Loading...
dk

When in Doubt.... | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard May 4 '15

Ask T:Forum...   ;)

Nu har jeg vejet frem og tilbage, tænkt, overvejet, prøvet, kysset med flere af dem og er stadig i tvivl.... derfor kast lidt anderledes lys over mit dilemma;

A. Sommerfælge 19/21
(19" bedre range, nemmere styring, mindre lyd)
(21" fylder skærme ud pænere, større streetcredit)
B. Mørke eller Crom Turbine Tesla fælge

Billede af TSM vedhæftet.

Shout out girls and boys...

Hookmaker
Hookmaker May 4 '15

Jeg har din farve med lyst læder og 21" søslvgrå turbine. Jeg synes det ser noget bedre ud end mørk Turbine, men omvendt har du sort interiør, ja så...

Jeg bruger 19" fælgen som vinterfælg, den ser ganske fin ud - og jeg har intet behov for streetcredit - D'et er nok til mig...;-)

lysmanden
lysmanden May 4 '15

glem alt om hvad andre tænker, men køb med hjertet.

Ummidelbart vil jeg sige at 22 dæk er noget billigere end 21 dæk så måske det skal overvejes.

Selv vil jeg gerne have større fælge på for at fuldende udtrykket af det jeg har af ønske. Om min nabo kan li dem..............hvad rager det mig :-). Det væsentligste er range og om de skraber på

Praktisk set så er en fælg i gun melal god hvis man ikke er god til at vaske sine fælge. Man ser hurtig snavs på en blank fælg.

19 som vinter er fornnuftig af hensyn til vejgreb hvor 21 til vinter er noget sværre at få fat med ifb. med sne.

Hook den tid hvor du fik street credit ophørte den ikke den dag hvor en tilfældig kom og spurgte om "D" står for diesel???

Hookmaker
Hookmaker May 4 '15
@lysmanden, nej sjovt nok så ved alle jeg møder fra de mindste børnehavebørn til ældre at D'et betyder gadens hurtigste bil og 700 HK, - selvom vi herinde ved at det jo ikke er helt sandt....;-) Den respekt kan holde smilet levende en hel dag!
krabbe
krabbe May 4 '15

Står selv med samme problemstilling !

vil have mine 19" standard som vinter hjul og nye til sommerbrug.

havde egentligt bestemt mig for 19" pga. range slid osv. men hver gang jeg ser 21" på vejen, så kommer jeg i tvivl !

men er der egentligt nogen som har solide fakta omkring range samt evt. km  diff i holdbarhed 21" vs 19" ?

Hejgaard
Hejgaard May 4 '15
Jeg regner m at miste ca 6% i range på skift til 21". Det tyder på samme overvejelser I andre gør jer.. :-)
SQLCPH
SQLCPH May 4 '15
Hej krabbe<br />
<br />
Søg og du skal finde. Jeg var selv i tvivl men har valgt 19" både til vinter og sommer. Se denne tråd: http://teslaforum.dk/forum/topic/forskel-i-rækkevidde-19-20-og-21

Edit: jeg har jo også kun den nu udøde s60 der tilgængæld udnytter alle 60 kWh ;-)
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH May 4 '15
lysmanden
lysmanden May 4 '15

Vores kære "formand " for forum KenZ har kørt med både 19,21 og vist nok også 22. Han udtaler af fra 19 til 21 går der ca 6-7 pct og fra 21 til 22 yderligere 6-7 pct............eller var det mon Hook der kørte på 22? men noget tyder på at vi skal regne med et vist tab på range

Som jeg kan høre på andre tesla ejere så er det nærmest normal procedure at have 19 som vinter og så et sæt sommer hjul af en lidt større kaliber 

Forummets indlæg er redigeret af lysmanden May 4 '15
JL
JL May 5 '15

Jeg har 19" org. vinterfælge (sølv) og 21" grå turbine som sommer. Min Tesla er perlemorshvid. Efter min mening, så ser sorte/grå fælge pænest ud til lyse biler (sorry Ken ;-)). I det hele taget kan jeg  faktisk bedst lide sølv/grå fælge - jeg synes bedre man kan se fælgen - de mørke bliver hurtigt bare en stor sort masse, som man ikke rigtig kan skelne fra dækket og så minder det en smule om alle dem som kører med deres sorte stålfælge om vinteren ;-). Jeg har købt min Tesla brugt og kunne derfor ikke selv vælg - nu vil jeg sige jeg har vænnet mig til det, men hvis jeg skulle købe en ny Tesla, så blev det med sølv/grå fælge.

Mht. størrelsen, så synes jeg Tesla'en er en så stor bil, at store fælge virkelig klæder den. Det er ikke mange biler hvor 21 eller 22" ser så godt ud som på Tesla'en.

/Jacob