Loading...
dk

Pris på at få installeret 400v 16a stik derhjemme ?? | Tesla Forum

KimVonDerlich
KimVonDerlich Apr 30 '15

Kære forum

Jeg skal have trukket et stik udenfor på mit hus, og eltavlen sidder på førstesal. Ergp skal det jo "igennem" huset og ud et sted. Har i alle der har såden et stik været det igennem ?? Og hvad hvis man vil "leje" en opladerboks..skal det så også komme trækkes fra eltavlen i huset ?? jeg har så ca 20 meter fra hus til Carport....

VH Kim

DeaconWP
DeaconWP Apr 30 '15

ja, det er det samme for de fleste.

Fra din eltavle, eller fra din måler, skal der trækkes et kabel med kraft (3 X 400 Volt) til det sted, hvor du vil lade din bil.

Uanset om det er med lejet ladeboks eller blot et stik i væggen ude i carporten..

Afhængig af den strømstyrke, som du skal bruge, skal kablet dimensioneres efter det.

Enhver elektriker kan hjælpe dig.

Du skal blot oplyse:

Hvor mange ampere du skal bruge, så kan han dimensionere det efter dit behov.

Der kan dog være nogle begrænsninger i den strømmængde du har til rådighed, så fortæl mig lige, hvad for en bil med hvilken lader, du har købt.

SQLCPH
SQLCPH Apr 30 '15

Regn med ca. 4000 kr inkl moms for ny gruppe, kabeltræk og opsætning af stik.

Husk at få opsat en 20A gruppe så du ikke trækker maks (16A) på gruppen medmindre du selvfølgelig har dobbeltlader? Så er sagen en anden...

Kabel fra tavkle og rødt CEE 16 A stik er det de fleste skal igennem ja hvis de vil lade med 11 kW hjemme.

Du nævner ladeboks, vil du afregne med en udbyder? Kræver et abb. har ikke regnet på det da vi bor i lejlighed, men de fleste har blot et rødt 16 A stik og så måske en aftale om billig el om natten hos et el-selskab som nettopower.

vh Søren (elektriker men ikke udførende længere)

KimVonDerlich
KimVonDerlich Apr 30 '15

@Deacon & SQLCPH

Jeg har købt en brugt S85 som jeg får leveret på onsdag, og havde egenlig bare tænkt mig at få et CEE 16A stik enten på ydersiden af mit hus, og så trække et 25 forlængerkabel når jeg ville oplade hjemme.. Min carport er helt ud til vejen, og vil helst ikke have strømtyve ;-)

At jeg nævnte Ladeboks, var mere fordi jeg ikke viste hvad der var med i deres instaleringspriser..

Jeg har et CEE 16A stik på mit arbejde og kører ca 20 km dagligt, maks 10 K om året, så ved ikke hvor "stort" setup jeg vil investere i hjemme..

Nommensen
Nommensen Apr 30 '15
Hvis du kører så lidt - så ville jeg kun benytte 16A på arbejdet - det vil jo fuldt dække dit opladningsbehov
MartinPedersen
MartinPedersen Apr 30 '15

Kan du ikke placere en tænd/sluk afbryder i en lille boks med nøgle til?

DeaconWP
DeaconWP Apr 30 '15

KimDerlich. Som Nommensen. Spring egen installation over. Det er spild af penge. I dit tilfælde.