Loading...
dk

Længde på medfølgende ladekabel | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 May 4 '15

Hej,

Tesla skriver man skal installere sit stik 4,5 meter fra ladeporten, men synes jeg kan se nogen har sat deres CEE stik foran bilen og ledningen kan alligevel nå om til baglygten. Hvor langt er det medfølgende mobile ladekabel helt præcist? Man må skulle parkere tæt så.

Og er der en anbefalet forlænger til 400v/16a?

Takker

lysmanden
lysmanden May 4 '15

mig bekendt er der ikke nogle foreskrifter men lært at min bror der er elektriker så er det væsentligt vigtigere at fokusere på hvorvidt kablet kan komme af med varmen eller om det er omgivet af varme eks i en kabel kanal.

Selv har jeg trukket direkte fra el skabet og ud igennem en dør og herefter er det trukket ca 20 m.

Oreo100
Oreo100 May 4 '15

Takker. 

Hvad med længden på det mobile ladekabel? Og kan den boks der sidder på kablet tåle let regn eller skal den være helt tør?

Hookmaker
Hookmaker May 4 '15
Min hænger ude hele året på en nordgavl, den er ofte blevet godt våd og den lever fint.
RobertJ
RobertJ May 4 '15
Mit kabel sidder på endevæg af carport. Jeg kan lade både med front og bag ende mod væggen. Holder ca. 50cm fra væg ved front parkering. Så små 5m?
Busimiss
Busimiss May 5 '15
Vi har sat vores stik midt i vognporten (se billede), og så bakker vi ind (ca. 40 cm fra væg). Det er faktisk utroligt nemt at bakke med bilen, da der både er kamera og sensor.
Oreo100
Oreo100 May 5 '15

Mange tak. Det giver håb hvis jeg sætter den for enden af carporten. Måske man skulle få trukket et endnu større kabel nu man var igang hvis man skulle have et stik mere engang.

Klaus_
Klaus_ May 5 '15

Jep. Jeg trak 2 x 2,5 kabel, det ene kabel tilsluttet, det andet ligger bare - så er det trukket til hvis der engang kommer en elbil mere.