver leveret til kunden. Denne tråd har samme agenda og er ment som et tillæg D-ejere tråden.
Hej Alle S60-ejere
På mit første road trip for ni måneder siden, opdagede jeg at opladning tog meget længere tid, end det som Tesla oplyser i deres produktbeskrivelse ved min bestilling og som nye S60 kunder fik frem til 70D blev lanceret:
Det jeg oplever er, at det tager ca. 50% længere tid end hvad produktbeskrivelsen ovenfor viser, selv under de bedste forudsætninger. Hvis jeg havde vidst det under bestillingen, havde jeg valgt 85 modellen.
Den anden og mest kedelige del er, at Tesla ikke vil gøre noget ved det, så de 8 års batteri garanti dækker altså ikke design fejl eller dårlig batteri kvalitet som bliver leveret i sin nye bil, men hvad kan man så bruge garantien til? Batteriet er trods alt den vigtigste og mest omtalte del i bilen mht. holdbarhed og kvalitet.
Jeg er meget uforstående over Teslas håndtering af sagen samt at produktbeskrivelsen ikke blev ændret på S60 bestillings siden under hele forløbet. Jeg synes det er min pligt at oplyse om disse fejl/mangler nu hvor Tesla ikke gør det.
I velkommen til at bidrage jeres oplevelser med ladning og meget gerne bidrage med en 0% til 51% test (ingen stander deling, varmt batteri: 100+km kørsel (løb nu ikke tør ;-) ) og a/c slukket under test, evt. andre voodoo tricks?). Noter tid, sted og stander nr. samt antal minutter for at nå til de 51%. (evt. start og slut billeder).
Interesserede melder til i tråden.
Tråden er KUN for at diskutere S60 SC ladning og dens manglende batterikvalitet, øvrige mangler fra Tesla bedes oprettes i den oprindelige tråd fra Ken eller i sin egen tråd.